Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Mond vol tanden

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 16 jan 2019 18:17

Ik heb het iedere keer voor; ik ga nooit naar een fietswinkel alleen voor moeilijke zaken. En iedere keer kost me dat niets, danwel zo goed als niets.
Nu weer: kocht enige tijd terug een set vision metron 55sl wielen. Normaal kosten die een fortuin; nu nauwelijks wat want afkomstig van een wielerploeg die stopte en ze stonden toevallig nog in de kelder toen ik langs kwam. Visueel als nieuw...
Superwielen alleen zo slap als een vod. Ik ga naar de plaatselijke fietswinkel en stel voor de hij een poging doet die te verbeteren. Dat wil hij niet, maar hij is verdeler van Vision en wil ze wel opsturen. Dat gebeurt en Vision herstelt die gewoon gratis. Ze zijn nu perfect stijf, terug koerswaardig.
Ik hoor wel eens mensen klagen over de dienst naverkoop. Ik krijg gewoon een superservice zonder ooit iets in het reguliere circuit te kopen..

Hoe kunnen die plaatselijke winkels nu ooit iets verdienen aan mij die alles altijd gratis doen??

Walter

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 jan 2019 19:10

walter- schreef: 16 jan 2019 18:17 .................
Ik hoor wel eens mensen klagen over de dienst naverkoop. Ik krijg gewoon een superservice zonder ooit iets in het reguliere circuit te kopen..

Hoe kunnen die plaatselijke winkels nu ooit iets verdienen aan mij die alles altijd gratis doen??

Walter
Doordat sommige anderen bijvoorbeeld wel 90 Euro voor een Ultegra cassette betalen.
Doordat sommige anderen bijvoorbeeld wel 72 Euro voor een KMC X11 SL ketting betalen.
Doordat sommige anderen bijvoorbeeld wel 900 Euro voor een Ultegra groepset betalen.
.......................
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 16 jan 2019 19:14

Hij heeft toch niets gedaan. Alleen met de standaard zending retour en de leverancier heeft waarschijnlijk gemeend dat een dergelijk duur product goed hoort te zijn en hebben de wielen gratis en voor niets voor jou in orde gemaakt. Netjes.
Je LBS verdient er inderdaad niets aan. Maar dat deed hij dus toch al niet aan jou. Ligt niet aan hem dus, maar aan jou. Jij koopt niets.
Wel heel erg sympathiek dat hij je geen poot uit trekt.
Mijn LBS verdient ook niet veel aan mij, maar als er iets kapot is gaat een fiets (behalve de Blacksmith) zijn kant op en zeuren we nergens over. Een oud boutje dat hij nog toevallig heeft liggen krijg ik zo mee als ik aan het knutselen ben.

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1218
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 16 jan 2019 19:56

Een fietsenmaker die verdeler van Vision wil zijn, zal ook wel de verplichting hebben om zelf in te staan voor garantie oftewel de zaak door te geven aan Vision zelf.
En dit laatste heeft ie dus plichtsbewust gedaan.

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1478
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 17 jan 2019 06:23

En de lbs dient met de wielen een bonnetje in voor de `kosten`.
Zo gebeurd dat ook bij onze handige mobiele telefoons iig.
Moet je wel verdeler/servicepunt zijn.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3529
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 20 jan 2019 10:28

Dus in dit geval betaald Vision aan de LBS voor de geleverde dienst?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie