Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
Als zo'n stuk weg daadwerkelijk winstgevend is om boetes te innen, kunnen ze voor die ene man die daar staat te controleren er 2 anderen in dienst nemen om 'boeven te vangen'. Dan snijdt het mes van de veiligheid aan twee kanten.
Bovendien gaat het betrappen op kleine overtredingen verder dan alleen die paar euro boete. Hoe hoger de pakkans, hoe lager de animo om ernstigere overtredingen te maken.
Bovendien gaat het betrappen op kleine overtredingen verder dan alleen die paar euro boete. Hoe hoger de pakkans, hoe lager de animo om ernstigere overtredingen te maken.
Campagnolo Ultra Dork
Idem met Waze, zeker voor trajectcontroles, want die worden quasi overal ingevoerd nu. Ik woon in een plattelands stadje met 3000 inwoners. Er zijn nu 5 trajectcontroles op het grondgebied.
Hier staat de flitspaal ook gewoon 20 meter na het bord bebouwde kom...
Hier staat de flitspaal ook gewoon 20 meter na het bord bebouwde kom...
Toch maar oppassen in bepaalde landen met Waze en soortgelijke apps : https://www.ad.nl/auto/in-deze-vakantie ... toegestaan.
valt me op dat tegenwoordig er op 80-wegen 65km/h wordt gereden... heb altijd de indruk dat men t niet precies weet hoe snel je mag en dan maar aan de veilige kant gaat zitten. Toenemende vergrijzing heeft ook een automatische verlaging van de snelheid tot gevolg.Enzzo schreef: ↑02 mar 2023 10:54 En echt veel beter gaat het er niet op worden… veiliger misschien wel
https://nos.nl/l/2465792
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15946
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Het zou zo maar kunnen dat de EV lobby hier achter zit.Enzzo schreef: ↑02 mar 2023 10:54 En echt veel beter gaat het er niet op worden… veiliger misschien wel
https://nos.nl/l/2465792
Zo kan het rijbereik van de EV een beetje opgekrikt worden.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Ik rij regelmatig over de N9 van Alkmaar naar Den Helder.( en andersom )
Ook zo'n "gevaarlijke" 80 km weg.
Het gevaar zit hem, in mijn ogen, op dit soort wegen vooral in het gedrag van de diegene die juist harder willen/'moeten'.
Hoe vaak ik daar niet gezien heb dat het bijna fout ging is niet meer te tellen.
Ik denk dat als je de snelheid nog meer zou verlagen er juist meer bestuurders het gaspedaal gaan indrukken.
Wat ik wel vind is dat op dit soort wegen de kruispunten beter aangelegd kunnen worden.
Ook zo'n "gevaarlijke" 80 km weg.
Het gevaar zit hem, in mijn ogen, op dit soort wegen vooral in het gedrag van de diegene die juist harder willen/'moeten'.
Hoe vaak ik daar niet gezien heb dat het bijna fout ging is niet meer te tellen.
Ik denk dat als je de snelheid nog meer zou verlagen er juist meer bestuurders het gaspedaal gaan indrukken.
Wat ik wel vind is dat op dit soort wegen de kruispunten beter aangelegd kunnen worden.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4350
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Niet alleen vanwege het bereik van de auto's.
Het is bekend dat een EV veel zwaarder is dan een normale benzine variant, met dus, meer schade bij gelijke snelheid tot gevolg.
Het is bekend dat een EV veel zwaarder is dan een normale benzine variant, met dus, meer schade bij gelijke snelheid tot gevolg.
Die 65km/h rijders zijn dan weer juist één van de oorzaken van (dodelijke) ongevallen op N-wegen. Daar wil iedereen voorbij en een groot gedeelte van de ongevallen zijn mislukte inhaalacties. Wat mij betreft gaan ze die ook beboeten.
Verder zijn er teveel onoverzichtelijke punten waar je die wegen op kunt draaien/over kunt steken.
VVN heeft niks met de EV-lobby te maken.
Verder zijn er teveel onoverzichtelijke punten waar je die wegen op kunt draaien/over kunt steken.
VVN heeft niks met de EV-lobby te maken.
Campagnolo Ultra Dork
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37635
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik heb ooit boete gekregen voor rechts inhalen op de snelweg. Zat al km's lang achter een treuzel op links die 20km onder de max snelheid reed.
Die meneer is ook aangehouden trouwens en kreeg ook een bon.
Alleen was de mijne hoger, want rechts inhalen wordt als gevaarlijker beoordeeld door de wetgever.....
Die meneer is ook aangehouden trouwens en kreeg ook een bon.
Alleen was de mijne hoger, want rechts inhalen wordt als gevaarlijker beoordeeld door de wetgever.....
Less is bore
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37635
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Komt door al die EV's die in besparingsmodus 90 op de linkerbaan rijden
Less is bore