Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 18 jun 2022 10:09

havana schreef: 16 jun 2022 19:18 Dat vind ik juist het leuke van kamperen :D Lekker klooien.
:winkthumb:

Dat dus.

Vanaf m'n 4e heb ik 60 jaar gekampeerd. In een tent en slapen op een luchtbed. Lekker rommelen op slechts twee kookpitten.
Op de fiets even vers brood halen en vooral BUITEN en minimalistisch.
Ook de drempel om met mensen in contact te komen is erg laag en een feest om te zien als er mensen arriveren met een nieuwe tent of een te grote caravan :mrgreen:
Sinds kort gestopt maar ga nog wel regelmatig op een camping "staan". Afgelopen maand in Italië nog een klein weekje op een camping in een mobilehome. Ik ben nog behoorlijk fit maar na 60 jaar is het een keer klaar en omdat we buiten het seizoen gaan kost zo'n mobilehome geen ruk.
Een camping vind ik ook ideaal voor kinderen. Ook die kunnen dan lekker klooien en komen makkelijk in contact met andere kinderen. Ook een perfecte voor hun eerste vakantieliefde :winkthumb:

Ook genoeg ellende op campings meegemaakt zoals tenten die naast je staan afbranden en twee keer een overstroming. Mooi hoe een ieder elkaar dan helpt. Even een inzameling voor een afgefikte tent houden of de kids met elkaar op de droog stuk zetten en met elkaar de boel fatsoeneren.

Zo'n box die havana post is wel een erg gaaf ding om te maken trouwens!

On topic. De laatste reis naar Italië had naast een paar wandelschoenen verslijten, oude gebouwen kijken en een paar keer Giro kijken ook twee leuke fietstochten waar ik een fotoboek van heb gemaakt.
Voor de eigen collectie maar ook om een aantal vrienden blij mee te maken. Dit blijft een geweldig gewaardeerd cadeau merk ik iedere keer weer :idea:

Net even de economie gespekt :mrgreen:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Gastheerg op 29 jun 2022 08:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 18 jun 2022 19:17

Ook ik heb gekampeerd, van m’n vierde tot m’n tweeënvijftigste. Altijd veel gelachen - vrienden gemaakt - vakantie liefjes gehad in mn pubertijd. Van de Paradiso klapkar naar de Combicar vouwwagen naar een tent op Terschelling , en later met de Fendt caravan naar het Meer van Annecy.

Steeds iets luxer en meer modern. Maar de rit van Nederland naar het Gardameer toen ik 4 of 5 was staat me nog bij. Met z’n zessen in een Simca stationwagen ( oma’s moesten ook mee ) over de Brennerpas naar het Gardameer met de Paradiso. 5 uur file : ik zie mn vader nog vloeken met een zware VanNelle in zn mond. Toen ik 10 of 11 was mocht ik z’n shjaggies draaien en aansteken als ie aan het rijden was :? :? . Fietsen in die tijd was het niet ( Pa was niet zo sportief ). Wel diverse malen de TdF gezien in Zuid Frankrijk, wat ook erg leuk was.

Maar ook deze krasse knar vindt het leuk om een goede B&B te bezoeken zoals laatst op de Veluwe of gisteren nog met mijn zoon in Oudenaarde.. aermoe is mij niet vreemd - klooien zeker ook niet , maar nu wat meer luxe …. Heerlijk ;)
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37360
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 18 jun 2022 19:19

Dit soort verhalen verdienen eigenlijk een eigen topic!! :winkthumb:
Less is bore

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5808
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 18 jun 2022 19:28

Ik heb'm gemaakt Daniël.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
remkolvb
Forum-lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 06 apr 2011 10:35
Locatie: Bovenkarspel

Gebruikersavatar remkolvb 22 jun 2022 16:29

Maar weer eens wat sneakers gekocht, had er nog niet genoeg :D

Afbeelding
Trek Emonda SL 6 Disc 2021
"Assumption is the mother of all fuckups"

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15821
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 jun 2022 17:57

daniel1975 schreef: 18 jun 2022 19:19 Dit soort verhalen verdienen eigenlijk een eigen topic!! :winkthumb:
rene schreef: 18 jun 2022 19:28 Ik heb'm gemaakt Daniël.
Dan hier de link naar het "Oude vakantie verhalen" topic.
Ik kijk er alvast naar uit :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

meuk
Forum-lid
Berichten: 1099
Lid geworden op: 06 sep 2010 14:58

meuk 04 jul 2022 09:55

Setje tile tags om eens mee te experimenteren (iig 1 op de fiets)

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5698
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 04 jul 2022 10:21

Twee kaartjes voor Volbeat in het Gelredome op 9 december.
Afbeelding

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 05 jul 2022 08:22

4 Kaartjes voor de kwalificatie-dag (zaterdag) van de F1 op Paul Ricard: we zijn toevallig vlakbij (nouja 120km) en jongste zoon is nogal fan (en heeft zijn examen gehaald, dus beetje verwennen mag), dus vooruit dan maar een keer. Verbaasde me dat er überhaupt kaarten waren voor vrijdag en zaterdag. Zondag was al weg. In Nederland was het toch binnen de kortste keren uitverkocht? Ik vond 95 euro voor de goedkoopste zitplaats best wel een rib uit het lijf als je met 4 gaat, maar ik begrijp dat tov andere een koopje is :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 05 jul 2022 08:31

meuk schreef: 04 jul 2022 09:55 Setje tile tags om eens mee te experimenteren (iig 1 op de fiets)
Interessant, ben wel benieuwd wat je er aan hebt. Krijg een beetje het idee dan het laatste punt waar bluetooth dat ding geregistreerd heeft wordt weergegeven. Als iemand er dan met je fiets vandoor is weet je waar ie het laatst gepeild is binnen bluetooth afstand, maar niks over de werkelijke locatie toch? Tenminste zo lees ik het, klopt dat?
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Ramon73
Forum-lid
Berichten: 2096
Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31

Ramon73 05 jul 2022 09:44

rikkert schreef: 05 jul 2022 08:31
meuk schreef: 04 jul 2022 09:55 Setje tile tags om eens mee te experimenteren (iig 1 op de fiets)
Interessant, ben wel benieuwd wat je er aan hebt. Krijg een beetje het idee dan het laatste punt waar bluetooth dat ding geregistreerd heeft wordt weergegeven. Als iemand er dan met je fiets vandoor is weet je waar ie het laatst gepeild is binnen bluetooth afstand, maar niks over de werkelijke locatie toch? Tenminste zo lees ik het, klopt dat?
Is een spin off van Apples airtag. Iedere Tile app maakt contact met iedere Tile Tag. Als een andere Tile gebruiker bij jouw verloren tag komt, wordt de locatie doorgegeven aan jou als tag-eigenaar. Je profiteert dus van de app van andere gebruikers. Kan prima werken mits er voldoende app gebruikers zijn.
Dogma F

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 05 jul 2022 09:58

Ramon73 schreef: 05 jul 2022 09:44
rikkert schreef: 05 jul 2022 08:31
meuk schreef: 04 jul 2022 09:55 Setje tile tags om eens mee te experimenteren (iig 1 op de fiets)
Interessant, ben wel benieuwd wat je er aan hebt. Krijg een beetje het idee dan het laatste punt waar bluetooth dat ding geregistreerd heeft wordt weergegeven. Als iemand er dan met je fiets vandoor is weet je waar ie het laatst gepeild is binnen bluetooth afstand, maar niks over de werkelijke locatie toch? Tenminste zo lees ik het, klopt dat?
Is een spin off van Apples airtag. Iedere Tile app maakt contact met iedere Tile Tag. Als een andere Tile gebruiker bij jouw verloren tag komt, wordt de locatie doorgegeven aan jou als tag-eigenaar. Je profiteert dus van de app van andere gebruikers. Kan prima werken mits er voldoende app gebruikers zijn.
Ah zo, dat van die tiles van anderen in de buurt had ik gemist, grappig concept, als er genoeg tiles in de buurt zijn werkt het, anders niet. Nou ken ik niemand die dit gebruikt maar de gedachte is meer dan leuk.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Plaats reactie