Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 mei 2023 13:31

Mijn programmeurs komen doorgaans met gympies, korte broek en Mine Craft T-shirt. Slippers soms ook maar daar houd ik niet van. Dan vallen ze te vaak op het schoolplein...

Maar ik ben allang blij dat ik die jongens en meisjes van 9-11 jaar oud kan leren programmeren met Scratch.

Zelf heb ik alleen maar spijkerbroeken, korte broeken, fietsbroeken en zwembroeken. Daar moeten anderen het maar mee doen. Ze mogen al blij zijn dat ik niet in Speedo naar een begrafenis kom :mrgreen:
Campagnolo Ultra Dork

0475
Forum-lid
Berichten: 813
Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56

0475 24 mei 2023 14:26

rikkert schreef: 24 mei 2023 12:18 In mijn begin van mijn loopbaan als it-er, rond 1993 was de norm ook een pak bij de bank waar ik ging werken. Ik deed dan af en toe mijn das af, want goede code schrijven kan best zonder. Werd me te verstaan gegeven dat dat niet de bedoeling was.

Pas diste ik dat verhaal op bij mijn collega's, die in de zomer (als ze nog op kantoor komen) op slippers en in korte broek komen. Ze keken echt van: serieus? Nu inderdaad gewoon spijkerbroek. Gelukkig maar, die pakken voegden echt niks toe. Overigens, korte broeken, alhoewel redelijk gemeengoed in de zomer, dat doe ik dan weer niet, dat vind ik persoonlijk te, iets met oud :-)
En niet alleen bij een bank, clubs als Volmac, BSO, CMG waren ook van de kostuum clubjes en liefst allen donkerblauw of donkergrijs.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5879
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 24 mei 2023 16:17

Tot op mijn laatste dag als auditor van diverse kwaliteitssystemen voor mijn pensionering in kostuum naar mijn werk, maar ja . . . . ik kwam ook eigenlijk heel veel in aanraking met het hogere cq. hoogste management, uiteraard ook met het overige personeel. :)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8359
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 24 mei 2023 16:45

Ik heb werkelijk nooit begrepen waarom "in het pak" beter is dan gewoon schone en hele kleding.
En dan die mannen die in het pak moesten met hele groezelige plekken bij de zakken. Ik ben meer van shirt en waarom geen spijkerbroek.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 mei 2023 16:49

Een mooi pak is imho veel fraaier en netter dan gewone kleding. Dat gezegd hebbende, ik draag het zelf ook zelden.
In sommige beroepen/rollen hoort het er ook wel een beetje bij, straalt wat uit, maar als jij 5 hoog achter een monitor zit dan maakt het geen ruk uit.
Stropdassen zijn overigens een echte no go voor mij. Wie dat ooit heeft bedacht mogen ze postuum alsnog vierendelen.
Less is bore

SiO2
Forum-lid
Berichten: 1028
Lid geworden op: 22 nov 2017 13:27

SiO2 24 mei 2023 17:16

Jans schreef: 24 mei 2023 16:45 Ik heb werkelijk nooit begrepen waarom "in het pak" beter is dan gewoon schone en hele kleding.
En dan die mannen die in het pak moesten met hele groezelige plekken bij de zakken. Ik ben meer van shirt en waarom geen spijkerbroek.
+1

Ik draag vrijwel nooit meer pakken, ook niet bij een begrafenis. Wel gewoon nette kleding. En de stropdas is inderdaad het meest verschrikkelijke kledingstuk dat ooit is uitgevonden.

Ik werk bij een grote verzekeraar, maar ook daar zie je de trend steeds meer richting casual kleding verschuiven. Spijkerbroek met overhemd wordt als nette kleding gezien, capuchontrui of t-shirt is ook geen probleem. De grens ligt bij korte broek en slippers, dat gaat net te ver ;) Hoewel ik daar persoonlijk ook geen enkel probleem mee heb. Bij mijn vorige werkgever (een wat kleinere vezekeraar) liepen veel oudgedienden nog iedere dag in pantalon, echt ontzettend lelijk en ouderwets naar mijn mening.

En altijd een dikke +1 voor inhoud boven vorm.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5879
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 24 mei 2023 18:26

daniel1975 schreef: 24 mei 2023 16:49 Een mooi pak is imho veel fraaier en netter dan gewone kleding. Dat gezegd hebbende, ik draag het zelf ook zelden.
In sommige beroepen/rollen hoort het er ook wel een beetje bij, straalt wat uit, maar als jij 5 hoog achter een monitor zit dan maakt het geen ruk uit.
Stropdassen zijn overigens een echte no go voor mij. Wie dat ooit heeft bedacht mogen ze postuum alsnog vierendelen.
Vanaf het moment dat ik vanuit de praktijk op kantoor kwam te werken en veel met andere bedrijven met o.a. afdeling inkoop en/of uitvoering in aanraking kwam heb ik mij aangeleerd elke dag in kostuum te komen, tenslotte weet je niet altijd wie je die dag gaat ontmoeten. Na bijna 25 jaar op kantoor en na diverse managementfuncties te hebben vervuld had ik bij mijn pensionering meer dan 40 stropdassen verzameld, de één nog mooier dan de andere. :D Als eerste daarna had mijn vrouw daarvan zo'n 30 stuks verwijderd, alsmede enkele kostuums. Sindsdien alleen nog spijkerbroeken en géén stropdassen meer gedragen en blijft er nog maar één kostuum over. :lol:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 24 mei 2023 19:38

Bij mij is eens ingebroken en hebben ze naast veel dure Nikon's al mn pakken EN stropdassen gestolen.
Als ze mn stropdassen nu meenemen krijgen ze geld toe.......

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1747
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 24 mei 2023 19:55

Ik loop eigenlijk altijd in pak op mijn werk ook thuis. Ik ben ook de enige die dat doet. Maar het staat me goed (volgens de meeste commentaren) en ik voel me er prima in.

Ik solliciteerde eens ergens waar ze vonden dat ik niet in pak mocht verschijnen. Daar ben ik toen maar niet gaan werken.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Peter de Graaf
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 06 apr 2023 19:31

Peter de Graaf 24 mei 2023 19:59

schreef:Gastheerg post_id=1587954 time=1684949881 user_id=425217]
Bij mij is eens ingebroken en hebben ze naast veel dure Nikon's al mn pakken EN stropdassen gestolen.
Als ze mn stropdassen nu meenemen krijgen ze geld toe.......
Hoeveel? Ik bel van te voren.... :D

Peter de Graaf
Forum-lid
Berichten: 52
Lid geworden op: 06 apr 2023 19:31

Peter de Graaf 24 mei 2023 20:00

Oh ja... ik kocht een camping droogmolen...

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 mei 2023 20:01

depoldertoerist schreef: 24 mei 2023 19:55 Ik loop eigenlijk altijd in pak op mijn werk ook thuis. Ik ben ook de enige die dat doet. Maar het staat me goed (volgens de meeste commentaren) en ik voel me er prima in.

Ik solliciteerde eens ergens waar ze vonden dat ik niet in pak mocht verschijnen. Daar ben ik toen maar niet gaan werken.
Een huispak?
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie