Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 20 mei 2022 12:58

Jammer genoeg zijn er geen fatsoenlijke occasion Partners/Caddys op benzine verkrijgbaar ( of Multiplas). Aanschaf daarvan is altijd fiets gerelateerd en hoort niet in dit topic.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 20 mei 2022 15:27

senior schreef: 20 mei 2022 10:44
hayes schreef: 20 mei 2022 09:29 Ik rij al met m'n tweede Partner :mrgreen: :mrgreen:
De meest praktische auto waar ik ooit mee reed.

Enig snobisme is dit forum niet vreemd ;)

Waar de eerste Partner een afgeleide was van het bestelbusje, is de Partner Tepee als personenauto ontworpen en daarna is er een bestelbusje van afgeleid.

Afbeelding
Dat is het understatement van het jaar :mrgreen: :lol:
Ik heb eens meegereden met een Nemo (Citroen variant van de Tepee) en ik kan alleen maar zeggen als je dat goed vindt rijden, je niet veel gewoon bent :mrgreen: (als dagelijks vervoer zou ik bijna de trein verkiezen, bijna :lol: )

Al mijn vorige auto's (van een Golf IV over een Opel Astra, verschillende Skoda's) reden beter dan eender welke Ludospace en dat is geen snobisme maar een feit. (voor sommige mensen is een auto enkel vervoer en dat doet zo'n Ludospace uiteindelijk ook en je zit nog droog ook)

Aan de andere kant, jij moet ermee rijden, ik niet en je hoeft je helemaal niet te verantwoorden natuurlijk (maar ik zou voor dat geld een 2de hands auto kiezen en het met minder plaats doen)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7823
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 20 mei 2022 17:37

De Nemo is het laagste uit het bestelbusje gamma van PSA (ook de klonen van Fiat en Peug waren bottom line)
Niet vergelijkbaar met deugdelijke modellen van andere producenten.
Ze werden in Turkije geassembleerd en hebben zich nooit een positie in de markt weten te veroveren. En terecht trouwens
Do or don’t, there is no try

hayes

hayes 20 mei 2022 18:05

De Nemo is niet de Partner kloon. Dat is de Berlingo. De Nemo (of Peuegeot Bipper) heeft idd de reputatie om belachelijk slecht te rijden. Very bouncy.
Ze zijn na één generatie weer verdwenen.

Uitspraken als

Een Partner valt in dezelfde categorie als een Opel Crombo. Een Corsa met een omgekeerde Kip-caravan erachter!! Wie privé in dit soort auto's rijdt, zou 4-voudige wegenbelasting moeten betalen als het aan mij lag!!

of

Mijn schoonouders hebben een partner. Verschrikkelijk zo'n ding.

zijn op z'n minst ongenuanceerd maar eigenlijk gewoon neerbuigend. ;)

Ik weet niet welk extra budget jullie over hebben om 10 km sneller een bocht te kunnen nemen, of om een verwarmde zetel te hebben of... maar ik doe liever andere dingen met m'n geld. Ik kijk ook niet met neerbuigende blik naar mensen die een dikke auto op de oprit hebben, maar ga niet op de bovenverdieping van hun huis kijken... Ik zou daar best ook een paar straffe uitspraken over kunnen doen :mrgreen: Een Golf is bv de meest ongeïnspireerde auto die ik ooit zag. Alles na generatie 2 is doodsaaie meuk

enzovoort enzovoort.

Tijd om deze auto discussie af te ronden.
Laatst gewijzigd door hayes op 20 mei 2022 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
borgmonster
Forum-lid
Berichten: 808
Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29

Gebruikersavatar borgmonster 20 mei 2022 18:11

Onze huidige Mercedes C klasse van 7 jaar oud heeft nu 130 k gereden en loopt nog als nieuw. Werkelijk geen enkele slijtage in die tijd geconstateerd. Elke keer een glimlach.

Onze golf 1.4 TSI uit 2011 die we nu ook nog rijden is vies maar loopt als een zonnetje.

Onze Ibiza was na 120k helemaal op en af (echt alles was versleten).
De Fabia was na 70k al heel ver over z’n top heen (aandrijving en ophanging plus stoelen!).

Sommige merken zijn nu eenmaal slijtvaster dan andere.

PS: die canyon moet ik dan toch maar eens te koop aanbieden…
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 20 mei 2022 18:42

TL@ schreef: 20 mei 2022 15:27
senior schreef: 20 mei 2022 10:44
hayes schreef: 20 mei 2022 09:29 Ik rij al met m'n tweede Partner :mrgreen: :mrgreen:
De meest praktische auto waar ik ooit mee reed.

Enig snobisme is dit forum niet vreemd ;)

Waar de eerste Partner een afgeleide was van het bestelbusje, is de Partner Tepee als personenauto ontworpen en daarna is er een bestelbusje van afgeleid.

Afbeelding
Dat is het understatement van het jaar :mrgreen: :lol:
Ik heb eens meegereden met een Nemo (Citroen variant van de Tepee) en ik kan alleen maar zeggen als je dat goed vindt rijden, je niet veel gewoon bent :mrgreen: (als dagelijks vervoer zou ik bijna de trein verkiezen, bijna :lol: )

Al mijn vorige auto's (van een Golf IV over een Opel Astra, verschillende Skoda's) reden beter dan eender welke Ludospace en dat is geen snobisme maar een feit. (voor sommige mensen is een auto enkel vervoer en dat doet zo'n Ludospace uiteindelijk ook en je zit nog droog ook)

Aan de andere kant, jij moet ermee rijden, ik niet en je hoeft je helemaal niet te verantwoorden natuurlijk (maar ik zou voor dat geld een 2de hands auto kiezen en het met minder plaats doen)
Knap. hoe je een totaal verkeerde conclusie trekt op basis van een paar woorden. Misschien toch eens kijken wat het begrip "snobisme" precies inhoudt.

hayes

hayes 20 mei 2022 18:46

Dank je.

Een opmerking dat iemand met een bepaalde auto 4 maal meer moet betalen (omdat dat blijkbaar geen mooie of degelijke auto's zijn) is natuurlijk absoluut geen snobisme. Neen, dat is een goed geargumenteerde uitspraak.

Je kan zo ook een opmerking maken dat iemand z'n nieuwe fiets belachelijk slecht is, spuuglelijk is en dan snel zeggen, maar soit, jouw keuze natuurlijk en mijn oordeel is niet belangrijk ;)

Een Golf en Opel Astra getuigen natuurlijk ook van heel erg goeie smaak in auto's.

Soit, ik ga nu zwijgen. Ik laat me opjagen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 mei 2022 19:37

Voor heel wat mensen is een fiets, auto, motor, echt veel meer dan zo "beste koop" mogelijk van punt A naar punt B te geraken.
En met beide is niet zoveel mis hoor.
Maar ik heb heel zelden iets met "beste kopen".
I know myself like no one else
Nothing to defend

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 20 mei 2022 20:04

En zo snel zijn die penis verlengers ook niet.

https://decorrespondent.nl/8416/waarom- ... 0per%20uur.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 21 mei 2022 22:21

pino schreef: 20 mei 2022 20:04 En zo snel zijn die penis verlengers ook niet.

https://decorrespondent.nl/8416/waarom- ... 0per%20uur.
Die is zo raak.
Laat maar los op alles dat je koopt. Gaan de ogen open bij een heleboel mensen.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 mei 2022 09:26

devriesman schreef: 21 mei 2022 22:21
pino schreef: 20 mei 2022 20:04 En zo snel zijn die penis verlengers ook niet.
..........
.............
Laat maar los op alles dat je koopt. Gaan de ogen open bij een heleboel mensen.
Ze zijn allemaal even traag, ze kosten allemaal veel te veel, ze zijn allemaal veel te vervuilend.
Dan kan je toch maar beter met een mooie auto rondrijden. :lol:
I know myself like no one else
Nothing to defend

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 22 mei 2022 09:39

En “mooi” is voor iedereen verschillend. Voor sommigen betekent het functioneel, voor anderen is het het beeld dat door marketingwizards wordt gecreëerd. YMMV
Niet zijken maar reiden !

Plaats reactie