Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Lid van wielerclub en waarom wel/niet?

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 24 jan 2020 21:50

WillemMTB schreef: 24 jan 2020 21:32 Wel ja, een boer dacht dat ik evengoed aan overgewicht leed als zijn vetgemest varken, ik dacht van niet en vond dat hij heel lomp was om mij te vergelijken met een varken . Makes perfect sense, voor wie niet begrijpt dat de boer dat niet gedaan heeft.
:? :?

Waar gaat dit allemaal over. Kunnen we gewoon terug on-topic?

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 24 jan 2020 21:51

WillemMTB schreef: 24 jan 2020 21:32 Krijg mijn bericht niet in orde om te versturen, het zal voor morgen zijn
Kleine tip: houd het kort en bondig a.u.b. ;)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15959
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 24 jan 2020 21:53

@willemmtb, ik heb je bericht wel gelezen.
Je zou kunnen overwegen om op zoek te gaan naar professionele hulp.
I know myself like no one else
Nothing to defend

WillemMTB
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 aug 2017 10:53
Locatie: Brussel
Contact

WillemMTB 24 jan 2020 22:49

Joseba schreef: 24 jan 2020 21:51
WillemMTB schreef: 24 jan 2020 21:32 Krijg mijn bericht niet in orde om te versturen, het zal voor morgen zijn
Kleine tip: houd het kort en bondig a.u.b. ;)
Dan moet die beste Squeezer maar geen aanmatigende ad hominem onzin vertellen en spijtig genoeg kost het vaak meer woorden en uitwijding om dat recht te zetten.

Mijnheer voelt zich beledigd omdat hij per sé beledigd wil zijn, kan hij de kern van de zaak ontwijken,. Wat jij (uit context en voorlopig verwijderd) citeert is een reactie op dergelijke slinkse tactieken, met een voorbeeld, waarin iemand (ikzelf) niet graag hoort dat hij overgewicht heeft en daarom de ander (de boer) maar verwijt hem een varken te noemen. Wat de boer niet gedaan heeft, evenmin als ik fietsclubleden criminelen, scholieren, dementen etc... genoemd heb. Staat nergens te lezen in mijn vorige reacties, maar daar morgen meer over, zo beknopt mogelijk.

Zou natuurlijk kunnen dat hij dit al begrepen heeft tegen dan. Laat ons bidden..
Laatst gewijzigd door WillemMTB op 24 jan 2020 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.

WillemMTB
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 aug 2017 10:53
Locatie: Brussel
Contact

WillemMTB 24 jan 2020 22:51

Lcsmet schreef: 24 jan 2020 21:53 @willemmtb, ik heb je bericht wel gelezen.
Je zou kunnen overwegen om op zoek te gaan naar professionele hulp.
Jij kent waarschijnlijk wel goede adressen :mrgreen:

WillemMTB
Forum-lid
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 aug 2017 10:53
Locatie: Brussel
Contact

WillemMTB 25 jan 2020 00:39

SqueeZer schreef: 24 jan 2020 23:23 Laat ons bidden dat je even een pagina terugkeert en tot de conclusie komt dat je niet voldoende posts hebt aangepast ... mare veel fietsplezier solo dit weekend ... ik rijd lustig verder met de club van ....
Onder strenge begeleiding hopelijk voor de veilgheid van zoniet jezelf dan toch wel de anderen op de openbare weg. :mrgreen: En ja, we weten allemaal ondertussen wel dat voor " die hard clubbers" het bij de haren getrokken credo geldt dat ieder die niet bij een club fietst altijd solo rijdt. en per definitie een asociale lone wolf is. :lol:

In elk geval bedankt voor je snelle reactie, kon ik alras ophouden met bidden, is niet echt mijn ding. en het heeft duidelijk niet het minst geholpen. Integendeel, er komt nog meer geswans uit over ( inhoudelijk) aangepaste posts. Knap staaltje window dressing, dat wel :winkthumb: .

arnold
Forum-lid
Berichten: 292
Lid geworden op: 01 mar 2014 15:30
Locatie: Haarlem

arnold 25 jan 2020 06:35

geen lid van club, ik fiets graag alleen, ben al genoeg onder de mensen op mijn werk. Heb ook geen stok achter de deur nodig om te fietsen bij slecht weer.
Overige mooi meegenomen voordelen (voor mij)
- eigen kleding
- eigen tijdstip
- eigen route

En tja helaas moet ik constateren dat het negatieve imago van wielrenners toch erg vaak wordt versterkt door het rijgedrag van wielrenners in groepen. Toch redelijk vaak te benoemen als asociaal rijgedrag. Jammer hoor
CaadX Ultegra
Super Six Evo Hi Mod Disc Ultegra DI2

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 jan 2020 07:04

Geen club, meerdere redenen.
- niet iets dynamisch hier direct dichtbij
- gemiddelde leeftijd is behoorlijk hoog
- clubkleding....

Ik vraag mij echt af hoe lang dat concept nog houdbaar is. De lokale slager/bakker/dierenwinkel in de meest schreeuwende kleuren ga ik gewoon niet mee rijden. Of moet je in een simpel winterjack terwijl je gewoon hele goede jacks in de kast hebt liggen.
Less is bore

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 25 jan 2020 07:06

Wielrenners in groepen is niet hetzelfde als een wielerclub.

Een goede club zorgt namelijk voor:
- (opgeleide) wegkapiteins
- een maximale groepsomvang
- rustige routes waar men ander verkeer zo min mogelijk hindert
- sociaal gedrag richting andere weggebruikers
- gecontroleerde snelheid (bv. aangepast in dorpskernen)
- afgesproken waarschuwingssignalen
- etc, etc

Ook hier speelt de uniforme en herkenbare clubkleding met sponsorlogo's een rol. Het is belangrijk dat het collectief voelt dat men door de clubkleding een uithangbord/visitekaartje is voor de club. Dan ga je niet op hoge snelheid en andere weggebruikers schofferend je weg. En doe je dat wel dan krijg je dat via je sponsoren wel te horen (ervaringdeskundig hier... ).

Dat is wat anders dan groepjes vrienden in anonieme tenues die als wannebe pro de weg als een openbaar circuit zien en in het weekend half recreërend Nederland van de sokken rijden. Om ze vervolgens uit te schelden en de middelvinger te geven.

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2609
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 25 jan 2020 07:10

daniel1975 schreef: 25 jan 2020 07:04 Ik vraag mij echt af hoe lang dat concept nog houdbaar is. De lokale slager/bakker/dierenwinkel in de meest schreeuwende kleuren ga ik gewoon niet mee rijden. Of moet je in een simpel winterjack terwijl je gewoon hele goede jacks in de kast hebt liggen.
Even los van het feit dat ik vind dat clubs best moeite mogen steken in het ontwerpen van een mooi tenue dat kwalitatief goed is...... Leg me nu eens uit wat daar nu het probleem is. Je vindt het de kleding niet mooi. Wat is het ergste dat er kan gebeuren als je het wel draagt?

Krijg je uitslag ergens? Ben je bang voor imagoschade?

i-mac

i-mac 25 jan 2020 07:25

Geen club, al werd ik al meerdere keren gevraagd om me aan te sluiten. Op zich is dat aangenaam, want ze willen je er graag bij. Maar ik heb telkens afgehaakt, want bij heel veel ploegen is er een verplichte rit op zaterdag en/of zondag. Aangezien ik één weekend op twee werk, kan ik dat niet doen.
Wat er ook was, er werd 2 keer per jaar een baanrit/veldtoertocht georganiseerd, en daar moest je verplicht aan meewerken. Maar als je dan net moet werken, wordt je scheef bekeken. En twee weekends omwisselen hiervoor wordt thuis niet vrolijk ontvangen.

En ik geef eerlijk toe, ik fiets liever in mijn eigen wielerkledij, dan is (meestal) schreeuwlelijke reclame truien. OK, mijn eigen koerstruitjes zullen voor velen ook lelijk overkomen :-)

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 25 jan 2020 08:14

Hier hetzelfde als wat i-mac als probleem ervaart!
Heb altijd gesport in clubverband, nu kan ik zelf bepalen wanneer ik ga, met wie ik ga, wat ik aantrek en hoe lang ik ga.
Ook het verplicht meehelpen bij een mtb toertocht trekt me niet en daar heb ik ook geen tijd voor.
Daarom voor mij geen club!

Plaats reactie