Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vanaf "dinsdag" is het zover...

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 24 jan 2019 09:30

Zo heren en dames,

Ik ben weer onder de levenden!
Nog niet 100% hersteld, dit was een flinke tik zeg.

4 dagen op rij met 39+ koorts, knallende hoofdpijn de hele dag. Toen was ik het zat en heb de huisarts opnieuw gebeld. Deze vertelde mij:”je hebt de verkeerde antibiotica voorgeschreven gekregen!”.

Meteen mee gestopt en andere gekregen. Een halve dag later was de koorts zo goed als weg en de hoofdpijn handelbaar.
Gisteren voelde ik me weer prima, alleen m’n energienivo is nog erg matig.

Ben ruim 3,5Kg afgevallen :(

Dat ik de fiets weer op ga is een zekerheid, maar eerst weer wat aansterken en absoluut een oplossing vinden voor het zadel.

Vloeibare lava plassen en dan meteen weer moeten, dat wil je geen 2e keer meemaken :o

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 24 jan 2019 19:43

Verstandig dat je uitziekt!

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 26 jan 2019 23:21

Vandaag een ander zadel gekocht (zitbotjes opgemeten) en het is een Specialized geworden. De Romin Evo comp gel:
romin evo comp gel review.png
Sowieso bleek dat het zadel wat erop zat zo'n 2cm te smal was, daarbij is het een bijna gesloten zadel, alleen aan de achterzijde een deukje (iets waar mijn zaakje dus blijkbaar niet tegen kan).

Morgen even een stukje fietsen, dan weet ik of het echt iets kan zijn.
Hopelijk wel, want ik wil weer ERG graag fietsen!

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 30 jan 2019 15:54

En?

hayes

hayes 30 jan 2019 18:03

Ik rij met een Specialized Toupe Sport zadel (beetje vergelijkbaar).
Alhoewel zadels heel erg persoonlijk zijn, zit deze me echt goed.
Bij de Romin is de uitsparing nog een stuk groter wel.

Afbeelding

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 30 jan 2019 20:43

Ik heb nog geen tijd/zin/puf gehad om echt te fietsen.
Het was allemaal toch ietsje anders dan ik meldde. Het was geen blaasontsteking, maar een prostaatontsteking :evil:
Helaas slik ik daar nog steeds antibiotica voor, nu nog 4 dagen. Hierdoor is m'n eetlust nog niet optimaal en beïnvloed het m'n metabolisme behoorlijk.

Afgelopen maandag ben ik wel weer begonnen in de sportschool wat me zwaar viel. Heb niet eens m'n routine afgemaakt. Blegh :dislike:

Ik gok op volgende week, vooropgesteld dat het sporten morgen en zaterdag behoorlijk gaat. Ik hoop dit in ieder geval NOOIT meer te krijgen.

bdw
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:16

bdw 31 jan 2019 15:48

Ik ben niet op de hoogte over die ziekte maar als je antibiotica moet nemen zou ik toch niet sporten tot het over is. Die paar trainingen wegen niet op tegen eventueel langer moeten herstellen. Je lichaam heeft nu energie nodig om te herstellen.

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 01 feb 2019 09:47

Klopt, wat je zegt.
Ik heb het overlegd met de huisarts en die gaf aan dat ik wel rustig kon beginnen. Nou rustig was het zeker...
Gisteravond ben ik weer eerder gestopt.

Vooralsnog ben ik van plan om volgende week in ieder geval 1x te gaan fietsen. Zullen geen toptijden worden, maar ik kan er echt niet tegen om niet te sporten!

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 05 feb 2019 14:10

Kalmpjes aan gedaan vanmorgen.
Ik merk dat m’n conditie nog steeds niet helemaal terug is *snif*. Dit is duidelijk te zien aan m’n hartslag. Voorheen zat ik gemiddeld rond 110bpm bij een stuk hogere snelheid.

Komt wel weer goed, maar ik baal er wel van :evil:
F0DC781F-5811-439C-A6C6-0415E3141C31.jpeg
064A63ED-6D29-4E56-A638-FDCD15EDED3A.jpeg

JC80
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 02 okt 2017 17:14

JC80 05 feb 2019 18:59

Je zou, als je allerlei lastige trappen op en af moet (en je toch al in de koopmodus zit 8-) ) ook voor een paar cross/MTB/toer- schoenen kunnen gaan met SPD, waar je gewoon normaal op kunt lopen en net zo hard mee fietst (plus zelden de plaatjes van hoeft te vervangen).

Heb je al een ass-saver om je kont een beetje droog te houden?

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 05 feb 2019 21:46

Goeie tip van die schoenen, zal er eens naar kijken :like:

Ass-saver, jazeker:
IMG_3189.jpg
Werkt het een beetje? Kijk zelf maar...
IMG_3217.jpg
Vanmorgen weer besloten om met de fiets naar het werk te gaan, zoals jullie hebben kunnen zien. Ik blijf het logistieke deel lastig vinden: wat moet er allemaal mee, past het in de tas? (die overigens echt TOP is, van de Lidl 14,99 euro)

Ik dacht alles er in te hebben gedaan. *zucht*. Eten voor op de dag...
Toen werd het helaas toch wel proppen.
Ik laat nu een paar schoenen op het werk staan, dat scheelt.
De tas heeft zo'n gespannen net, dus de zak zelf hangt niet op je rug waardoor die lekker vrij blijft en niet warm wordt.

Het was een lekker fietstemperatuurtje. 3 graden, prima als je eenmaal een paar minuten onderweg bent. Helaas wel wat miezer wat niet echt prettig is met een bril op. Door de auto's op de 80km weg heb je dan steeds hinderlijke schitteringen in je bril en stilstaan resulteert meteen in beslagen glazen, die je alleen maar weer goed krijgt door voorzichtig te gaan fietsen :)

Deze keer toch maar besloten om niet meer door Huis ter heide te gaan, maar lekker er omheen. Is iets langer, maar fietst zoveel fijner: fietspaden en geen auto's die vlak langs je heen scheuren.

Het zadel: deze zit echt anders dan het vorige zadel. Ik zit nu op m'n zitbotjes en dus zijn die een beetje auwie :mrgreen:
De ass-saver, tjsa, die doet vast wel iets, maar het houdt zeker niet alles tegen. M'n achterlicht zit in ieder geval niet meer onder de meuk, dus dat is al iets.

Op het werk aangekomen: HONGER.
Ik moet echt veel, heel veel meer eten. Dat doe ik dan ook de hele dag door.

De avond rit: eigenwijs als ik was droeg ik 's ochtends en de vorige keer toch een onderbroek. Zo eentje met van die strakke pijpjes. Nou die pijpjes krullen op tussen je zaakje en je been en dat gaat irriteren.
Besloten om met m'n blote piepie in de broek te gaan. :lol: Nu voelt lopen ECHT alsof je een luier draagt. Thuisgekomen, is er niet veel van je trots over, maar het fietst zoooo veel fijner.

Onderweg, bij een stoplicht, stonden een speedelec en elektrische mountainbike achter me die meteen wegstoven. Dat kon ik natuurlijk niet laten gebeuren. Even vol er achteraan, maar na 1,2km heb ik ze toch moeten laten lopen (rond 35km/u), want ze versnelden nog steeds en ik moest nog een stuk.
M'n benen voelden ook niet zo fris meer. De route die ik nu fiets is ongeveer 19,5km enkele reis.

Ik ben trouwens erg tevreden over het jack, ook al zitten er geen zakken in.
Het zit lekker warm doordat 'ie goed winddicht is en ook geen vocht/regen doorlaat.
Ook de handschoenen van Gripgrab zijn top. Totaal geen koude handen en ze zijn lekker dun, dus je hebt een goed gevoel.

Zo, ik ga nog eens wat eten ;)

Daniel1989
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 16 okt 2013 21:44
Locatie: Alphen aan de Rijn

Daniel1989 05 feb 2019 21:52

Die onderbroek moet sowieso uit. Dat hoort zo. Niet vergeten om in je tas te stoppen 😂.
Verder rustig opbouwen. Je bent ziek geweest en dat heeft tijd nodig. De drive is er. Ik had na een long onsteking ook wat meer tijd nodig dan na een griepje.

Plaats reactie