Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Welke niet-fietsgerelateerde aankoop deed jij recent?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 jan 2022 00:28

devriesman schreef: 06 jan 2022 18:34
Enzzo schreef: 06 jan 2022 18:18 Omdat het zonder regelingen een godsvermogen kost?
Dat is nogal subjectief.
Wel eerst laadpaal van € 2000,00 terug verdienen.
Ik heb een Ratio EV Transformer voor 400 euro van Marktplaats kunnen scoren. Die maakt van 3 fase 1 fase en zodoende kunnen we 6,6kw laden (Leaf kan niet op 3fase laden helaas).
Campagnolo Ultra Dork

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 07 jan 2022 08:46

Ernie C. schreef: 07 jan 2022 00:28
devriesman schreef: 06 jan 2022 18:34
Enzzo schreef: 06 jan 2022 18:18 Omdat het zonder regelingen een godsvermogen kost?
Dat is nogal subjectief.
Wel eerst laadpaal van € 2000,00 terug verdienen.
Ik heb een Ratio EV Transformer voor 400 euro van Marktplaats kunnen scoren. Die maakt van 3 fase 1 fase en zodoende kunnen we 6,6kw laden (Leaf kan niet op 3fase laden helaas).
Dat scheelt een slok op een borrel. We hebben hier een 3-fase laadpaal bij het huis: de EV van mijn vrouw is in een paar uur vol. De KIA eNiro die ik rijd, heeft ook een 1 fase lader, en doet er derhalve heel veel langer over. Overigens leidt het tot op heden nooit tot problemen, alleen dien ik er wel meer rekening mee te houden.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12477
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 07 jan 2022 09:32

Ik heb een Besen wallbox gekocht die heb je al vanaf 500 euro, automaatje in je kast van 180 euro (3 fase automaat met aardlek zijn duur :-, maar besparen wel plaats )en 25 euro kabel en je bent klaar. Misschien vind je de meterkast eng en laad je daar een electricien voor komen ben je nog 100 euro meer kwijt.
Nu was ik in september bij het doen van de voortuin zo handig geweest meteen een kabel neer te leggen vanuit de meterkast, voor het geval dat.......

Het is gewoon vijf draden aansluiten en een paar gaten boren. moeilijker is het niet.........

(zelf heb ik die van 700 waarbij je de laadstroom kan instellen en tijden kan bepalen, goed als straks de saldering minder wordt, ook zijn er lader die je kan instellen die alleen op zonnen energie laden maar die zijn nu nog 1200 euro..... daar wacht ik wel even mee, stop er straks wel een apparaat tussen die dat meet)

https://www.wallboxdiscounter.com/nl/sl ... laadp.html

EV kopen is denk ik niet handig, zeker niet de mini.
De mini kost € 43500. We betalen nu 430 per maand 48mnd en krijgen een subsidie van 3350 dacht ik ongeveer.
daarmee zat het maandbedrag naar 350, in ons geval 50 euro minder dan de bijtelling op haar 1 serie.
Nou die heb ik dan weer voor de laadpaal en stroom.

Als je die berekening maakt 430 x 48 = 20640.
Zou je na vier jaar meer dan 20K voor de auto terugkrijgen? Heb ik verzekering en onderhoud nog niet eens meegerekend.
Onderhoud zal niet veel zijn bij een elektrische auto, maar verzekering gaat toch snel naar de 80 a 100 euro per maand.

Veen
Forum-lid
Berichten: 244
Lid geworden op: 20 sep 2017 20:36
Locatie: N.O. Drenthe

Veen 07 jan 2022 10:12

Ben niet zo'n koper maar houd wel van goed. Mijn nog in de guldentijd aangeschafte Viking Marathon Special schaatsen toch maar aangevuld met nieuwe Viking Gold schoenen en Icon onderstel. Ben nu 52 en nog langer wachten om de overstap naar klapschaatsen te maken leek me niet verstandig. De 'oudjes' houd ik voor eventueel natuurijs.

Het is wel wennen overigens!
"Allow yourself to be a beginner. No one starts off being excellent!"

i-mac

i-mac 07 jan 2022 10:31

In bestelling (niet op voorraad). Een thermomix tm6.

https://benelux.thermomix.com/tm6-details/


Afbeelding

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 07 jan 2022 14:02

Na ronde van Creuset, Staub en Cocotte nu een ovale van Chasseur gekocht. Perfecte maat.

Afbeelding

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 07 jan 2022 16:27

5EF9AAEB-817A-4708-B903-36985049EAFD.jpeg
Nieuw speelgoed.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 08 jan 2022 13:57

lugosi schreef: 07 jan 2022 14:02 Na ronde van Creuset, Staub en Cocotte nu een ovale van Chasseur gekocht. Perfecte maat.
Die is gaaf. Heb nu zelf veel Creuset en een hele grote Staub maar van dit soort plaatjes wordt ik wel hebberig :mrgreen:

Dat apparaat wat imac plaats is prachtig maar doe mij maar klassiek keukenspul. Koken is (net als fietsen, wandelen, platen draaien) voor mij toch een vorm van het leven vertragen. En dan zijn van die pannen wel heerlijk gereedschap! Staat ook standaard op m'n verlanglijstje. Het idee dat je teveel van dit soort pannen kan hebben rust op een hardnekkig misverstand :mrgreen:

Zo'n Chasseur heeft wel de ideale vorm EN naam om pollo alla cacciatora te maken :winkthumb:

Net Oost Vlaamse vlaai (stuk op de fiets meenemen doet het goed) staan maken, muziekje op, espresso erbij.............. de keuken is toch een prima manier om je tijd stuk te slaan..........

Zelf :
3 roestvrijstalen mengkommen
1 combinatietang (andere is na 45 jaar zoek!!)

senior
Forum-lid
Berichten: 2198
Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27

senior 08 jan 2022 18:54

Veen schreef: 07 jan 2022 10:12 Ben niet zo'n koper maar houd wel van goed. Mijn nog in de guldentijd aangeschafte Viking Marathon Special schaatsen toch maar aangevuld met nieuwe Viking Gold schoenen en Icon onderstel. Ben nu 52 en nog langer wachten om de overstap naar klapschaatsen te maken leek me niet verstandig. De 'oudjes' houd ik voor eventueel natuurijs.

Het is wel wennen overigens!
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je dat niet gaat doen. Bewaren als nostalgie: prima maar terug naar vaste schaatsen gaat tegenvallen.

lugosi
Forum-lid HC
Berichten: 4619
Lid geworden op: 06 aug 2009 23:19

lugosi 09 jan 2022 07:16

Gastheerg schreef: 08 jan 2022 13:57

Dat apparaat wat imac plaats is prachtig maar doe mij maar klassiek keukenspul. Koken is (net als fietsen, wandelen, platen draaien) voor mij toch een vorm van het leven vertragen. En dan zijn van die pannen wel heerlijk gereedschap! Staat ook standaard op m'n verlanglijstje. Het idee dat je teveel van dit soort pannen kan hebben rust op een hardnekkig misverstand :mrgreen:

Zo'n Chasseur heeft wel de ideale vorm EN naam om pollo alla cacciatora te maken :winkthumb:

Net Oost Vlaamse vlaai (stuk op de fiets meenemen doet het goed) staan maken, muziekje op, espresso erbij.............. de keuken is toch een prima manier om je tijd stuk te slaan..........
Het goede leven bij uitstek. :like:

En dan gaan fietsen om de kilos van het goede leven eraf te krijgen.... :lol:

Zo'n potten en pannen nemen wel veel plaats in, eigenlijk zit alles al vol, maar deze ziet er echt wel leuk uit ( er zit zelfs een tricolore (bwr) lintje aan de dop, daarom heeft hij voorlopig een pronkplekje gekregen in de keuken. :lol:

Dude
Forum-lid
Berichten: 265
Lid geworden op: 23 sep 2011 22:50

Dude 09 jan 2022 10:31

senior schreef: 08 jan 2022 18:54
Veen schreef: 07 jan 2022 10:12 Ben niet zo'n koper maar houd wel van goed. Mijn nog in de guldentijd aangeschafte Viking Marathon Special schaatsen toch maar aangevuld met nieuwe Viking Gold schoenen en Icon onderstel. Ben nu 52 en nog langer wachten om de overstap naar klapschaatsen te maken leek me niet verstandig. De 'oudjes' houd ik voor eventueel natuurijs.

Het is wel wennen overigens!
Ik kan je uit eigen ervaring vertellen dat je dat niet gaat doen. Bewaren als nostalgie: prima maar terug naar vaste schaatsen gaat tegenvallen.
Ik heb juist wel mijn vaste schaatsen bewaard voor natuurijs en vorig jaar ook gebruikt. Omdat je op natuurijs een wat kortere slag en dus een minder lange beenstrekking hebt, is het voordeel van het klapmechanisme minder groot. Een vast ijzer trek je wat gemakkelijker uit een scheur en val je minder snel. Dat is mijn overweging althans.
Abide.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37377
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 09 jan 2022 11:40

Je kunt beter een ruimere ronding in je klappers laten zetten en de punt vlakker laten bijslijpen, daar heb je meer plezier van buiten.
Less is bore

Plaats reactie