Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Training the gut

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 mar 2019 22:50

Iedere lange training kan je een caffeine pil testen, de één reageert er alleen veel beter op dan de ander. Bij mij maakt het echt significant verschil, terwijl sommige bijna niets merken. Genetische verschillen ;)
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
McMiGHtY
Forum-lid
Berichten: 188
Lid geworden op: 29 jun 2018 16:51

Gebruikersavatar McMiGHtY 20 mar 2019 09:52

Welk merk/type gebruik je als ik vragen mag?
Rule #5

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12475
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 20 mar 2019 13:35

Ik heb ze van XXL nutrition.

Drink zelf geen koffie en zo,n pil is twee a drie bakken koffie. Ik voel het zeker heel duidelijk ook als ik het neem en niet train.

Ik gebruik ook wel eens pre workout poeder, zelfde eigenlijk als cafeinne met wat toevoegingen. Blast is vrij heftig, maar werkt wel. Cardio accelerator vind ik fijner en wat rustiger.

Ik gebruik het niet elke rit, net hoe ik me voel.

Let wel op dat het vocht afdrijft en als je het met warm weer gebruikt je echt heel veel moet drinken, ben je dat niet gewend kan het mis gaan. Ik drink vanaf een 25 graden bv zeker een 750ml per uur en soms nog meer. Maar dat kan niet iedereen aan.

Ik zie hier ook staan cafeinnepillen Maar ik zou adviseren er max 1 van 250 of 300mg te nemen. Anders licht uitdroging/oververhitting bij lange ritten op de loer.

Power84
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 28 jan 2019 10:54

Power84 20 mar 2019 14:11

wasbeer2006 schreef: 20 mar 2019 13:35 Ik heb ze van XXL nutrition.

Drink zelf geen koffie en zo,n pil is twee a drie bakken koffie. Ik voel het zeker heel duidelijk ook als ik het neem en niet train.

Ik gebruik ook wel eens pre workout poeder, zelfde eigenlijk als cafeinne met wat toevoegingen. Blast is vrij heftig, maar werkt wel. Cardio accelerator vind ik fijner en wat rustiger.

Ik gebruik het niet elke rit, net hoe ik me voel.

Let wel op dat het vocht afdrijft en als je het met warm weer gebruikt je echt heel veel moet drinken, ben je dat niet gewend kan het mis gaan. Ik drink vanaf een 25 graden bv zeker een 750ml per uur en soms nog meer. Maar dat kan niet iedereen aan.

Ik zie hier ook staan cafeinnepillen Maar ik zou adviseren er max 1 van 250 of 300mg te nemen. Anders licht uitdroging/oververhitting bij lange ritten op de loer.
Heb je ook het idee dat zo´n preworkout shake sneller wordt opgenomen dan een pil? Ik kan mij voorstellen dat zo'n pilletje eerst verteerd moet worden. Ik wil het sowieso niet tijdens het fietsen nemen, maar voorafgaande aan een wedstrijd.

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12475
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 20 mar 2019 20:06

Ja ik heb wel het idee dat de poeder iets vlotter is. Cafeïne is bij mij na een 40 a 45 minuten. Poeders wel iets vlotter.

Maar als je het wilt test het dan eerst even voor een training. Drink je al (veel) koffie zal je het wellicht minder merken.

Als ik bv Blast neem en niet sport, deed ik om te testen is het bij mij echt wel vrij heftig. Soort halve xtc pil. Als ik sport heb ik dat totaal niet ben ik gewoon wat gemotiveerder en scherper.

Let wel op hoor en neem niet teveel. Ik heb sterk de indruk dat dit spul al een aantal slachttoffers heeft gemaakt. In de uitgaans scene wordt het ook gebruikt in combinatie met van alles. Ik zou het zeker niet iedereen aanraden.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 21 mar 2019 17:34

McMiGHtY schreef: 19 mar 2019 11:10 Cafeinnepillen..heb ik geen ervaring mee en heb ook nog geen idee waar ik die zou kunnen testen
Nou, gewoon eentje nemen tijdens het fietsen en kijken hoe het uitpakt ;)

En van tevoren bepalen hoeveel je er max gaat nemen onderweg (bv max 400 of 500 mg cafeine in 500 km)
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5017
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 21 mar 2019 17:48

wasbeer2006 schreef: 20 mar 2019 20:06 Ja ik heb wel het idee dat de poeder iets vlotter is. Cafeïne is bij mij na een 40 a 45 minuten. Poeders wel iets vlotter.

Maar als je het wilt test het dan eerst even voor een training. Drink je al (veel) koffie zal je het wellicht minder merken.

Als ik bv Blast neem en niet sport, deed ik om te testen is het bij mij echt wel vrij heftig. Soort halve xtc pil. Als ik sport heb ik dat totaal niet ben ik gewoon wat gemotiveerder en scherper.

Let wel op hoor en neem niet teveel. Ik heb sterk de indruk dat dit spul al een aantal slachttoffers heeft gemaakt. In de uitgaans scene wordt het ook gebruikt in combinatie met van alles. Ik zou het zeker niet iedereen aanraden.
Waarop baseer je dat? Slachtoffers klinkt wel erg heftig :o

Plaats reactie