Pagina 1 van 4

DT Swiss 240

Geplaatst: 05 dec 2018 07:50
door d.s.
Wat is het verschil met DT Swiss 240 naven en DT Swiss 240 naven met 'upgraded CeramicSpeed bearings (zoals Roval gebruikt) ?
Verwisselen ze dan gewoon de lagers ?

Re: DT Swiss 240

Geplaatst: 05 dec 2018 11:36
door 53x11
Volgens mij wel. Vrij domme investering als je het mij vraagt.

Een vrij dure ook trouwens
:-?

Re: DT Swiss 240

Geplaatst: 05 dec 2018 13:09
door Keezx
"The high velocity of wheel bearings means that bearing friction can have a huge impact on performance. A CeramicSpeed wheel kit reduces friction. The result is higher speed with the same effort and a higher top speed. You will feel the difference immediately. "

Jaja, wel 1000 toeren p/m.........(bij 60 km/u)

Er zijn er vast wel die er in trappen.

Re: DT Swiss 240

Geplaatst: 05 dec 2018 13:19
door Maatwielen
Daar heb je een prima 2e hands autootje voor.

Maar mensen die die lagers kopen, zijn misschien juist slim. Als je zo veel geld uitgeeft voor die dingen dan moet het wel werken, is de redenatie. Psychologische doping.

Re: DT Swiss 240

Geplaatst: 05 dec 2018 14:34
door Oppbogga
..of commerciële oplichting.

Re: DT Swiss 240

Geplaatst: 05 dec 2018 18:30
door walter-
Gezien ze uitverkocht zijn moet er blijkbaar toch serieus vraag naar zijn.

Re: DT Swiss 240

Geplaatst: 05 dec 2018 19:01
door daniel1975
Een tweedehands autootje? Overdrijven is ook een vak hoor....

Re: DT Swiss 240

Geplaatst: 06 dec 2018 07:21
door d.s.
Upgrade van DT Swiss 240 naar DT Swiss 180 zou dit een meerwaarde zijn ?

Re: DT Swiss 240

Geplaatst: 06 dec 2018 08:35
door Philippos
daniel1975 schreef: 05 dec 2018 19:01 Een tweedehands autootje? Overdrijven is ook een vak hoor....
Het kan wel hoor. In mijn 20er jaren heb ik twee keer een auto kunnen kopen voor onder dat bedrag en iedere keer 3 jaar mee rond kunnen rijden met minimale onderhoud.

Voor meer mensen geldt misschien wel: Voor dat geld heb je een complete (winter)fiets...

Re: DT Swiss 240

Geplaatst: 06 dec 2018 08:52
door raven14
@d.s. Als het geld in je zakken brandt om een of andere upgrade van een dt 240 naaf aan te schaffen, doe dan de upgrade van het aantal aangrijppunten, van 18 naar 36 of zelfs 54. Dat ga je wel voelen.

Re: DT Swiss 240

Geplaatst: 06 dec 2018 09:15
door Lcsmet
d.s. schreef: 06 dec 2018 07:21 Upgrade van DT Swiss 240 naar DT Swiss 180 zou dit een meerwaarde zijn ?
Het is alleszins een minwaarde voor je portemonnee. 😀
Ik vrees dat je er niet echt sneller van gaat fietsen maar het gevoel tussen je oren kan ook al veel goed maken.
Als je je er echt niets voor moet ontzeggen en je wordt er blij van dan zou ik zeggen "doen".
In alle andere gevallen zullen de standaard 240 naven er niet de oorzaak van zijn dat je niet snel kan fietsen.

PS, ik heb zelf de 240 naven gehad in een ffwd wielset en nu in een Bontrager xxx set en kan niets anders zeggen dan dat deze wielen blijven draaien als je er een zwaai aan geeft. Geen idee of andere lagers nog zoveel beter gaan zijn.

Re: DT Swiss 240

Geplaatst: 06 dec 2018 11:14
door Arno357
Philippos schreef: 06 dec 2018 08:35
daniel1975 schreef: 05 dec 2018 19:01 Een tweedehands autootje? Overdrijven is ook een vak hoor....
Het kan wel hoor. In mijn 20er jaren heb ik twee keer een auto kunnen kopen voor onder dat bedrag en iedere keer 3 jaar mee rond kunnen rijden met minimale onderhoud.

Voor meer mensen geldt misschien wel: Voor dat geld heb je een complete (winter)fiets...
Vielen die 20er jaren ook in de 20er jaren ? :lol: