Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Ervaringen gevraagd winterbroek

leon1
Forum-lid
Berichten: 2987
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 05 nov 2018 14:32

Is dat dan de Sorpasso Wind of de normale?
Ride bikes, not tanks!

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 05 nov 2018 18:14

Als je bvb een lopersbroek over je bib draagt, zakt die dan niet af aangezien er daar geen bretellen aan zijn en de stof van je bib toch nog vrij glad is?

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 05 nov 2018 18:33

Je hardloopbroek/trainingsbroek zakt hopelijk ook niet af tijdens de looptraining. Meestal zit die met een veter om je middel vastgemaakt. Persoonlijk vind ik het er een beetje slonzig uit zien, maar als je een beginner bent en al genoeg nieuwe spullen moet kopen uit een smalle beurs, dan is een trainingsbroek prima om over je fietsbroek heen te dragen.

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 05 nov 2018 20:52

Beurs is ok, zou dus een lange fietsbroek worden ;)

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 05 nov 2018 22:47

Nee_Nee schreef: 05 nov 2018 18:33 Je hardloopbroek/trainingsbroek zakt hopelijk ook niet af tijdens de looptraining. Meestal zit die met een veter om je middel vastgemaakt. Persoonlijk vind ik het er een beetje slonzig uit zien, maar als je een beginner bent en al genoeg nieuwe spullen moet kopen uit een smalle beurs, dan is een trainingsbroek prima om over je fietsbroek heen te dragen.
Ik bedoel ook niet zo een slonzige trainingsbroek, maar zo een strakke lopersbroek net zoals je de lange fietsbroeken hebt.

Aangezien die strak zitten en dus trekken aan je knieën op de fiets icm de gladde buitenkant van een bibshort lijkt het me niet zo onlogisch dat die afzakt (alhoewel je er natuurlijk ook wel op zit)

Gebruikersavatar
fgrs
Forum-lid
Berichten: 717
Lid geworden op: 06 feb 2017 22:13

Gebruikersavatar fgrs 06 nov 2018 19:45

Het is de ASSOS CAMPIONISSIMO HABUTIGHTSMILLE S7 geworden

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 08 nov 2018 09:19

Ik rij in koude temperaturen als het meezit een avond rit van een uurtje of 2-3 en op zondag een clubrit van een uurtje of 3. Ik doe dit meestal met een overbroek van Mavic, kostte paar jaar geleden 40-50eur bij Salden. Trek ik aan over mijn korte bib. Die bevalt prima. Als de temperaturen onder de 5gr komen, doe ik skisokken aan. En als de temperaturen nog lager worden en mijn fietsmaten me overtuigen dat ik mee (moet) gaan, trek ik er een lange onderbrek (ski) onder aan. Dat werkt prima.
Daarnaast heb ik naast twee van deze overbroeken ook nog de (2jaar geleden aangeschafte duurste decathlon uitvoering) en die is ook prima te gebruiken rond de 5 graden.
Als het regent, ga ik op zwift verder, als het begint te regenen tijdens rit, probeer ik binnen uurtje thuis te zijn, dan houdt bovenstaande combinatie de kou en nattigheid voldoende tegen...

joopi
Forum-lid
Berichten: 595
Lid geworden op: 21 jul 2008 17:33
Locatie: 020

joopi 08 nov 2018 09:54

Kijk ook eens naar Pearl Izumi. De eerste ritjes in een Pearl Izumi Pursuit Thermal lange broek zijn me uitstekend bevallen. Nog niet kunnen/hoeven testen in de regen, daar zou het veel beter tegen moeten kunnen dan de meeste andere broeken (vooral na wat vaker wassen) omdat de waterwerende coating in de draad zelf zit en niet pas na het weven over de stof wordt gesmeerd. Geen populair merk in Europa dus bijna "altijd" in de aanbieding.

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 08 nov 2018 10:40

die assos lijkt me een goede, ze hebben altijd een goede zeem en sterke stof.

-warmste optie: craft schaatsbroek voor over een korte broek (zonder funki windstop, stof is wel gladder op t zadel)
-warme optie: castelli sorpasso 2 (lijkt op de assos) lekkere winterbroek, beetje windstop, beetje isolatie, beetje ventilerend, goede dunne zeem. Soms in de aanbieding anders is hij wel erg duur.
- +6deg optie: castelli nano 3/4 lekkere dikke stof, helaas dikke zeem.
- andere optie beentstukken zonder pluis aan de binnenkant.

bij iedere 4-5degC verschil trek ik ook andere kleding aan. (enkel bij vertrek)
stel regel: als je na 15min trappen nog koud bent, heb je te weinig kleding aan, :)

rnsto kati
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 apr 2013 16:47

rnsto kati 08 nov 2018 21:10

Vond het tot op zekere hoogte altijd goed werken met stukken en lagen.
Maar toch overgegaan voor de eenvoud van de huidige techniek .
Minder lagen en meer bewegings vrijheid,
wat ik als zeer prettig ondervind
assos habu ll lange broek, habu jas afhankelijk van de temp. wisselen van dikte ondershirt.
en ook zeer goed tegen regen ,
niet water dicht maar afstotend , aangenaam op temperatuur houdend zeker rond de 10 graden en aardig wat regen rond 2 1/2u op de fiets

GiantDefy1
Forum-lid
Berichten: 610
Lid geworden op: 20 sep 2013 20:20

GiantDefy1 08 nov 2018 21:29

Ik heb vermarc prr lange broek en die zit lekker ook naar 5 uur training en voldoet ook als het vriest en bij de weersomstandigheden als vandaag.

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1533
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 09 nov 2018 18:27

Ik heb een Vermarc. Maar vind wel dat deze alleen bij echt koud weer (-5C tot 5C) ok is. Maar daarboven wordt het snel te warm als je een beetje doorfietst. Voor mij dan Beenwarmers Craft en veel lagen ondershirts een shirt en een windstoppert.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Plaats reactie