Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 12 dec 2021 11:52

Ik heb jaren;ang als vakantiewerk bij een koffie- pinda banderij gewerkt.
Daar kon de bruine bonen soep van DE niet tegen op.
De beste man had geen opvolgers en dus einde verhaal.
Die kwaliteit en die smaak heb ik nooit meer kunnen vinden...
...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 dec 2021 12:54

mao schreef: 12 dec 2021 09:07 En ik moet zeggen ( ik kom vanaf nespresso ) het is een sprong voorwaarts….
Lol, Nespresso is verdomd goed (juiste smaak kiezen). En stuk beter dan de gemiddelde thuis-bonen-machine met Perla bonen erin :mrgreen:
Niet verder vertellen, maar bij heel veel italianen staat er ook gewoon een Nespresso of vergelijkbaar systeem in huis ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 12 dec 2021 12:56

1094 schreef: 11 dec 2021 21:09 Als je echt lekkere koffie wilt zetten dan moet je de bonen zo snel mogelijk van de brander in de machine hebben. Mijn ervaring is dat je dan snel bij lokale branders uit komt die in nederland branden (dus geen segafredo,illy of lavazza).
Ik bestel de laatste maanden geregeld bij brandzaak de brasil variant. Die branden dagelijks dus heb je het echt vers van de pers. Maar er zijn verder legio andere zaken die dit doen
Fascino doet dit ook maar om nu iedere paar dagen een zakje van 500 gram te laten komen met de bijbehorende verzendkosten is ook weer zoiets.
Maar de eerste bakjes van een nieuwe bestelling zijn altijd extra genieten. Woon je in een stad en heb je een winkeltje waar je alles vers gebrand kan kopen dan heb je natuurlijk wel een voordeel maar hier op het Limburgse platteland hebben kunnen we alleen fietsen en diervoeding kopen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 dec 2021 13:42

Ik koop mijn bonen bij Sligro of Makro (meestal lavazza Barista omdat ik die nu eenmaal lekker vind. Die zakken gaan dan meteen de vriezer in en ik maal dan naar behoefte de (bevroren) bonen. Meestal voldoende voor een dag of drie omdat mijn maalmachine nu eenmaal niet meer aankan.
Ik heb het getest: de bonen uit de vriezer laten. Maar dan gaat de smaak na verloop van een week of zo toch echt achteruit! Niet vies maar anders dan "vers" uit de vriezer.

Ow en ik gebruik een eenvoudige piston machine die ik ooit in Italië heb gekocht. Het enige belangrijke bij zo'n machine is de juiste druk en behoud van die druk. En deze heeft die en doet dat (zit ook een manometertje op)
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4224
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 12 dec 2021 13:49

daniel1975 schreef: 12 dec 2021 12:54
mao schreef: 12 dec 2021 09:07 En ik moet zeggen ( ik kom vanaf nespresso ) het is een sprong voorwaarts….
Lol, Nespresso is verdomd goed (juiste smaak kiezen). En stuk beter dan de gemiddelde thuis-bonen-machine met Perla bonen erin :mrgreen:
Niet verder vertellen, maar bij heel veel italianen staat er ook gewoon een Nespresso of vergelijkbaar systeem in huis ;-)
+1. Ik kom bij verschillende mensen met dure bonen-machines. Maar het is maar zelden dat dat beter smaakt dan mijn Nesprossotje.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 12 dec 2021 14:17

daniel1975 schreef: 12 dec 2021 12:54
mao schreef: 12 dec 2021 09:07 En ik moet zeggen ( ik kom vanaf nespresso ) het is een sprong voorwaarts….
Lol, Nespresso is verdomd goed (juiste smaak kiezen). En stuk beter dan de gemiddelde thuis-bonen-machine met Perla bonen erin :mrgreen:
Niet verder vertellen, maar bij heel veel italianen staat er ook gewoon een Nespresso of vergelijkbaar systeem in huis ;-)
Als je een keer rondje Bentwoud doet wip je maar langs ;-) voor een pittig bakkie.
Ook de Italianen ( jongeren) willen gemak.

Gebruikersavatar
Enzzo
Forum-lid HC
Berichten: 7966
Lid geworden op: 18 jul 2018 11:21
Locatie: Frankrijk, Spanje, Italie

Gebruikersavatar Enzzo 12 dec 2021 15:02

Nespresso is inderdaad helemaal niet fout qua smaak!!
Ik heb er zelf ook eentje voor het gemak. Alleen heb je dan altijd dezelfde smaak en samenstelling.
Met een pistonmachine kun je meer variëren en heb je meer keuze in soort bonen, maling, druk en tijd van doorloop.
'K ga niet ontgoochel'n, 'k ga der staan
…"

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 12 dec 2021 18:35

@mao; daar loop ik wekelijks met de hond. Waar moet ik zijn dan?
Less is bore

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12640
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 13 dec 2021 13:36

De originele nespresso is inderdaad wel goed. maar ook de DE espresso 10 cupjes zijn goed te doen.

Het is wel redelijk prijzig, zeker met het thuiswerken.
Maar ik wil wel een keer een goed bonen automaat.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37663
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 13 dec 2021 16:32

Ik heb een Jura Ena7 maar als die ooit weer kapot gaat weet ik niet of ik hem nog een keer laat repareren.
Grootste "bezwaar" vind ik dat je niet even makkelijk een andere smaak kunt pakken. Soms heb je trek in een fijne stevige espresso, andere keer een zachte koffie. En dat kan met een Nespresso prima.
Heb ook al gezien dat er cups zijn die je kunt vullen met gemalen koffie, zou helemaal mooie oplossing zijn.
Less is bore

1094
Forum-lid
Berichten: 1654
Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59

1094 13 dec 2021 16:36

Ernie C. schreef: 12 dec 2021 12:56
1094 schreef: 11 dec 2021 21:09 Als je echt lekkere koffie wilt zetten dan moet je de bonen zo snel mogelijk van de brander in de machine hebben. Mijn ervaring is dat je dan snel bij lokale branders uit komt die in nederland branden (dus geen segafredo,illy of lavazza).
Ik bestel de laatste maanden geregeld bij brandzaak de brasil variant. Die branden dagelijks dus heb je het echt vers van de pers. Maar er zijn verder legio andere zaken die dit doen
Fascino doet dit ook maar om nu iedere paar dagen een zakje van 500 gram te laten komen met de bijbehorende verzendkosten is ook weer zoiets.
Maar de eerste bakjes van een nieuwe bestelling zijn altijd extra genieten. Woon je in een stad en heb je een winkeltje waar je alles vers gebrand kan kopen dan heb je natuurlijk wel een voordeel maar hier op het Limburgse platteland hebben kunnen we alleen fietsen en diervoeding kopen.
Ik bestel ook altijd 2 kilo, daar doe ik dan meestal 8 weken mee. Op de verpakking staat ook aangegeven dat je ze bij voorkeur binnen die tijd moet opdrinken.

Nespresso komt i.m.o niet in de buurt van wat ik drink maar dat is natuurlijk ook mijn smaak

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4354
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 13 dec 2021 17:53

Nespresso is dan weer wel ideaal als je met meerdere thuis koffie drink, waarbij ieder zijn eigen smaak voorkeur heeft. Plus dat er bij ons thuis "maar" 10 kopjes koffie per week gedronken worden. De rest van de koffie drinken we op het werk. (Waar het sowieso beroerde koffie is)

Plaats reactie