Rbell, mount bel en licht

Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers
fredmtb-sport
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 29 mar 2019 21:03

Mooie ontwikkeling, had deze nog niet gezien.
Ziet er mooi uit en een klein knopje bij de shifter is sneller te bedienen dan mijn huidige Knogg OI die direct naast de stuurpen zit.
Benieuwd naar geluid en zou bijna verwachten dat je kan kiezen uit verschillende geluiden en volume aangezien het elektronisch is. Gewoon vanaf je Iphone instellen en bellen maar.
Stop met wijzen naar een ander, een goed imago begint vooral ook bij je zelf, :winkthumb:

rikkert
Forum-lid

rikkert 30 mar 2019 08:47

itsmark1974 schreef:
29 mar 2019 16:29
@SqueeZer: USB-C connector is nu standaard bij nagenoeg alle moderne telefoons, dus het is gewoon een kabel die je in een stopcontact kan stoppen. Tegenwoordig heeft iedereen wel stroom in zijn schuur, kelder, zolder is ons uitgangspunt. Mijn 2 fietsen staan in mijn keuken dus geen probleem ;-) Of eventueel met een powerbank.

Erafhalen zou weer een probleem opleveren met diefstal. Dan moet er weer een diefstalbeveiliging op, waardoor hij weer groter zou worden, en meer kans op trillingen, etc. Maar we hebben hier zeker over nagedacht dus ik snap je punt.

PS: iedereen met Shimano Di2 zet zijn fiets bij een stopcontact toch?
Ik heb geen stroom in mijn schuur. Ik denk de hele wijk hier niet. En dat is een redelijk gemiddelde wijk. Ik heb trouwens ook geen di2 (veel mensen niet). Dus eerlijk gezegd vraag ik me af of dat een juiste aanname is. En voor mij hoeft er geen diefstalbeveiliging op. Ik laat mijn fiets nooit onbeheerd achter, ook niet met een slot. Dus ook hier vraag me hier af of je de juiste aanname doet.

NB: ik roep mijn situatie hier, het is niet onderbouwd met consumentenonderzoek. Wellicht bij jou wel. Dan val ik er net buiten. En anders is het wellicht toch een idee om dat uit te zoeken. Dus wil je een afneembare batterij zonder diefstalbeveiliging die je apart op kan laden of een vaste aan de houder? Laden aan mijn fiets: Voor mij zou het een reden zijn om geen rbel te kopen. Terwijl ik het idee echt hartstikke leuk vind!
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

fgrs
Forum-lid

fgrs 30 mar 2019 09:09

Je kan ook een powerbank binnen laden en die gebruiken om je bel op te laden waar je de fiets ook zet.

TL@
Forum-lid

Gebruikersavatar TL@ 30 mar 2019 10:34

Toen ik mijn garage opnieuw heb ingericht (tbv fietswerkplaats) heb ik ineens een oplaadplek voorzien voor DI2 op beide fietsen en USB-poorten voor lampjes en andere prullen.

Die Rbell spreekt me ook wel aan.
Afbeelding

itsmark1974
Forum-lid

itsmark1974 15 apr 2019 21:42

@Rikkert,

Ik snap je punt zeker. Voor mij persoonlijk is de diefstalfunctie ook niet de belangrijkste, maar uit consumentenonderzoek (jaja, we hebben wel rondgevraagd) blijk dat sommige mensen juist ook dat aspect belangrijk vinden. En we hebben ook diverse fietsforensen die de verlichting ook belangrijk vinden (voor als ze naar het werk fietsen in de herfst/winter en weer terug). Dus het leuke is eigenlijk dat verschillende mensen reageren op de verschillende functies. Dus het totaalpakket is wat veel mensen aanspreekt.

Mbt je punt over stopcontacten hebben we dat niet echt onderzocht, maar wel nagevraagd op de Bikemotion beurs. Er waren meer mensen die je mening deelden, maar als je vooral alleen je bel gebruikt, en minder de verlichting, dan zou de batterij zo'n 2-3 maanden mee moeten gaan. Dus dan moet je 1 nachtje een keer je fietts het huis in nemen. Mijn racefiets en mtb staan zelfs in mijn keuken in mijn kleine huisje, dus zelf heb ik dit probleem niet ;-) Maar ik snap je punt, maar de meeste mensen hebben dit er wel voor over. Het is niet zo dat hij dagelijks of wekelijks het huis in moet. (en het idee van een powerbank kan ook natuurlijk).

itsmark1974
Forum-lid

itsmark1974 15 apr 2019 21:45

fredmtb-sport schreef:
29 mar 2019 21:03
Mooie ontwikkeling, had deze nog niet gezien.
Ziet er mooi uit en een klein knopje bij de shifter is sneller te bedienen dan mijn huidige Knogg OI die direct naast de stuurpen zit.
Benieuwd naar geluid en zou bijna verwachten dat je kan kiezen uit verschillende geluiden en volume aangezien het elektronisch is. Gewoon vanaf je Iphone instellen en bellen maar.
Klopt, we komen met verschillende geluiden die je via je telefoon kan selecteren en uploaden. Pas als we een grote groep mensen hebben die er daadwerkelijk mee gaan fietsen zullen we het geluid nog verder finetunen. En ook denken we aan verschillende geluiden voor verschillende landen of omgevingen. Zelf fiets ik veel in de stad, dat is wellicht anders dan iemand die alleen in het buitengebied fietst. Of denk aan Amerika waar het vooral nodig is om auto's te waarschuwen, ipv fiets-fiets.. Maar we kunnen achteraf dus gewoon geluiden veranderen die je kan kiezen. Originele idee was ook de Tour de France toeter erin te doen, maar helaas, dat kan niet met de bestaande elektronica. (dan zouden we een grotere speaker nodig hebben om een beetje volume te krijgen, en dat wordt minder mooi)

ypuh
Forum-lid

Gebruikersavatar ypuh 15 apr 2019 23:13

Ik doe voor de lol wel ff mee met de Kickstarter. Altijd leuk om een initiatief van eigen bodem te steunen en er staat ook altijd wel een fiets in de schuur die een Garmin mount + bel nodig heeft. Als het niet werkt of er niet uitziet monteer je hem gewoon op je stiefkindje.

Accu duur moet wel gewoon 20u+ zijn, vergeet zoiets altijd op te laden wanneer het nodig is.
Niet gefietst is altijd mis

amclassic-fan
Moderator

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 apr 2019 08:08

Is er al een prijs bekend?

Ik vraag me wel af hoe de zichtbaarheid van de lamp is met een grote Garmin er bovenop gemonteerd. Is die lamp nog wel te zien vanuit een vrachtwagen (waarbij de bestuurder hoger zit)?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 16 apr 2019 08:45

In een ander topic heeft één van de bedenkers (?) het over 130-150 euro.
“Wandelen is het voorportaal van de dood - fietsen, dat is het leven.” (B. Wagendorp, Ferrara)

amclassic-fan
Moderator

Gebruikersavatar amclassic-fan 16 apr 2019 09:51

Goeie genade, belletje mag wat kosten tegenwoordig.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 16 apr 2019 10:10

Stukje over getypt: https://bit.ly/2GrfCJw
“Wandelen is het voorportaal van de dood - fietsen, dat is het leven.” (B. Wagendorp, Ferrara)

SqueeZer
Forum-lid

Gebruikersavatar SqueeZer 16 apr 2019 10:28

Lost my intrest. Leuk ding maar overpriced als die richtprijs klopt

Plaats reactie