Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Hoe een fiets laten passen in een. VW caddy max

R-Know
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 08 dec 2012 15:19

R-Know 29 mar 2019 12:43

Nu weer serieus.
Voorwiel eruit, minstens, en dan moet het al gaan. Hoef je niet te klooien met vette achterwielen, en sturen die niet fijn recht komen te staan.
Vergeet niet een deken over je frame te leggen. Zou zonde zijn als je voor een stuk onverlaat moet remmen en je schade op zou lopen.
Succes.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 29 mar 2019 12:46

Lcsmet schreef: 29 mar 2019 12:38 Als ik het goed heb wil Walter niet telkens de wielen uit de fietsen halen.
Als alleen voorwiel eruit al een probleem is, denkt iemand niet echt in oplossingen....
Less is bore

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 29 mar 2019 12:48

Bij voorkeur enkel voorwiel.

Achterwiel eruit: dan kan je de fiets moeilijk rechtop zettenen laten steunen zonder enig risico op schade.

Walter

StefanJ
Forum-lid
Berichten: 426
Lid geworden op: 15 aug 2011 10:13

StefanJ 29 mar 2019 13:58

mhr-zip schreef: 29 mar 2019 11:00 Voorwiel, achterwiel en zadel eruit. Dat is het kleinste wat hij wordt (in een kort mogelijke tijd)

Zadel eruit is alleen irritant, want dan moet hij weer precies op hoogte en recht.

Ik volg dit topic ook even, Die van mij moet straks in de Yaris van de zaak.

Stukje tape om de zadelpen doet wonderen. Dat maakt het ineens een klusje van een paar seconden.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 29 mar 2019 14:11

walter- schreef: 29 mar 2019 12:48 Bij voorkeur enkel voorwiel.

Achterwiel eruit: dan kan je de fiets moeilijk rechtop zettenen laten steunen zonder enig risico op schade.

Walter
Ik snap niet dat je je zo druk kunt maken aan schade bij een fiets waar veel mee gekoerst wordt. Er hoeven van mij geen krassen op te zitten, maar je weet toch dat het niet mooi blijft als je er mee gaat koersen. Vallen doet aanzienlijk meer schade dan de boel met beleid achter in een auto opstapelen.
StefanJ schreef: 29 mar 2019 13:58
mhr-zip schreef: 29 mar 2019 11:00 Voorwiel, achterwiel en zadel eruit. Dat is het kleinste wat hij wordt (in een kort mogelijke tijd)

Zadel eruit is alleen irritant, want dan moet hij weer precies op hoogte en recht.

Ik volg dit topic ook even, Die van mij moet straks in de Yaris van de zaak.

Stukje tape om de zadelpen doet wonderen. Dat maakt het ineens een klusje van een paar seconden.
Als het een paar keer per jaar is zou ik dat een optie vinden, maar niet voor wekelijkse verplaatsingen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

mont aigoual
Forum-lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 07 jan 2012 17:45
Locatie: De Liemers

mont aigoual 29 mar 2019 14:17

walter- schreef: 29 mar 2019 12:48 Bij voorkeur enkel voorwiel.

Achterwiel eruit: dan kan je de fiets moeilijk rechtop zettenen laten steunen zonder enig risico op schade.

Walter
Ik vervoer altijd mijn fietsen zonder wielen rechtop tegen de achterbank. Ik doe er een oud hoeslaken omheen en zet ze alle twee of drie om en om tegen de achterbank. Het kettingblad op de vloer, de derailleur gewoon vrij. Spin er omheen, wielen in hoeslakens er tegenaan en ze staan mooi in de auto, ook bij regen en de koffie stops. En dan praat ik over een gewone Focus wagon, die daarvoor net breed en hoog genoeg is, zodat ik het zadel niet hoef te verstellen (BB lengte 87 cm) (Het nieuwe model Focus is helaas niet meer geschikt, dus moet ik ook uitkijken naar iets anders. Ik wil niet het hele jaar in zo'n hoge auto rijden :( )
Rose X-lite Four disc Di2 2018 & Mr. Big 2 29-er 2014

Plaats reactie