Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5922
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 01 jun 2023 21:39

daniel1975 schreef: 01 jun 2023 21:05
rene schreef: 01 jun 2023 19:58 3 jaar Delta energie. Zeeuwse groene stroom, en groen geproduceerd gas.
Wat doet Delta nu met de gasprijs voor 3 jaar?
Nou… die gasprijs zetten ze vast voor 3 jaar :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Maar ik denk dat je bedoelt te vragen : wat kost gas per M3 voor 3 jaar. Ik ga € 1,4 betalen incl. Belasting kosten per kuub gas.

Dus al met al ca € 160,- per maand voor de komende 3 jaar - aangezien ik elektra technisch niets meer ga gebruiken. Ook qua gas zal het verbruik omlaag gaan, aangezien de 2 oudste het nest gaan verlaten. Waarschijnlijk kan het goedkoper met minder zekerheid, maar nu weet ik waar ik aan toe ben.

Afgelopen januari wilde de Delta mijn maandbedrag al omlaag halen naar - € 37,- ( dus negatief ) .. ik heb het maar op € 150,- betalen laten staan. Liever iets terug na de jaar afrekening :ugeek:
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 01 jun 2023 21:46

Waarom zou je dat bedrijf als spaarbank gebruiken?

En heb je rekening gehouden met afbouw salderingsregeling? Je terugleververgoeding wordt dan cruciaal.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 jun 2023 21:54

Eneco schijnt nu de goedkoopste te zijn met €1,24.
Na aftrek van 59ct belasting kom je dus op een kuubsprijs van €0,65.
Daar kan nog wel wat vanaf als je naar de huidige groothandelsprijzen kijkt, dus ik wacht nog ff.
Op €1,10 zet ik hem sowiso vast.

Wij hebben nu genoeg panelen op het dak om nu nog genoeg te produceren. Ca 3750kwh bij net geen 3000 verbruik.
Wel hele dag een paar panelen in de zon. Zal dus in 2025 nog wel redelijk neutraal uitkomen en 2026 moeten we dan slim stroom gebruiken.
In principe sta ik ook wel open voor een 3 jaars contract.
Less is bore

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5922
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 01 jun 2023 21:55

@ernie: omdat ik niet zoals velen de eindjes aan elkaar moet knopen elke maand. En zo gebruiken we de Delta - Belastingdienst enz als spaarpot. Als ik het zelf op de spaarrekening stort kost het me ook de inflatie.

Nog meer behoefte aan beleggingen heb ik ook niet. Per jaar een keer of 5 op vakantie vinden we ook voldoende. Het enige wat ik nog meer zou willen is investeren in vrije tijd, maar dit jaar is met 145 werkdagen en 220 vrije dagen voorlopig nog voldoende.

Misschien een idee voor volgend jaar : nog iets minder werken. We leven tenslotte maar 1 keer.

Trouwens met de salderingsregeling kom ik er nog wel aan uit, en stijgen mijn maandelijkse kosten niet. Ik wek nu net zoveel stroom op als verbruik met 4,6 volwassenen in huis ( oudste is de helft van de tijd thuis ). Dus ik kan eventueel over 2 jaar nog iets elektrische verwarming aanzetten.
Laatst gewijzigd door rene op 01 jun 2023 22:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8519
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 01 jun 2023 22:07

Hier ook een contract voor 3 jaar Vattenfall aanbod nu €154,29 voor een 4 pers. huishouden.
Ik heb mij nooit zo bezig gehouden hiermee omdat ik weinig thuis was.
Dus geen idee of het een goed aanbod is.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5055
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 01 jun 2023 22:18

rene schreef: 01 jun 2023 21:55 Als ik het zelf op de spaarrekening stort kost het me ook de inflatie.

Huh? Denk je dat het potje geld bij de energieboer niet aan inflatie onderhevig is? :lol:

Ik vind het nogal een risico om honderden euro's te stalen bij een energiemaatschappij, als ze omvallen ben je het kwijt en dat is tegenwoordig niet ondenkbaar.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5922
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 01 jun 2023 22:20

@nijkie - ook ik ben het liefste ontzorgd vwb maandelijkse lasten - nu tenminste 36 maanden vast en geen gezeur.

Ik weet nog een jaar terug toen ik de paniek verhalen las over voorschotten energie van € 500,- tot € 750,- … neen dank u.

@nuitkor : tuurlijk weet ik dat !! Daarom typ ik toch het woord OOK ! Inflatie zal er zeker zijn, of geld ontwaarding.

Vwb risico dat de Delta omvalt, ach daar ben ik niet zo bang voor. En dan zou het gaan om de periode februari- mei …. Whoooohooo . Trouwens je kan nooit elk risico in je leven afdekken. Kost veel premie die je ook niet terug ziet.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 01 jun 2023 22:28

Ik heb er al een keer een flink bedrag op verloren met het failliet gaan van Welkom. Dan staat je geld veiliger op de bank en je krijgt 1% rente.

Juist omdat je niet ieder dubbeltje hoeft om te draaien, is het risico dat je een tegenvaller op de eindafrekening niet kan betalen nihil.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5922
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 01 jun 2023 22:34

Ernie C. schreef: 01 jun 2023 22:28 Ik heb er al een keer een flink bedrag op verloren met het failliet gaan van Welkom. Dan staat je geld veiliger op de bank en je krijgt 1% rente.

Juist omdat je niet ieder dubbeltje hoeft om te draaien, is het risico dat je een tegenvaller op de eindafrekening niet kan betalen nihil.
Klopt maar daarom heet het ook een tegenvaller …. Ik heb liever een meevaller ;). Dat is omdenken, maar misschien erg boers … of Zeeuws. Daarom ook al 32 jaar klant bij de Delta.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5055
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 01 jun 2023 22:37

Ernie C. schreef: 01 jun 2023 22:28 Ik heb er al een keer een flink bedrag op verloren met het failliet gaan van Welkom. Dan staat je geld veiliger op de bank en je krijgt 1% rente.

Juist omdat je niet ieder dubbeltje hoeft om te draaien, is het risico dat je een tegenvaller op de eindafrekening niet kan betalen nihil.
2% inmiddels al, nog steeds minder dan de inflatie, maar goed...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37620
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 01 jun 2023 22:39

Pssst….ik krijg ook terug, heb negatief voorstel ook genegeerd ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 01 jun 2023 22:51

Zo omdenken lukt mij dus niet.

Het feit dat ze zo snel al met contracten van 3 jaar geven, geeft al wel aan hoeveel ze daarop denken te verdienen.

Overigens zegt 32 jaar klant mij niet zoveel. Mijn schoonouders waren 50 jaar klant bij hun energiemaatschappij. Vorig jaar was hun contact afgelopen en werden ze snel even telefonisch in een nieuw variabel contract gerommeld.
Aan het eind van de streep: 2300€ aan voorschot betaald en een jaarafrekening van 1900€. En dat met 40 zonnepanelen, wen zonneboiler en een houtkachel.
Via telefoontjes, mails en een bezoek aan het kantoor werd met het met allerhande leugens en gedraai verdedigd. Totdat ik een mail stuurde met de uitleg hoe het zat en welke rechten mijn schoonouders hadden (de meeste medewerkers begrepen de afrekening zel niet eens of deden heel hard hun best hem niet te begrijpen). Nu krijgen ze 1200€ terug i.p.v 1900€ te moeten betalen...

Wat mij betreft zijn het allemaal boeven en de gunfactor dat ze daar tijdelijk over mijn geld kunnen beschikken, hebben ze dus niet.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie