Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
Als ex-duikinstructeur moest ik er hartelijk om lachen
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 12661
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Passat is in NL nooit met luchtvering geleverd. Wel met adaptieve dempers, volgens mij gaat dat nu dwars door elkaar.........
Staat hem heel goed! Beetje progressieve vering kan de passat wel gebruiken. Zal er ook een fijnere auto van worden.
Wij mochten nooit sport onderstellen in de lease, maar de tern wagenziekte loste dat altijd op bij onze afdeling wagenpark beheer
Wat ook wel echt zo was...
@Borgmeister MB = Maybach die rijden prima.
Wagenziekte heeft vooral met de demping te maken en veel minder met de vering.
Bij het VW concern is vaak de demping vaak wat zachter dan de vering, bij Peugeot is het juist andersom. Het is een keuze.
Mercedes en BMW dempen weer wat harder.
Staat hem heel goed! Beetje progressieve vering kan de passat wel gebruiken. Zal er ook een fijnere auto van worden.
Wij mochten nooit sport onderstellen in de lease, maar de tern wagenziekte loste dat altijd op bij onze afdeling wagenpark beheer
Wat ook wel echt zo was...
@Borgmeister MB = Maybach die rijden prima.
Wagenziekte heeft vooral met de demping te maken en veel minder met de vering.
Bij het VW concern is vaak de demping vaak wat zachter dan de vering, bij Peugeot is het juist andersom. Het is een keuze.
Mercedes en BMW dempen weer wat harder.
Tijdje terug was mijn auto in de garage, en kregen we een C3 of C4 van Citroën te leen. Toen werd mijn vrouw al ziek op de passagier stoel tijdens een ritje van 4Km ... was geen succes. Ook heeft ze het in iets mindere mate gehad in een Ford C Max die we een korte tijd hebben gehad. Maar die kotste mijn dochter dan weer een aantal malen vol op de achterbank, zo ook de Ford Mondeo die we ervoor hadden.wasbeer2006 schreef: ↑11 mar 2022 07:38
Wagenziekte heeft vooral met de demping te maken en veel minder met de vering.
Bij het VW concern is vaak de demping vaak wat zachter dan de vering, bij Peugeot is het juist andersom. Het is een keuze.
Mercedes en BMW dempen weer wat harder.
Zo starte ons menig vakantie tripje : dit was onderweg naar Noorwegen. ( we waren al bij Arnhem of zo ). Onze zoon vond het toen wel interessant.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- Enzzo
- Forum-lid HC
- Berichten: 7980
- Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
- Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie
Je hebt natuurlijk helemaal gelijk
Ik maak een domme vergissing. Wat ik bedoelde is dat je met behulp van kolom vloeistof en een gasbol met membraan er in de vering regelt omdat gas te comprimeren is en vloeistof niet of nauwelijks. Dus je rijdt feitelijk op een kolom vloeistof stof die in- of uigedrukt wordt door een bol met gas. De vloeistof wordt inderdaad niet gecomprimeerd (systeem bij Citroën)
De moderne auto’s met een balg en compressor veren wel op lucht maar vanuit een ander principe daar wordt niets “in of uitgedrukt” maar wordt er alleen gecomprimeerd of gedecomprimeerd. Heel ander principe. Ik weet het! Super krom geformuleerd maar dat was ongeveer wat ik bedoelde
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"
…"
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Netjes René, VW gebruikt Eibach veren ook om hun auto's te verlagen, ikzelf nam ook altijd Eibach bij mijn VW/Audi producten.
Verlagen zo'n 2,5cm, wordt niet veel stugger/harder en ziet er prima uit!
Hopelijk zijn de medepassagiers van hun problemen af....
Verlagen zo'n 2,5cm, wordt niet veel stugger/harder en ziet er prima uit!
Hopelijk zijn de medepassagiers van hun problemen af....
Gelukkig hebben we in ons gezin geen leden met wagenziekte: de kids zitten rustig Netflix te koekeloeren terwijl ik mij uitleef berg op en af. Als er een terrein is waar je elektrisch wil rijden, is het zeker de bergen. Vroem, vroem …..
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
En dan een grote speaker aan de buitenkant om dat geluid van die grommende V6 te laten rollen over de bergwand?
Less is bore
- boswielrenner
- Forum-lid
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 29 nov 2004 10:08
luchtvering =
Tarmac SL7 S-works Disc
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29
Tarmac SL6 Pro Disc
Tarmac SL6 S-works
Specialized Epic 29