Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2019

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 20 jan 2019 21:27

Wow Fred,

Wat een mooie foto's van vandaag. En dan ook nog eens 100km in die kou. Respect hoor!
Leuke sfeerfoto's, mooi wit.

@Orlok
Ook een mooie rit! Schitterend, zo langs de Oostvaarders Plassen. Mooie keus.
Wel afzien op de dijk denk ik met die kou? Respect wederom! :)
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 20 jan 2019 21:55

-11! Wow.

2x met de MTB op stap dit weekend. Prachtig! Zaterdag eerder richting Francorchamps/Malmedy/Hoge Venen getrokken (kwam ik weer bij die vermaledijde Ferme Libert uit) en vandaag de buurt rond Trois Ponts en Stavelot onveilig gemaakt. Glad was het wel vandaag!

https://www.strava.com/activities/2089241074
https://www.strava.com/activities/2091875755


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1753
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 21 jan 2019 07:48

@blurg en raven14: In vermoed dat mijn Garmin zo'n 2 graden te laag aangeeft. (bekend issue?).
@raven14: Je gebruikt je Scott echt in het bike paradijs, top !!
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3373
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 21 jan 2019 10:20

fredmtb-sport schreef: 21 jan 2019 07:48
@raven14: Je gebruikt je Scott echt in het bike paradijs, top !!
Merci, daar is hij voor gemaakt hé 😉
Afbeelding

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 21 jan 2019 10:46

@raven14 Mooie foto's! Lekker met de MTB door het krakende gras en crossen in een sneeuwlaagje. Prachtig.
Mooie heldere dag ook.

@Fred
De Garmin geeft het wel conform de werkelijke temperatuur weer. Ik zag op MIjn Yahoo app -7, en op de Garmin Connect app zie ik dat hij -8 mat. Het is lastig te zeggen, want over het traject verschilt de temperatuur wel hier en daar. Bos is denk ik weer een stukje kouder dan het open veld.
Langs de dijk weer kouder door meer wind.

Je kan het binnen eens checken, of ie verschilt van je thermostaat
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 21 jan 2019 12:26

jepickx schreef: 20 jan 2019 14:18
DDX schreef: 19 jan 2019 22:41
jepickx schreef: 19 jan 2019 22:39 een dagkaart ns voor 12 euro ????
ns verkoopt regelmatig een seizoensretour (3 kaartjes voor 36 euro) :

https://www.treinreiziger.nl/ns-seizoen ... kend-e-36/
Leuke tip. Iets om in de gaten te houden. Biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid om zo ver mogelijk van huis weg te fietsen en dan met de trein terug. Moet je een aardig eind kunnen komen.
Ik weet wat hoe oud je bent maar voor 60 plussers kan het nog aantrekkelijker.
Als je een NS-abonnement hebt kan je 7 vrije reisdagen (keuzedagen) voor 24,50 Euro bijkopen. Ik heb een aantal keren iets dergelijks gedaan door met de trein bijvoorbeeld naar Emmen te gaan en vandaar met de fiets naar Zutphen en vandaar met de trein weer naar huis (in N.O. Brabant). Dit bij Noord-Oosten wind ( bij Zuid-westen wind uiteraard andersom.)

Mrodermans
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 feb 2017 15:34

Mrodermans 21 jan 2019 13:25

Gisteren vroeg op de fiets gesprongen voor een rondje door de polder en de duinen bij zonsopkomst. Kwam er vrij laat achter dat de Botlek brug al even dicht is. Flink stuk om is dat dan. Desalniettemin een mooie zonsopkomst bij -8 graden.

https://www.strava.com/activities/2090853446
Afbeelding

Gebruikersavatar
jepickx
Forum-lid
Berichten: 346
Lid geworden op: 02 mar 2017 13:11

Gebruikersavatar jepickx 21 jan 2019 19:45

PassoEira schreef: 21 jan 2019 12:26
jepickx schreef: 20 jan 2019 14:18
DDX schreef: 19 jan 2019 22:41

ns verkoopt regelmatig een seizoensretour (3 kaartjes voor 36 euro) :

https://www.treinreiziger.nl/ns-seizoen ... kend-e-36/
Leuke tip. Iets om in de gaten te houden. Biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid om zo ver mogelijk van huis weg te fietsen en dan met de trein terug. Moet je een aardig eind kunnen komen.
Ik weet wat hoe oud je bent maar voor 60 plussers kan het nog aantrekkelijker.
Als je een NS-abonnement hebt kan je 7 vrije reisdagen (keuzedagen) voor 24,50 Euro bijkopen. Ik heb een aantal keren iets dergelijks gedaan door met de trein bijvoorbeeld naar Emmen te gaan en vandaar met de fiets naar Zutphen en vandaar met de trein weer naar huis (in N.O. Brabant). Dit bij Noord-Oosten wind ( bij Zuid-westen wind uiteraard andersom.)
Eigenlijk reis ik zo goed als never nooit met de trein. Woon weliswaar vlakbij een station (5 min lopen), maar daar liggen nogal gevoelige herinneringen.
Maar vooral ook het feit dat je met het openbaar vervoer zoveel meer tijd kwijt bent dan met de auto is dat niet aantrekkelijk. In veel gevallen is fietsen sneller. Geldt zeker voor woonwerk verkeer (30 km).
Maar om te reageren op bovenstaande, dan zal ik eerst nog even uit moeten vinden hoe dat zit met zo'n abonnement en of het dan de moeite van het aanschaffen waard is. Ben met die dingen helemaal niet op de hoogte.
Maar ook hier : bedankt voor de tip. Een mens is nooit te oud ...
Bianchi Intenso
Koppie Coppi

Gebruikersavatar
RVV
Forum-lid
Berichten: 2226
Lid geworden op: 12 apr 2014 16:12

Gebruikersavatar RVV 21 jan 2019 22:34

Vanmiddag eigenlijk een prima rondje van 71 km gefietst. Zeker niet koud. Rond de 1 graad.

PassoEira
Forum-lid
Berichten: 266
Lid geworden op: 10 sep 2018 10:49

PassoEira 21 jan 2019 22:56

jepickx schreef: 21 jan 2019 19:45 Eigenlijk reis ik zo goed als never nooit met de trein. Woon weliswaar vlakbij een station (5 min lopen), maar daar liggen nogal gevoelige herinneringen.
Maar vooral ook het feit dat je met het openbaar vervoer zoveel meer tijd kwijt bent dan met de auto is dat niet aantrekkelijk. In veel gevallen is fietsen sneller. Geldt zeker voor woonwerk verkeer (30 km).
Maar om te reageren op bovenstaande, dan zal ik eerst nog even uit moeten vinden hoe dat zit met zo'n abonnement en of het dan de moeite van het aanschaffen waard is. Ben met die dingen helemaal niet op de hoogte.
Maar ook hier : bedankt voor de tip. Een mens is nooit te oud ...
Bij mij is het precies andersom. Ik doe bijna alles met de fiets (ook de OV-fiets) en het openbaar vervoer. En de uitzondering dat ik eens met de auto ergens heen ga dan is dat met iemand meerijden.
Ik heb juist de laatste jaren een gruwelijke hekel aan autorijden gekregen.
Met het OV gaat het langzamer maar vooral in de trein zit ik op mijn gemak en kan dan, omdat er niet op het verkeer hoeft te worden gelet, mooi wat lezen.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 22 jan 2019 09:16

Na zondag een mooie winterrit (D1) te hebben gereden met de club (voornamelijk vlak) 105km, dacht ik er goed aan te doen om gisteren met de fiets te gaan werken en paar uurtjes herstel erbij te pakken na werktijd. Na +/-40km had ik het toch wel erg koud en ben ik omgedraaid om uiteindelijk met 55km thuis de oprit op te rollen. Pff, ondanks dat ik dik genoeg was aangekleed, was de hersteltraining niet intensief genoeg om het lichaam warm te stoken/houden. Daarna verloor ik ook wat motivatie, dus maar snel huiswaarts :-).
Vandaag sneeuw voorspeld en met de bevindingen van gisteren, heb ik nu wel weer motivatie om een paar ritjes op zwift te doen. Ieder voordeel heb zijn nadeel! :-)

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 22 jan 2019 11:49

jepickx schreef: 21 jan 2019 19:45
PassoEira schreef: 21 jan 2019 12:26
jepickx schreef: 20 jan 2019 14:18

Leuke tip. Iets om in de gaten te houden. Biedt bijvoorbeeld de mogelijkheid om zo ver mogelijk van huis weg te fietsen en dan met de trein terug. Moet je een aardig eind kunnen komen.
Ik weet wat hoe oud je bent maar voor 60 plussers kan het nog aantrekkelijker.
Als je een NS-abonnement hebt kan je 7 vrije reisdagen (keuzedagen) voor 24,50 Euro bijkopen. Ik heb een aantal keren iets dergelijks gedaan door met de trein bijvoorbeeld naar Emmen te gaan en vandaar met de fiets naar Zutphen en vandaar met de trein weer naar huis (in N.O. Brabant). Dit bij Noord-Oosten wind ( bij Zuid-westen wind uiteraard andersom.)
Eigenlijk reis ik zo goed als never nooit met de trein. Woon weliswaar vlakbij een station (5 min lopen), maar daar liggen nogal gevoelige herinneringen.
Maar vooral ook het feit dat je met het openbaar vervoer zoveel meer tijd kwijt bent dan met de auto is dat niet aantrekkelijk. In veel gevallen is fietsen sneller. Geldt zeker voor woonwerk verkeer (30 km).
Maar om te reageren op bovenstaande, dan zal ik eerst nog even uit moeten vinden hoe dat zit met zo'n abonnement en of het dan de moeite van het aanschaffen waard is. Ben met die dingen helemaal niet op de hoogte.
Maar ook hier : bedankt voor de tip. Een mens is nooit te oud ...
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Plaats reactie