Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vanaf "dinsdag" is het zover...

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 15 jan 2019 09:31

Voor onderweg zou ik zeker een Co2 pompje nemen. Dan zit er in 2 seconden goenoeg lucht in je band en kan je weer door.

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 15 jan 2019 09:41

Bij handpompjes wordt normaal gesproken aangegeven tot hoeveel bar ze gaan. Simpel gesteld zijn er MTB-pompjes en racefiets-pompjes (en huis-tuin-en-keuken-pompjes). Met een racefietspompje moet je echt wel voldoende lucht er in krijgen. Maar dat gaat zeker op het eind wel moeizaam. Per pompbeweging is het minimaal.

Succes met het woon-werkfietsen!

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4500
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 15 jan 2019 09:53

Flepper schreef: 14 jan 2019 21:42
Overigens dacht ik dat het 15km is en dat is ook wel zo, echter ga ik dan dwars door woonwijken en het centrum van Bilthoven en door de Bilt. Dat lijkt me niet zo handig.
Wel leuk om te ervaren hoe het zou zijn om net te laat los te klikken en de grond heel snel van dichtbij te zien ja. Doen we maar even niet voor de eerste keer. :D

Andere route: 18,2Km. Die lijkt me beter. Min of meer zoals ik 's ochtends altijd met de auto ga.
Nog een alternatief: de mooiste route, heuvelachtig, bos: 16,9Km
Als ik het een beetje in de benen heb zitten, dan gaat die zeker mijn favoriet worden.
HEUVELACHTIG...?! Ben benieuwd wat je bedoelt in die omgeving... enige hellinkjes die ik kan bedenken zijn bij Soesterberg, maar dat zijn geen Ardennen... ;-)

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 15 jan 2019 10:18

Met mijn handpompje (pocketrocket masterblaster, wat een geweldige naam) krijg ik er met heel veel moeite 4 bar in (28mm) maar dat is genoeg om gewoon thuis te komen zonder problemen. Normaal thuis zet ik ze op 6 bar (met ca 100kg eigen gewicht) dat is hard maar nog net comfortabel in mijn ogen,

Over de afstand.
Mijn kortste weg kan 17 km zijn, doe ik nooit; reden slecht stuk fietspad dat erg vies is en vol licht met steentjes, omdat dit in het bos is en autos met een wiel op dit fietspad rijden en met een op de weg ernaast.

Iets langers 18,5 km rijd ik soms, maar zit een paar km wat smal kronkelig fietspad in, waar ik altijd enkele tegenliggers heb en in het donker wordt ik daar nog wel een verblind, rijd dit eigenlijk alleen als ik in het licht rijd en dan nog meestal niet.

Dagelijks 20,5 km vrijwel volledig vrijliggend of door de bossen lopend breed fietspad, ruimte om iemand te passeren of veilig tegenliggers te ontwijken met groot licht en voornamelijk goed wegdek (lekrijden is vervelend en zeker in het donker)

Ook 20,5 door de dorpen, veel klinkers (en dus gehobbel) en veel auto's die andere dingen doen dan op mij letten, dit doe ik alleen bij sneeuw, omdat deze wegen goed sneeuwvrij gemaakt worden.

Soms 23 km veel door het bos en net wat mooier, doe ik bij mooi windstil weer als ik de tijd heb.

En heel soms begin in een uurtje later en rijd 45 km door meerdere natuurgebieden.

Waarom schrijf ik dit,
Ik rijd al 5 jaar echt iedere dag woonwerkwoon en ben erachter gekomen dat je sommige wegen gewoon liever fietst dan andere, niet eens altijd objectief te verklaren. Dus Flepper, gewoon uitproberen wat voor jou het fijnste fietst, als je de routes uitprobeert merk je vanzelf wat het lekkerst fietst.
Ach, ik zeg ook maar wat

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 15 jan 2019 10:19

Flepper, nu nog een Strava account, net als je makker Blurg, en we kunnen jullie op de voet volgen! Mooie verhalen van jullie beiden, ik lees ze met veel plezier. 👊👍

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 15 jan 2019 10:53

Oh sorry, dat maakte ik niet duidelijk: dit is het pompje voor onderweg.
Ik heb ook een pomp met meter. Die gaat tot 12bar.

Standaard heb ik er 7bar in zitten.

bdw
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:16

bdw 15 jan 2019 11:44

Ik haat van die minipompen. Als je een tas meedraagt, neem dan zo'n grotere pomp mee. Succes in ieder geval! Bestel maar al dubbele plaatjes, dat zijn van die dingen waarvan je niet merkt dat ze bijna kapot zijn en dan val je niet zonder.

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 15 jan 2019 12:51

ophetkantje schreef: 15 jan 2019 10:18 CUT
Over de afstand.
Mijn kortste weg kan 17 km zijn, doe ik nooit; reden slecht stuk fietspad dat erg vies is en vol licht met steentjes, CUT
.

Wel weer handig al dat licht om de steentjes tijdig te zien
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
ophetkantje
Forum-lid
Berichten: 2201
Lid geworden op: 06 jan 2011 09:05

Gebruikersavatar ophetkantje 15 jan 2019 13:25

thnx Keezx waar ik licht schreef moet het ligt zijn... stop.
Ach, ik zeg ook maar wat

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 15 jan 2019 17:08

Allemaal bedankt voor de leuke en constructieve reacties!
Ik merk dat het hebben van contact met gelijkgezinden alles er een stuk leuker op maakt :winkthumb:

joopi schreef: 15 jan 2019 10:19 Flepper, nu nog een Strava account, net als je makker Blurg, en we kunnen jullie op de voet volgen! Mooie verhalen van jullie beiden, ik lees ze met veel plezier. 👊👍
Heb ik van de week aangemaakt en als het goed is moet het nu met m'n Fitbit account gelinkt zijn. Met een beetje mazzel wordt alles dan automagisch bijgewerkt.

bdw schreef: 15 jan 2019 11:44 Ik haat van die minipompen. Als je een tas meedraagt, neem dan zo'n grotere pomp mee. Succes in ieder geval! Bestel maar al dubbele plaatjes, dat zijn van die dingen waarvan je niet merkt dat ze bijna kapot zijn en dan val je niet zonder.
Mijn geluk zal het ook zijn dat ik in de eerste week lek rijd met regen en wind en sneeuw (en kommer en kwel + zelfmedelijden en het geduld van een rozijntje), dus voordat ik de fiets in de berm lazer, toch maar een co2 pompje gekocht. :mrgreen:

Tsja en dan sta je in de winkel...
- Zelfplakkende bandenplakkers, handig!.
- Toch maar voor de zekerheid zo'n warm been deel, prettig!
- Overschoenen, okee, die zijn wel "nodig".

Ach weet je: als het niets wordt dan kan iemand van tussen de 1.78 en 1.82 een complete hobby in 1x overnemen!
Beetje het idee van die volledig uitgeruste fitness garages in maart/april, als het goede voornemen alweer weken vergeten is... :mrgreen:

kxlight schreef: 15 jan 2019 09:53 HEUVELACHTIG...?! Ben benieuwd wat je bedoelt in die omgeving... enige hellinkjes die ik kan bedenken zijn bij Soesterberg, maar dat zijn geen Ardennen... ;-)
Heuvels, bergen, hellinkjes. Poteetoos, pootaatoos: Dutch mountains! :D
Het klopt, bij Soesterberg, daar is het glooiend.

<koffietafelpraat>
Wisten jullie trouwens dat er geen directe vertaling is voor glooiend in een andere taal?
In het engels heb je "sloping", maar dat is een indirecte vertaling. Betekend meer hellend of schuin en in het duits wordt het iets met "leicht hügelige", maar dat is weer licht heuvelig. Frans idem
</koffietafelpraat>

Morgen fiets ik de route die zo plat is als een pannenkoek.

Gebruikersavatar
fred404
Forum-lid
Berichten: 334
Lid geworden op: 25 jul 2010 11:07
Locatie: Oldenzaal

Gebruikersavatar fred404 15 jan 2019 18:05

Flepper schreef: 15 jan 2019 17:08 <koffietafelpraat>
Wisten jullie trouwens dat er geen directe vertaling is voor glooiend in een andere taal?
In het engels heb je "sloping", maar dat is een indirecte vertaling. Betekend meer hellend of schuin en in het duits wordt het iets met "leicht hügelige", maar dat is weer licht heuvelig. Frans idem
</koffietafelpraat>
:) hahaha, doet me denken aan die keer (1994) dat ik met mijn vrouw naar Lands End fietste en de dame in een B&B over de route met voornamelijk "bridleways" zei; "Lovely, a bit hilly, but lovely". Nou, het was inderdaad niet glooiend...

Flepper
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 13 jan 2019 13:18

Flepper 16 jan 2019 10:42

Korte versie: ik ben levend op het werk aangekomen.
Vanavond de lange versie vol verhalen over ontberingen, hartverzakkingen en lol!

Plaats reactie