Pinarello kabelplaatjes

Het forum over de technische onderwerpen, het onderhoud, afstellen en reparaties.
Petertje65
Forum-lid

Petertje65 09 feb 2019 18:15

Jaja,het gaat misschien wat ver maar met het slechte weer sta je naar je fiets te staren en dan denk je....dit kan mooier afgewerkt worden.
Heb een pinarello F8 opgebouwd met Sram etap dus geen kabels meer naar de derailleurs.
Nu zijn dus de kunstof plaatjes voor de kabelgeleiding door het frame overbodig geworden.
Iemand al iets tegengekomen om deze plaatjes te verwijderen en te vervangen voor afgesloten plaatjes?(dus zonder kabeldoorvoer)
Zal ook bij andere fietsen zijn met etap

StefanJ
Forum-lid

StefanJ 12 feb 2019 06:25

Ik las eens eerder op een ander forum de optie van sugru. Dat is een kneedbare kit. In elke vorm te kneden, mooi glad af te werken en redelijk makkelijk te verwijderen.

Zelf geen ervaring mee, maar google is your friend...

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 12 feb 2019 07:54

Misschien is 3D printen van de dichte plaatjes een optie?
De oude plaatjes in laten scannen.
De scan laten bewerken zodat het een dicht plaatje is en daarna laten printen.

StefanJ
Forum-lid

StefanJ 12 feb 2019 18:53

Als bezitter van een 3d printer, zou ik zeggen dat het de moeite en tijd niet waard zijn. Heb je niet zelf zo'n ding, dan ook het geld niet. Een print vergt ook nog wat nabewerking, anders zul je altijd zien dat het een 3d print is. Ik denk serieus dat sugru (kneedbare kit) minimaal net zo mooi gaat worden, en vele maken makkelijker is. Het is natuurlijk veel minder fancy high tech.

Zie bijvoorbeeld ook: https://weightweenies.starbike.com/foru ... p?t=146785

wolly68
Forum-lid

wolly68 13 feb 2019 19:50

Zoek eens op ebay op “pinarello frame insert”. Als je dan Di2 kiest heb je in ieder geval aan 1 kant een dicht plaatje. Dan moet je er alleen nog voor zorgen dat je ‘s winters alleen vanaf de dichte kant naar de fiets kijkt :)

Plaats reactie