Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 05 aug 2022 17:43

i-mac schreef: 05 aug 2022 17:27 Ik kan je garanderen dat je die sfeer compleet verkeerd ziet.
Dat zeg ik ook niet en jammer als ik die indruk wek. De muziek (dus gewoon platen/cd's) roepen bij mij (en natuurlijk is dat persoonlijk) dat gevoel op. Het ik ook bij Iron Maiden terwijl er echt heel heftig spul hier in de kast staat :mrgreen:

i-mac

i-mac 05 aug 2022 17:58

Gastheerg schreef: 05 aug 2022 17:43
i-mac schreef: 05 aug 2022 17:27 Ik kan je garanderen dat je die sfeer compleet verkeerd ziet.
Dat zeg ik ook niet en jammer als ik die indruk wek. De muziek (dus gewoon platen/cd's) roepen bij mij (en natuurlijk is dat persoonlijk) dat gevoel op. Het ik ook bij Iron Maiden terwijl er echt heel heftig spul hier in de kast staat :mrgreen:
Bij Iron Maiden zowaar :shock: Terwijl die intussen mijlenver weg zijn van hun heavy-metal periode. Maar Eddy wekt natuurlijk wel de nodige agressieve sfeer op. En live mag die natuurlijk een paar keren opduiken.

Die agressieve sfeer op sommige metal albums, daar kan je niet omheen. En de Slayers van deze wereld zijn dan weer mijn ding niet. Maar net dat is het mooie aan muziek. Elk zijn pijp, en elk zijn toebak :winkthumb:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37233
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 aug 2022 18:05

i-mac schreef: 05 aug 2022 17:27
Ik weet wel dat de Metal scene een beetje een verkeerd beeld geeft voor veel mensen. Maar de realiteit is totaal anders. Ik ga al jaren naar Graspop, en er zijn zelden of nooit incidenten. Meer zelfs, het gaat er vredelievend aan toe. Op sommige andere pop festivals in België is dat gans anders.
Haha, dat kan ik onderschrijven ja.
Ik ben zeker geen die-hard metal fan, zit eerder op het randje van commerciële rock-metal, maar de sfeer is top!
De meest rock/agressief, getatoeëerde, bebaarde stoere mannen zijn vaak de meest aardige lui die je daar tegen komt.
Hele grappige contradictie.
Less is bore

i-mac

i-mac 05 aug 2022 20:18

Nog even off-topic. Mijn zoon is (o.a.) concertfotograaf. Hij was één van de gelukkigen om foto's te mogen nemen.

https://concertphotographers.be/album/2853/6

Afbeelding

hayes

hayes 05 aug 2022 20:58

Zalige foto!
Gastheerg schreef: 05 aug 2022 17:43
i-mac schreef: 05 aug 2022 17:27 Ik kan je garanderen dat je die sfeer compleet verkeerd ziet.
Dat zeg ik ook niet en jammer als ik die indruk wek. De muziek (dus gewoon platen/cd's) roepen bij mij (en natuurlijk is dat persoonlijk) dat gevoel op. Het ik ook bij Iron Maiden terwijl er echt heel heftig spul hier in de kast staat :mrgreen:
Terwijl Iron Maiden één van de meest softe, gezellige metalbands is die ik ken.
Ze zijn intussen ook al flink op leeftijd.
M'n kamer hing als 12 jarige vol met Eddie-posters :mrgreen:
Ik ben intussen wat weggedobberd bij de metal vandaan, maar de oldies zijn nog altijd pure headbang nostalgie.

Rammstein kan ik ook pruimen. Die leggen het er zo dik op dat ze eigenlijk met de serieux van metal lachen.

Slayer vind ik persoonlijk ook niet zo agressief. Ze komen vooral heel stoer over, maar hun ideeën en teksten zijn eigenlijk ok en rechtschapen. Araya die keihard Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaar schreeuwt. Het bezorgt me nog iedere keer kippevel.
En die lange grijze baard is al even fantastisch.

Al is het tegenwoordig meer reggae, dub, hiphop, lofi, drum 'n bass,... die door de speakers blaast.
Laatst gewijzigd door hayes op 05 aug 2022 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.

hayes

hayes 05 aug 2022 21:02

O ja, en on topic.
Een luchtkoeler. Ik begin problemen krijgen met de warme nachten.
De ventilators zijn opgeëist door beide dochters, dus nu maar zo'n ventilator/koeler met koud water eens proberen.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37233
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 aug 2022 21:10

hayes schreef: 05 aug 2022 20:58
M'n kamer hing als 12 jarige vol met Eddie-posters :mrgreen:
Grappig, ik was 12 toen Can I play with madness uit kwam op single en was alleen thuis toen ik de clip voor het eerst zag. Denk bij Countdown ofzo.
34jr later herinner ik mij dat moment nog steeds, want vond het retespannend.
Less is bore

hayes

hayes 05 aug 2022 21:27

IK had drie neven (broers) die me veel goeie muziek leerden kennen, de eerste band moet de Ramones geweest zijn.
En god, wat ben ik hen dankbaar voor de vele muziek die ik nu nog beluister.

Eén van de drie is helaas momenteel aan het vechten voor z'n leven na een hersenbloeding. Twee jaar jonger dan ikzelf :cry:

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 05 aug 2022 21:59

hayes schreef: 05 aug 2022 21:27 Eén van de drie is helaas momenteel aan het vechten voor z'n leven na een hersenbloeding. Twee jaar jonger dan ikzelf :cry:
Elkaar cultureel prikkelen is geweldig maar dit is wel heel triest nieuws. Sterkte!

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7781
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 05 aug 2022 22:32

Sterkte Hayes. Dat zijn akelige momenten in je leven!
Do or don’t, there is no try

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15760
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 06 aug 2022 08:23

Dat hij vecht is misschien een goed teken.
Sterkte.
I know myself like no one else
Nothing to defend

i-mac

i-mac 06 aug 2022 09:25

hayes schreef: 05 aug 2022 21:27 Eén van de drie is helaas momenteel aan het vechten voor z'n leven na een hersenbloeding. Twee jaar jonger dan ikzelf :cry:
Sterkte.

Ik zie regelmatig hoe een mensenleven drastisch door elkaar wordt geschud op het werk. Ook voor vrienden en familie een harde dobber. Dan beseft een mens opeens weer hoe onbenullig sommige dingen wel zijn. Vandaar dat we met zijn allen moeten profiteren van het leven. Ik weet het, dat klinkt verschrikkelijk cliché. Maar als je regelmatig met je neus op de feiten wordt gedrukt, dan sta je daar wel bij stil.

Plaats reactie