Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 25 feb 2022 14:09

wasbeer2006 schreef: 25 feb 2022 13:56 Mijn vrouw had maar een 118i m sport met automaat, 2gen rwd. Misschien lag het aan het beperkte vermogen.
Je kreeg hem ook niet niet goed dwars, ja uiteindelijk wel, maar dan moest je forceren, zeker op droog, met een 120i had dat wellicht beter gegaan.
Welke had jij?
Wij hadden een M135i en een M4... dus het is niet alsof ik een basisversie 4-serie vergelijk met de 1. Als je het over dwars gaan hebt, dat kon die M4 wel beter :D. Maar laat me morgen kiezen en ik pak die (vorige gen) M135i wel.
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 feb 2022 14:19

haha lol. In NL waren dit in de lease en met alle regels hier nooit van die hele goede leasepakkers........
Dan zal een 135i absoluut beter sturen en rijden dan een V60 en een M4 natuurlijk ook.

Maar een M4 wordt al snel groot en (te) snel op bepaalde binnen wegen. Maarja jij woont tenminste waar je kan rijden.
Als ik geluk heb dan heb ik twee keer niemand voor me op de afrit en kan ik een leuk bochtje nemen.

Ben al blij dat ik een keer 200pk heb ipv elek keer 120 of 130

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 feb 2022 16:47

wasbeer2006 schreef: 25 feb 2022 14:07 heico E motion
.

Maar! configureer indiviual in drivetrain Eco en de rest hoe je wilt en het is een wereld van verschil!
Comfort schakelt ie veel te snel en dymanic is net een circuit stand. Hij maakt dan veel beter gebruik van het koppel.
Doet dat Heico blokje écht iets? Want in principe stuurt die niet de bak-software aan.

Eco is iets beter qua koppel, maar als ik even manual rijdt blijkt er nog veel (!!) meer onderin het toerenbereik te zitten dan wat die bak denkt.
Less is bore

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 25 feb 2022 17:27

Wat zijn die VAG bakken toch complex zeg. Ik heb gewoon een knopje sneeuw en een knopje sport.
(En de hydraulische vering heeft ook een knopje sport heerlijke combi op bochtige bergwegen ;) )
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 feb 2022 17:36

Had ik maar een VAG bak…. Die zijn stuk beter dan de 8traps die Volvo in de V60 heeft gelepeld. Niet voor niets zijn deze voor modeljaar 2022 eruit gehaald.
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 25 feb 2022 17:46

Ff pb gestuurd Daniel. Of de rest moet de instellingen van een v60 ook intressant vinden.

Ik ervaarde de aandrijflijn van mijn passat als slechter dan de Volvo standaard, na de upgrade durf ik het woord veenlijk niet eens meer te maken. Eigenlijk elke vag, schakeln veel te vroeg en in sport is er geen touw aan vast te knopen. BMW blijft de benchmark qua aandrijflijn.

De mild hybride helpt ook, die 14pk niet, maar wel continu 50nm meer.
Volgende week staat er een 'test' gepland met een A4 204pk quatre en 320i, ik ben benieuwd van twee vrienden.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 26 feb 2022 17:30

Test? Wordt dat een straatrace :D
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 feb 2022 17:56

Ik he jaren met verschillende Mercedes E en C coupé's zowel in benzine als diesel met automaat gereden.
Dan even, 6 maanden, een zijsprong naar een S60 gemaakt. Wat een ontgoocheling.
Nu al bijna een jaar een Jaguar, niet helemaal hetzelfde als een Mercedes 9-bak maar wel anders en zeker een pak beter dan de Volvo automaat.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 27 feb 2022 18:07

Ik heb een V70 gehad, vond dat een heerlijke wagen. Lang getwijfeld om een V90 XC aan te schaffen als huidige kilometervreter maar toch ook voor een product van JLR gegaan. Totnogtoe super tevreden, die auto rijdt een foutloos parcours ondanks de reputatie van het merk.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7983
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 27 feb 2022 19:07

Ik rij al heel mijn leven Citroën, gewoon vanwege het comfort en het innovatieve design.
Maar als ik ooit ga switchen dan zou een V90 XC met “luchtvering” misschien wel een optie zijn.
Hoewel het qua comfort misschien niet kan tippen aan de hydropneumatische vering van een echte Citroën, is dat wel echt een fantastische wagen!
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 27 feb 2022 19:16

Ik heb vandaag in een E200 gereden van anderhalf jaar oud en dat is niet veel anders dan de V60. Exact een zelfde soort aandrijflijn met exact hetzelfde vermogen. Het is ook de keuze in rijmodi. De comfort bij Mercedes is de echo bij Volvo.

Het zit ook in al die co2 normen en het aanpassen om daar zo laag mogelijk uit te komen. Mijn passat had het ook, schakelen naar een hogere versnelling en op 1100rpm uitkomen, in de kou continu trillingen en een enorm lui aanvoelende auto.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37674
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 feb 2022 20:26

Enzzo schreef: 27 feb 2022 19:07 Ik rij al heel mijn leven Citroën,
Jammer dat heel PSA momenteel van die truttemotoren gebruikt. 130pk of de 225pk met een te laag trekgewicht. Een DS5 Aircross die met 225pk slechts 1400kg mag trekken is gewoon mager.
De DS lijn is namelijk soms best erg fraai.
Less is bore

Plaats reactie