Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2019

specializedmerida
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

specializedmerida 07 apr 2019 18:35

lugosi schreef: 07 apr 2019 18:25
Anderzijds valt het weer eens op hoe vaak VdP valt, ondanks zijn 'grote techniciteit'. En dit in iedere discipline die hij beoefent.

Waar haal je die onzin vandaan :roll:
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7956
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 07 apr 2019 18:58

specializedmerida schreef: 07 apr 2019 18:35
lugosi schreef: 07 apr 2019 18:25
Anderzijds valt het weer eens op hoe vaak VdP valt, ondanks zijn 'grote techniciteit'. En dit in iedere discipline die hij beoefent.

Waar haal je die onzin vandaan :roll:
Wat is dit nu weer voor een lompe mannier van reageren?!
Bovendien is het duidelijk dat VDP zo ni en dan wat capriolen uithaalt op zijnfiets. En vandaag was het er iets te veel van. Jammer maar een beetje eigen schuld ook
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 07 apr 2019 19:07

bve schreef: 07 apr 2019 18:21 MvdP draait de 3 laatste hellingen zowat als laatste op en komt telkens met de eerste 3 boven. Daar verliest hij echt zn Ronde in mijn ogen, maar wat een atleet. Met wat meer ervaring gaat hij alle grote voorjaarskoersen kunnen winnen.
🙄 Gelukkig is van der Poel wel wat nuchterder dan z'n groupie fans.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 apr 2019 19:33

specializedmerida schreef: 07 apr 2019 18:35
lugosi schreef: 07 apr 2019 18:25
Anderzijds valt het weer eens op hoe vaak VdP valt, ondanks zijn 'grote techniciteit'. En dit in iedere discipline die hij beoefent.

Waar haal je die onzin vandaan :roll:
Als je de carrière van VdP de laatste jaren een beetje gevolgd hebt in mtb en cyclocross, dan valt het gewoon op hoe vaak hij valt, vaak behoorlijk zware valpartijen, waar hij dan wel miraculeus snel van herstelt.
Met een grote techniciteit kan het meerdere kanten uit; het kan je energie besparen, het kan je plaatsvoordeel opleveren, maar als het je ertoe brengt om vaak risico's te nemen dan val je meer dan minder technisch begaafde renners.
VdP is zich hiervan, in tegenstelling tot u blijkbaar, wel van bewust, ik herinner me na de zware valpartij in Loenhout (2016 dacht ik) dat hij zei dat hij zijn rijstijl zeker niet zou veranderen (toen de journalist vroeg of hij misschien wat minder risico's moest nemen).

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16202
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 apr 2019 19:50

Hij gebruikt zijn techniek om sneller te gaan niet om minder aak te vallen, dan gaat het soms mis.

Prachtige koers met een verdiende winnaar. Eén van de sterkste mannen van het voorjaar in de sterkste ploeg van de koers. In de media zie ik inderdaad een gebrek aan respect voor deze prestatie.

QS heeft imho dom en laf gereden. Dat maken ze nog een beetje goed met het trucje Jungels die een gat laat vallen voor Asgreen maar dat geeft meer de onwil om nog te rijden daarachter aan dan de kracht van Asgreen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 07 apr 2019 20:18

En een goede Langeveld gezien, Heeft zeker zijn bijdrage geleverd aan de winst door diep in de finale nog bij de voorste groep van 20 man te zitten!.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12634
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 apr 2019 20:20

lugosi schreef: 07 apr 2019 19:33

Als je de carrière van VdP de laatste jaren een beetje gevolgd hebt in mtb en cyclocross, dan valt het gewoon op hoe vaak hij valt, vaak behoorlijk zware valpartijen, waar hij dan wel miraculeus snel van herstelt.
Met een grote techniciteit kan het meerdere kanten uit; het kan je energie besparen, het kan je plaatsvoordeel opleveren, maar als het je ertoe brengt om vaak risico's te nemen dan val je meer dan minder technisch begaafde renners.
VdP is zich hiervan, in tegenstelling tot u blijkbaar, wel van bewust, ik herinner me na de zware valpartij in Loenhout (2016 dacht ik) dat hij zei dat hij zijn rijstijl zeker niet zou veranderen (toen de journalist vroeg of hij misschien wat minder risico's moest nemen).
Hij is soms over enthousiast, dan komen sommige glijpartijen van, maar ook mooie overwinningen. Vandaag breekt gewoon zijn wiel, nou een bloembak actie, dat zag ik ook wel.

MTB, dan weet je niet waar je over praat. Heb je wel eens een aantal hele uitzendingen gezien en dan vooral bepaalde passages, daar rijd alleen de top 5 - 10 en de rest stapt al af. Dan je dan een keer onderuit gaat kan, dat gebeurt elke top MTB,er.

Hij rijd altijd vol in de camera, dan valt het ook meer op als je valt

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 apr 2019 20:40

Ernie C. schreef: Eén van de sterkste mannen van het voorjaar in de sterkste ploeg van de koers. In de media zie ik inderdaad een gebrek aan respect voor deze prestatie.

.....
Volledig mee eens.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4691
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 apr 2019 20:52

wasbeer2006 schreef: 07 apr 2019 20:20

......

MTB, dan weet je niet waar je over praat. Heb je wel eens een aantal hele uitzendingen gezien en dan vooral bepaalde passages, daar rijd alleen de top 5 - 10 en de rest stapt al af. Dan je dan een keer onderuit gaat kan, dat gebeurt elke top MTB,er.

Hij rijd altijd vol in de camera, dan valt het ook meer op als je valt
Ik kijk wel eens een mtb wedstrijd ja. En ik zie dat wanneer VdP daar valt dat niet komt door de techniciteit van het parcours maar door risico s die hij neemt. Maw het gebeurt niet op de passages die jij vernoemt.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 07 apr 2019 21:22

Het gebeurd dus door de risico's die hij neemt. Die bloembak jump had hij niet moeten doen.., en ff met t voorwiel wel en achterwiel niet op de stoep - leuk voor de camera, showman, maar is echt te veel van t goeie.

Want ja, hij pakt die dingen in koers bewust op deze manier omdat hij zich anders verveeld? :roll:

Ik zou hem gebrek aan ervaring toeschrijven. Wat niet gek is, zijn 1e seizoen in de grote koersen tussen de grote mannen, met serieuze afstanden. Bewijst hij ook door de laatste hellingen van achteren te beginnen en de demarage van bettiol compleet gemist had.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

specializedmerida
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

specializedmerida 07 apr 2019 21:53

lugosi schreef: 07 apr 2019 20:52
wasbeer2006 schreef: 07 apr 2019 20:20

......

MTB, dan weet je niet waar je over praat. Heb je wel eens een aantal hele uitzendingen gezien en dan vooral bepaalde passages, daar rijd alleen de top 5 - 10 en de rest stapt al af. Dan je dan een keer onderuit gaat kan, dat gebeurt elke top MTB,er.

Hij rijd altijd vol in de camera, dan valt het ook meer op als je valt
Ik kijk wel eens een mtb wedstrijd ja. En ik zie dat wanneer VdP daar valt dat niet komt door de techniciteit van het parcours maar door risico s die hij neemt. Maw het gebeurt niet op de passages die jij vernoemt.
2 keer gevallen wb mtb 2018, vind ik wel meevallen hoor
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

specializedmerida
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 03 okt 2013 17:49

specializedmerida 07 apr 2019 21:58

MarkVeenstra schreef: 07 apr 2019 21:22 Het gebeurd dus door de risico's die hij neemt. Die bloembak jump had hij niet moeten doen.., en ff met t voorwiel wel en achterwiel niet op de stoep - leuk voor de camera, showman, maar is echt te veel van t goeie.

Want ja, hij pakt die dingen in koers bewust op deze manier omdat hij zich anders verveeld? :roll:

Ik zou hem gebrek aan ervaring toeschrijven. Wat niet gek is, zijn 1e seizoen in de grote koersen tussen de grote mannen, met serieuze afstanden. Bewijst hij ook door de laatste hellingen van achteren te beginnen en de demarage van bettiol compleet gemist had.
Volgens mij heeft iedereen die gemist, ook de oude rotten :o
sensa guilia
Cannondale scalpel
Trek Superfly 100 pro sl

Plaats reactie