Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 05 dec 2022 09:48

Precies, ik bestelde iets bij Bol.com. Was de volgende dag binnen, en bij decathlon, 2 dagen later binnen. Bij Gamma (blackfriday, keukenkraan), ook twee dagen later. En bij een kleine webshop op de 28e verstuurd, nog steeds niet binnen. En ik zie dat het op de 28e door postnl ontvangen is. Dus ik heb inderdaad het idee dat de grote jongens op de een of andere manier voorrang hebben. En zoals Jans zegt, je weet het in deze tijd, maar als ik de 26e bestel en het wordt de 28e verstuurd, verwacht ik het de 5e toch wel binnen te hebben. Ik had met de wetenschap dat het druk is, juist ruim van tevoren besteld. Maar goed, vanavond een gedicht waarin Sint met een tegoedbon levert, en postnl te kakken zet :-). Er gaat niemand dood gelukkig.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
thestudent
Forum-lid HC
Berichten: 5353
Lid geworden op: 03 feb 2011 22:24
Locatie: Ergens tussen de veluwe en de rijn

Gebruikersavatar thestudent 05 dec 2022 09:59

Ik heb zelf deze en vorige week twee pakketten verstuurd. En de een drie dagen en de andere is nu nog onderweg. Terwijl ik ook gewoon nog bij decathlon wat besteld had wat ook met postNL inderdaad de volgende dag in huis was.
Whenever Bicycles are broken or Menaced by international communism; Bicycle Repair Man is Ready!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 05 dec 2022 17:21

Ik heb op 24 november een Sportful Fiandre broek besteld bij bikeinn, deze zitten in Spanje als ik me niet vergis.
We zijn ondertussen 5 december en het pakje is nog ergens onderweg.
I know myself like no one else
Nothing to defend

RonaldH76
Forum-lid
Berichten: 668
Lid geworden op: 26 mar 2016 23:14
Locatie: Hogtown

RonaldH76 05 dec 2022 18:35

Wacht al 3 maanden op een vloerkleed.
Denk dat die Lama nog niet volgroeid is
Apex Aerodyne Ultegra Di2 - Scope R5 disc
Canyon Grizl 7 Suspension - Quasar QS45 disc

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 06 dec 2022 07:54

Nou mijn pakketje is binnen hoor, de postnl denkt nog steeds dat ze het morgen gaan bezorgen op hun site, maar het is er al. Als ik dus wil kan ik de webshop laten zien dat het niet bezorgd is, en een nieuwe verzending vragen. Maar goed, netjes gemaild dat het is aangekomen. Die mensen van die shop kunnen er ook niks aan doen (behalve op den duur een fatsoenlijke vervoerder nemen).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1661
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 06 dec 2022 09:09

Ik wacht al ruim een maand tot al deze ellende voorbij is.....
WiND 56 - 2020

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 06 dec 2022 13:19

rikkert schreef: 06 dec 2022 07:54 Nou mijn pakketje is binnen hoor, de postnl denkt nog steeds dat ze het morgen gaan bezorgen op hun site, maar het is er al. Als ik dus wil kan ik de webshop laten zien dat het niet bezorgd is, en een nieuwe verzending vragen. Maar goed, netjes gemaild dat het is aangekomen. Die mensen van die shop kunnen er ook niks aan doen (behalve op den duur een fatsoenlijke vervoerder nemen).
En jij denkt dat die bestaan. De jongens (en meiden) die de bezorging doen moeten gewoon een minimaal aantal pakketten doen en dus hebben ze geen tijd. En dan kun je die wel uitkafferen maar het zijn de bazen die dat eisen i.c.m. onszelf omdat wij dat pakket uiterlijk de volgende dag willen hebben.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 06 dec 2022 14:13

senior schreef: 06 dec 2022 13:19
rikkert schreef: 06 dec 2022 07:54 Nou mijn pakketje is binnen hoor, de postnl denkt nog steeds dat ze het morgen gaan bezorgen op hun site, maar het is er al. Als ik dus wil kan ik de webshop laten zien dat het niet bezorgd is, en een nieuwe verzending vragen. Maar goed, netjes gemaild dat het is aangekomen. Die mensen van die shop kunnen er ook niks aan doen (behalve op den duur een fatsoenlijke vervoerder nemen).
En jij denkt dat die bestaan. De jongens (en meiden) die de bezorging doen moeten gewoon een minimaal aantal pakketten doen en dus hebben ze geen tijd. En dan kun je die wel uitkafferen maar het zijn de bazen die dat eisen i.c.m. onszelf omdat wij dat pakket uiterlijk de volgende dag willen hebben.
Ik kaffer toch niemand uit? Ik zou het toejuichen als er een fatsoenlijke vervoerder komt (een die niet meer aanneemt dan ie aankan, een die gewoon communiceert over wanneer iets aankomt, die fatsoenlijk zijn medewerkers behandelt, die altijd de mogelijk heeft bij een afhaalpunt af te leveren (zodat ik en mijn buren geen 600 busjes per dag door de straat hoeven te hebben, en niet altijd het bij "de buren" wordt gedropt). En ik hoefde dat pakket helemaal niet de volgende dag te hebben. Na 5 dagen had ook gemogen, 6 ook nog, daarna was de Sint voorbij.

Ik hoef mijn pakketten niet de volgende dag te hebben, ik denk over het algemeen iets verder vooruit, en ik hoef ze ook niet thuis te hebben (afhaalpunt is goed genoeg voor me).
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

pino
Forum-lid
Berichten: 3291
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 06 dec 2022 14:15

Ik hoef het niet zo nodig meteen te hebben, maar als een aangekondigde aflevertijd drie keer wordt verzet, ben ik minder blij.
Volgende keer meteen bij het bezorgpunt laten afleveren.
Niet zijken maar reiden !

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 06 dec 2022 14:28

pino schreef: 06 dec 2022 14:15 Ik hoef het niet zo nodig meteen te hebben, maar als een aangekondigde aflevertijd drie keer wordt verzet, ben ik minder blij.
Volgende keer meteen bij het bezorgpunt laten afleveren.
Dat wil ik dus ook altijd: naar een bezorgpunt, dan hebben mijn buren geen last van mijn pakketten, kan ik het altijd ophalen als het mij uitkomt, en aangezien de bouwmarkt to 9 uur in de avond open is, heb ik altijd prijs.

Alleen, regelmatig bestel je wat en dan heb niet de mogelijkheid het naar een afhaalpunt te laten sturen. Het kost minder (busje kan veel pakketjes in een keer kwijt, busje rijdt minder meters, makkelijk voor de chauffeur (altijd alles kan ie kwijt), minder overlast voor bewoners en milieu. Dus eigenlijk wel maf dat dat niet altijd kan.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37378
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 dec 2022 14:38

Nette prijs voor 3-5 dagen levering, toeslag voor 24uur levering. Snap niet dat niet meer bedrijven dat doen.
Less is bore

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 06 dec 2022 14:43

daniel1975 schreef: 06 dec 2022 14:38 Nette prijs voor 3-5 dagen levering, toeslag voor 24uur levering. Snap niet dat niet meer bedrijven dat doen.
Ja precies, en een eurootje korting bij afhaalpunt (decathlon doet dat bijvoorbeeld)....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie