Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 24 mei 2023 20:38

depoldertoerist schreef: 24 mei 2023 19:55 Ik loop eigenlijk altijd in pak op mijn werk ook thuis. Ik ben ook de enige die dat doet. Maar het staat me goed (volgens de meeste commentaren) en ik voel me er prima in.

Ik solliciteerde eens ergens waar ze vonden dat ik niet in pak mocht verschijnen. Daar ben ik toen maar niet gaan werken.
Leuk, ik heb een sollicitatieproces afgebroken omdat ik in rokje zou moeten komen werken. Ik ben ongeveer vertrokken met de woorden: "ik kom om te werken, niet voor het uitzicht."
Ik heb niets maar dan ook niets met pakken, maar als jij je er goed in voelt, dan is het toch wat je dragen moet.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 mei 2023 20:51

Een goed pak zit overigens enorm comfortabel, ook in de zomer.
Een goedkope shitblouse en een stropdas kunnen dat overigens helemaal verzieken.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 mei 2023 22:01

Comfort is prima maar met vaal gesleten knieën en smeervlekken is het esthetische er ook zo vanaf.
En dan zullen we het maar niet hebben over de combinatie van stropdassen en elektrisch gereedschap (kolomboormachine, zaagmachines e.d.)
Campagnolo Ultra Dork

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 24 mei 2023 22:04

17 jaar lang altijd in pak gelopen en de laatste 5 jaar niet meer.
Een mooi pak met goede schoenen kan ik nog altijd waarderen.
Voordeel is dat de vrouwen er dan ook wat netter bij lopen. Op mijn werk nu wordt de term casual door sommigen wel heel erg opgerekt namelijk.
Maar mijn woon-werkverkeer van nog geen 10 km doe ik nu wel in casual. In pak ga ik die afstanden niet fietsen in mijn Tommy pakken van meerdere honderden euro’s. Dat slijt te snel en een regenbui verdraagt een pak ook niet goed.
Voordeel nu is dat die mooie broek of trui ook privé gedragen kan worden terwijl ik vroeger voor duizenden euro’s kleding had die ik enkel naar mijn werk droeg.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8453
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 25 mei 2023 08:17

Wij hebben bedrijfskleding als lijndienst chauffeur,dus moet voor iedereen geschikt zijn;)toch maar eigen pantalon gekocht ipv pijpen waar je mee kan zeilen.Blousen formaat tafelkleed geen slimfit helaas.Stropdas hoeft niet meer.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 25 mei 2023 08:56

Als er hier op de it afdeling iemand in pak verschijnt, kijkt iedereen van wat moet die gast hier. Ik vind een pak voor bepaalde gelegenheden prima, en als mensen altijd in pak willen komen omdat ze dat lekker vinden ook. Maar mensen aanspreken dat ze (ik deed COBOL/Cics en db2 in die tijd) in een pak cobol moeten krassen is gelukkig niet meer van deze tijd. Cobol trouwens ook niet meer :-). Alhoewel ik pas benaderd werd of ik niet....
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 25 mei 2023 08:59

Maar goed....gekocht: meubelpanelen en latjes want mevr Rikkert wil extra planken bovenin de kast. Leve pinksteren :-)
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 mei 2023 09:05

nijkie schreef: 25 mei 2023 08:17 Wij hebben bedrijfskleding als lijndienst chauffeur,dus moet voor iedereen geschikt zijn;)toch maar eigen pantalon gekocht ipv pijpen waar je mee kan zeilen.Blousen formaat tafelkleed geen slimfit helaas.Stropdas hoeft niet meer.
Haha, wij hebben ook wel een blousen gekregen voor beurzen. Waren geregeld door onze duitse collega’s.
Formaat aardappelzak en dito verfijnde stof. Ben direct een andere gaan kopen in zelfde kleur maar mét pasvorm :)

Verder wel een met Bakboord1: casual wordt inmiddels door een aantal té ver opgerekt. Ik zou mevr75 in sommige van die outfits niet de straat op laten gaan ;-) , zo slonzig.
Less is bore

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8453
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 25 mei 2023 09:12

daniel1975 schreef: 25 mei 2023 09:05
nijkie schreef: 25 mei 2023 08:17 Wij hebben bedrijfskleding als lijndienst chauffeur,dus moet voor iedereen geschikt zijn;)toch maar eigen pantalon gekocht ipv pijpen waar je mee kan zeilen.Blousen formaat tafelkleed geen slimfit helaas.Stropdas hoeft niet meer.
Haha, wij hebben ook wel een blousen gekregen voor beurzen. Waren geregeld door onze duitse collega’s.
Formaat aardappelzak en dito verfijnde stof. Ben direct een andere gaan kopen in zelfde kleur maar mét pasvorm :)

Verder wel een met Bakboord1: casual wordt inmiddels door een aantal té ver opgerekt. Ik zou mevr75 in sommige van die outfits niet de straat op laten gaan ;-) , zo slonzig.
Een vrouw in een strak mannenpak heb ik toch wel een zwak voor :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Mijn vrouw heeft gelukkig geen rokken :winkthumb:
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3511
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 25 mei 2023 09:13

De grens ligt bij mij bij teennagels, gadver. Geldt ook voor dames trouwens. Ik draag als ik thuis werk trouwens ook een lange broek en schoenen, geen idee waarom. Wellicht dat dat voor mij werkmodus betekent.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 25 mei 2023 09:49

daniel1975 schreef: 24 mei 2023 20:51 Een goedkope shitblouse en een stropdas kunnen dat overigens helemaal verzieken.
Dat dus. De keren dat ik nog een pak aandoe zorg ik voor een knap overhemd. Zie je zo vaak. Duur pak en dan zo'n polyester hemd eronder........brrr

Overigens pakken en hoog management is natuurlijk kul. Er zijn genoeg heel grote bedrijven waar casual gebruikelijk is en hele kleine bedrijfjes waar een pak verplicht is.

Ik heb wel een presentaties aan aandeelhouders moeten geven in de VS, Frankrijk en Duitsland over een projectinvestering. In dat soort gevallen ga ik op safe maar verder doe ik alleen nog een pak aan als ik er zin in heb.
Ga ik met m'n meisje luxe uit eten prima, mooi klokje om en gepoetste schoenen................ Begrafenis ook een pak (of nadrukkelijk andere wens door nabestaanden) en krijg ik een uitnodiging met black tie vind ik dat zelfs wel leuk.

Mega ontopic: rundvlees, paprika's, uien...................goulash staat op voor morgen na de Tre Cime :mrgreen:
Hoewel de Dolomieten in Italië liggen associeer ik het heel erg met goulash(soep)

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1253
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 25 mei 2023 10:29

Ik kreeg 50 jaar geleden toen ik begon te werken carte blanche om 2x per jaar een 'deftig' kostuum te kopen bij een gerenommeerde zaak.
Reden was dat ik dagelijks met afnemers te maken had die op bezoek kwamen voor voorlichtingsbijeenkomsten.
Enkele heb ik nog bewaard als relekwie uit die goeie oude tijd :lol: .
...

Plaats reactie