+1
Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?
-
- Forum-lid
Thanks! Ik had ook geen idee!! Dacht nog even aan Base Fook, Best Friend, Bull Fhit (dat je dan een hazelip hebt)
Maar kon het niet ontcijferen
HomeVolt thuisbatterij. Levering binnen 8 weken.
-
- Forum-lid HC
Hoe groot heb je hem gekocht qua capaciteit?
Maak je de installatie ook off grid. Dat laatste zou ik wel intressant vinden.
Maak je de installatie ook off grid. Dat laatste zou ik wel intressant vinden.
Dat is inderdaad het mooiste, maar financieel heb je er alleen iets aan als je op de onbalansmarkt gaat handelen. Ik mag toch hopen dat daar snel een einde aankomt, want ironisch genoeg zorgt dat juist voor meer onbalans.
Ik kijk zelf weleens naar her systeem van Sessy. Helaas nog niet geschikt voor noodstroom, al zijn ze daar wel mee bezig. Omdat onze meeste zonnepanelen 40 meter van het huis af liggen en je daar je batterij niet gaat neerzetten, is het systeem waarbij de batterij tussen de omvormers en meterkast komt voor ons ideaal.
Ik kijk zelf weleens naar her systeem van Sessy. Helaas nog niet geschikt voor noodstroom, al zijn ze daar wel mee bezig. Omdat onze meeste zonnepanelen 40 meter van het huis af liggen en je daar je batterij niet gaat neerzetten, is het systeem waarbij de batterij tussen de omvormers en meterkast komt voor ons ideaal.
Campagnolo Ultra Dork
-
- Forum-lid HC
Nou stel de stroom valt uit. Werken dan je zonnepanelen nog.
Normaal niet, want de omvormer heeft stroom nodig. Er zijn modules/software dat dit wel kan.
Die handel gaat eruit. De eerste legt het al aan banden.
Ook handel levert niets op, dat denken mensen, maar als je het aantal laad en ontlaad cycli uitrekent is het om het even.
Je neemt een batterij vooral voor off grid in deze periode in de wereld, voor de rest is een thuisbatterij een hele rare oplossing.
Als het nog ietsje aantrekkelijker wordt ga ik er ook een kopen.
Normaal niet, want de omvormer heeft stroom nodig. Er zijn modules/software dat dit wel kan.
Die handel gaat eruit. De eerste legt het al aan banden.
Ook handel levert niets op, dat denken mensen, maar als je het aantal laad en ontlaad cycli uitrekent is het om het even.
Je neemt een batterij vooral voor off grid in deze periode in de wereld, voor de rest is een thuisbatterij een hele rare oplossing.
Als het nog ietsje aantrekkelijker wordt ga ik er ook een kopen.
Dank voor je uitleg.
Ik heb ook vernomen dat energiemaatschappijen, in geval van schaarste, je batterij ongevraagd kunnen leegtrekken.
Is dat een bekend fenomeen?
En belangrijker nog kun je dat ook op een of andere manier voorkomen?
Ik heb ook vernomen dat energiemaatschappijen, in geval van schaarste, je batterij ongevraagd kunnen leegtrekken.
Is dat een bekend fenomeen?
En belangrijker nog kun je dat ook op een of andere manier voorkomen?
...
-
- Forum-lid
Rekent u even mee? Uitbreiden stroomnet ca. €160 miljard + 4 kerncentrales à €20 miljard = €240 miljard. Aantal huishoudens ca. 8 miljoen, aldus zou er €30.000 per hh besteed kunnen worden aan isolatie, warmtepomp (oid), thuisbatterijen en zonnepanelen.
Dat bepaal je zelf. De meeste systemen hebben meerdere standen b.v: handel in onbalans (snel geld "verdienen"), 0 op de meter (lujt in Nederland hooguit 7 a 8 maanden per jaar), een die naast één van de eerder genoemde ook af en toe het net kan stabiliseren en volledig manueel.
Maar ze kunnen niet zomaar jouw opgewekte en opgeslagen stroom aan.
Campagnolo Ultra Dork