Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Emil1
Forum-lid
Berichten: 119
Lid geworden op: 14 jan 2015 20:34

Emil1 08 dec 2022 08:05

Mooi beestje Daniel! Kan me nog herinneren dat we tegelijk de hond kregen. Onze Engels Springer Spaniel is nu dus ook 2 jaar oud en inderdaad een aanwinst voor het gezin. Je verhaal klinkt dan ook heel herkenbaar :D :like:
Bijlagen
IMG-20220822-WA0000.jpg

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37360
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 dec 2022 08:45

Ernie C. schreef: 07 dec 2022 21:52 Gratis zwerfhonden vangen of zelfs zielig en mislukt fokken in Spanje en Oost-Europa en hier voor een leuke "vergoeding" verpatsen is big business.
Ik ken meerdere met zo'n hond en het blijven beesten met gebruiksaanwijzing. Doe mij maar een hand die hier in Nederland in huiselijke kring is geboren en hou die zielige beesten maar daar of geef ze een spuitje.
Natuurlijk ben je blij met je hondje en als je hem hebt, moet je er ook van genieten maar vantevoren moet je wel bedenken of je achter zulke praktijen staat. Met liefdadigheid heeft het volgens mij weinig te maken.
Dit dus......
Die van ons is een niet-raszuivere boerderij hond. Zit pietsie vermenging Wetterhoun in.
Ondanks dat hondenhandel in NL ook big business is met de nodige misstanden heb ik hier een beter gevoel bij. Mama-hond was gewoon thuis toen wij bij de 3 weken oude pups kwamen kijken en was overduidelijk gek met de baasjes.
Een collega van mij haalde jaar geleden een Maltezer op bij een wat oudere dame. Bleek later dat dat adres elke maand op MP stond met pups..... :roll:

@emil: inderdaad. Vrolijke hond geworden!
Less is bore

bartdr
Forum-lid
Berichten: 1324
Lid geworden op: 18 jun 2019 13:29

bartdr 08 dec 2022 09:30

Hier een bijna 3jaar oude drentsche patrijshond. Nog regelmatig dankbaar voor de verandering die een hond in huis met zich meebrengt.
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37360
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 08 dec 2022 10:34

bartdr schreef: 08 dec 2022 09:30 Nog regelmatig dankbaar voor de verandering die een hond in huis met zich meebrengt.
Gedoe met vakanties, bij dagjes weg, verschuiven van vrije dagen :mrgreen:
Less is bore

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 08 dec 2022 11:41

daniel1975 schreef: 08 dec 2022 10:34
Gedoe met vakanties, bij dagjes weg, verschuiven van vrije dagen :mrgreen:
Ik durf het bijna niet te zeggen maar na meer dan 30 jaar huisdieren, afgelopen herfst de laatste hond in laten slapen maar het geeft echt wel extra vrijheid. :mrgreen:

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2017
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 08 dec 2022 12:03

daniel1975 schreef: 08 dec 2022 08:45
Ernie C. schreef: 07 dec 2022 21:52 Gratis zwerfhonden vangen of zelfs zielig en mislukt fokken in Spanje en Oost-Europa en hier voor een leuke "vergoeding" verpatsen is big business.
Ik ken meerdere met zo'n hond en het blijven beesten met gebruiksaanwijzing. Doe mij maar een hand die hier in Nederland in huiselijke kring is geboren en hou die zielige beesten maar daar of geef ze een spuitje.
Natuurlijk ben je blij met je hondje en als je hem hebt, moet je er ook van genieten maar vantevoren moet je wel bedenken of je achter zulke praktijen staat. Met liefdadigheid heeft het volgens mij weinig te maken.
Dit dus......
Die van ons is een niet-raszuivere boerderij hond. Zit pietsie vermenging Wetterhoun in.
Ondanks dat hondenhandel in NL ook big business is met de nodige misstanden heb ik hier een beter gevoel bij. Mama-hond was gewoon thuis toen wij bij de 3 weken oude pups kwamen kijken en was overduidelijk gek met de baasjes.
Een collega van mij haalde jaar geleden een Maltezer op bij een wat oudere dame. Bleek later dat dat adres elke maand op MP stond met pups..... :roll:

@emil: inderdaad. Vrolijke hond geworden!
Waarbij niet gezegd is dat dit altijd zo is in Spanje maar ook Nederland.
In dit geval vertrouw ik de organisatie achter de hond omdat mijn schoonzus hier ook al een hond vandaan heeft en ze dus al een hele poos kent en volgt.
Ze hebben m.i. te weinig honden om er rijk van te worden, sommige honden hebben ze al twee jaar en ze hebben bijvoorbeeld ook niet enkel pups die courant zijn. Onlangs hebben ze nog een hond teruggenomen van mensen die hier toch niet voor konden zorgen.
Een rugzakje zal ze zeker hebben maar als je kijkt hoe zij en alle andere honden op de eigenaar reageren dan is dat erg positief.

Of ik naïef of realistisch ben zal ik over een half jaar weten. In ons gezin past geen pup dus is ons vertrekpunt sowieso anders dan bij veel anderen.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5878
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 08 dec 2022 12:22

Ik begrijp mensen niet die een hond uit het buitenland laten komen terwijl de dierenasiels in Nederland vol zitten met honden die tijdens de corona als tijdverdrijf zijn aangeschaft en daarna zijn gedumpt.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2017
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 08 dec 2022 12:27

Ga maar eens zoeken in de asiels naar honden zonder gedragsproblemen.
Het aanbod valt vies tegen kan ik je vertellen na twee maanden zoeken.
Als er een gouden hond voorbij komt is er binnen 2 uur door 25 mensen gereageerd.

Gebruikersavatar
synapse
Forum-lid
Berichten: 1092
Lid geworden op: 09 sep 2005 11:51

Gebruikersavatar synapse 08 dec 2022 12:30

daniel1975 schreef: 08 dec 2022 08:45
Ernie C. schreef: 07 dec 2022 21:52 Gratis zwerfhonden vangen of zelfs zielig en mislukt fokken in Spanje en Oost-Europa en hier voor een leuke "vergoeding" verpatsen is big business.
Ik ken meerdere met zo'n hond en het blijven beesten met gebruiksaanwijzing. Doe mij maar een hand die hier in Nederland in huiselijke kring is geboren en hou die zielige beesten maar daar of geef ze een spuitje.
Natuurlijk ben je blij met je hondje en als je hem hebt, moet je er ook van genieten maar vantevoren moet je wel bedenken of je achter zulke praktijen staat. Met liefdadigheid heeft het volgens mij weinig te maken.
Dit dus......
Die van ons is een niet-raszuivere boerderij hond. Zit pietsie vermenging Wetterhoun in.
Ondanks dat hondenhandel in NL ook big business is met de nodige misstanden heb ik hier een beter gevoel bij. Mama-hond was gewoon thuis toen wij bij de 3 weken oude pups kwamen kijken en was overduidelijk gek met de baasjes.
Een collega van mij haalde jaar geleden een Maltezer op bij een wat oudere dame. Bleek later dat dat adres elke maand op MP stond met pups..... :roll:

@emil: inderdaad. Vrolijke hond geworden!
Ik heb ongeveer hetzelfde (maar dan nog erger) meegemaakt.

Sowieso snap ik dat ophalen van zielige buitenlandse honden niet. Hier is genoeg aanbod (van al dan niet getraumatiseerde honden).

Wij haalden een Shelty op bij een boer in Brabant. Vooraf goed uitgezocht waarop te letten. We wilden geen broodfokker.
Leek het niet te zijn, moeder was heel "open' en vrolijk, geen andere honden enzovoort...

Bleek het later wel degelijk een broodfokker te zijn. de inspectie trof daar bijna 100 honden aan.....

Onze hond, en zijn broer die bij mijn dochter woont, zijn trouwens gelukkig heel leuke, niet getraumatiseerde honden
Courir c'est mourir un peu

Gebruikersavatar
csteenbe
Forum-lid
Berichten: 3118
Lid geworden op: 01 aug 2006 12:24

Gebruikersavatar csteenbe 08 dec 2022 19:04

Al jaren een hond, de 3de alweer, goed voor het gezin en je kinderen. Neem hem ook altijd overal mee, bijna dan.

En soms is ie half- zwart :D https://www.instagram.com/guus.the.lab/

Wat betreft honden vanuit het buitenland zie ze hier ook in de buurt, het kan meevallen dat wil zeggen je hebt echt een normale hond maar er zijn er ook bij die redelijk tot erg getraumatiseerd zijn. Ik weet niet of ik er zou aan beginnen....
Bijlagen
28E1B559-1512-4C5A-82F5-A8AFC8D1115B.JPG
253C823F-0875-4866-93E3-E865E58485B1.JPG
YFood !!!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 08 dec 2022 22:27

Ondertussen dwalen we wel heel hard af.
Dan toch maar een hondentopic? 😜
I know myself like no one else
Nothing to defend

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2017
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 08 dec 2022 22:51

👍 kennelijk maakte mijn aankoop iets los hier.
Altijd fijner dan die herder in het bos die zijn tanden in mijn achterband zette na een korte achtervolging.

Om het ontopic te houden: ik heb vandaag een tweedehands fat-boy opgehaald als hondenkussen in de woonkamer.

Plaats reactie