Velove: ‘hij duwde mij zo de berg op’
In de reeks Velove hebben we het over,...
Om het forum te gebruiken dien je je eerst in te loggen.
NuitKor schreef: ↑11 feb 2019 14:25Dit is dus wat je krijgt wanneer mensen, zonder enige kennis van training, bezig gaan met die FTP booster programma's op Zwift en Traininerroad etc. Je kan idd in een paar maanden je FTP boosten door hard blokken te trainen, maar je breekt daarbij automatisch je basis af als je daarnaast niet voldoende duur doet. Op korte termijn allemaal leuk en direct effect, maar op lange termijn bouw je gewoon niets op. Maar mensen willen tegenwoordig direct, nu en liefst gisteren goed zijn.
Van die verkorte spieren dacht ik ook al.MarkVeenstra schreef: ↑11 feb 2019 15:0911 per week, is 11u per week? sweetspot intervallen? Volgens mij zegt de trainingsleer momenteel dat je 80 a 90% van je tijd in een rustige ED zou moeten afwerken, zeker in de winter, op je basis te verbreden. En dan resterend nog wat intensief en/of intervallen erbij te pakken.
Maar die knie klacht, van achter een beeldscherm kan je er natuurlijk niets echt zinnigs over zeggen. Maar wat zou kunnen is dat je bovenspieren verkorten, die trekken dan aan je pezen, en dat trekt/duwt/schuurt over je knieschuif, of er langs. Ofwel aanhechtingen van de pezen die geïrriteerd zijn.
Het beste is een goede sport fysio of sportarts opzoeken. Maar extra rekken van je bovenbenen kan niet zo snel kwaad lijkt me.
Duidelijk dat je niet weet waar je het over hebt en blijkbaar kan je toch minder hebben dan je dacht.JensH schreef: ↑11 feb 2019 15:03NuitKor schreef: ↑11 feb 2019 14:25Dit is dus wat je krijgt wanneer mensen, zonder enige kennis van training, bezig gaan met die FTP booster programma's op Zwift en Traininerroad etc. Je kan idd in een paar maanden je FTP boosten door hard blokken te trainen, maar je breekt daarbij automatisch je basis af als je daarnaast niet voldoende duur doet. Op korte termijn allemaal leuk en direct effect, maar op lange termijn bouw je gewoon niets op. Maar mensen willen tegenwoordig direct, nu en liefst gisteren goed zijn.
whahahaha ik denk dat ik na kleine 15k km in 2018 tegen wat kan hoor![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten