Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Tacx Neobike

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 18 apr 2020 08:11

hoop dat het zo blijft. Had de Neo Bike in oktober 2019 gekregen, eerste 3 maanden geen problemen, daarna ging de v-snaar lawaai maken, Neo Bike werd omgeruild voor een nieuwe (goede service van Tacx, was binnen week geregeld). Bij de nieuwe Neo Bike gelijk problemen met v-snaar, deze slipte door en moest na 2 weken ook weer terug. Tacx wilde weer omruilen, maar ik was er helemaal klaar mee, dus is is teruggestuurd en heb ik weer de oud vertrouwde Neo (2T) gekocht.

Neo Bike is super gaaf, echter nog te nieuw en met de nodige kinderziektes, vooral met de v-snaar (zie ook de FB groep waar hier veel klachten en problemen over worden gemeld). Ik wacht dus maar tot de 2e generatie, die wat meer doorontwikkeld is...

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 18 apr 2020 10:43

Hoe weet je of er problemen zijn met de v-snaar?

De mijne gaat in ieder geval nog stil en zonder problemen :mrgreen:
Afbeelding

karluk
Forum-lid
Berichten: 491
Lid geworden op: 21 jan 2008 09:56

karluk 22 apr 2020 05:46

Een veel gehoorde klacht/teken is het geluid, dit was het bij mij (https://youtu.be/GENJWsOUGIM)

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 22 apr 2020 07:26

Vreselijk geluid :o

De mijne blijft het gelukkig goed doen :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Arko74
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 apr 2014 17:50
Locatie: Uden
Contact

Gebruikersavatar Arko74 22 apr 2020 18:22

Heel vervelend karluk! Zelf heb ik die problemen gelukkig niet gehad. Bij mij was het puur de vertraagde en incomplete levering, maar dat heeft Tacx heel netjes afgehandeld.

Ik ben er blij mee. Geen gedoe meer met wisselen van de fietsen van mijn gezinsleden (zeker ook omdat ik steekassen heb en mijn vrouw QR). Het verstellen van zadel en stuur gaat heel vlot.
De bike is erg stil en stabiel, neemt best weinig ruimte in (ik heb de ventilators er overigens niet op gezet). Ik was ook snel gewend aan het zadel en de remgrepen/shifters (zie mijn vorige reactie). De mindere zijwaartse beweging/flex tov de Neo valt mij gelukkig ook mee. Ik maak wel eens een lange rit op Zwift (2-3 uur) en dat verteer ik goed op deze meer starre Neobike.

Dat je op een 2e generatie wacht na jouw ervaringen, snap ik. Maar ik ben zeer tevreden en kan het echt aanraden als iemand een vaste opstelling zoekt voor thuis trainen.
"Fietsen is mijn medicijn."

RKuipers
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2020 18:41

RKuipers 18 jul 2020 19:29

Heb in februari 2020 een Tacx Neo Smart Bike T8000 aangeschaft. Enorm veel spijt van. Na 6 weken ging de riem kraken en piepen. Tacx heeft het hele apparaat weer opgehaald en vernieuwd. Wederom 6 weken daarna ging de riem doorslippen en liep en af of brak (weet ik nog steeds niet, want de behuizing is volledig afgesloten). Apparaat moest dus weer terug naar leverancier. De maat was vol. Heb hem ingeleverd en geld terug ontvangen (goede garantie wat dat betreft).

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 19 jul 2020 15:17

Heb ik meer geluk met de mijne.

Ik heb hem enkele maanden en nog steeds enorm tevreden.
Enige 'probleem' was dat ie in het begin geen echt lage wattages aankon. 150-160W aan 90rpm was het laagste. Dit was vooral een probleem voor mijn vrouw.

Na de firmware update is dit opgelost (al stoppen de ventilatoren nu wel wanneer er minder dan 140W getrapt wordt, we hebben een grote vloerventilator dus dat is geen probleem)
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12475
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 15 feb 2021 09:55

Bij een maat van mij riem gebroken.
Moet dat hele ding terug in eerste instantie, nu sturen ze gelukkig een riem op, meteen een extra besteld voor reserve.

Ik moet zeggen dat ik hem goed vind, maar een neo 2T die ikzelf heb vind ik echt veel fijner, mede door het bewegen en betere gevoel.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 15 feb 2021 16:26

Ik heb nu bijna 4000km (119 uur) op de Neobike en mijn vrouw ongeveer evenveel (minder kilometers, meer tijd) en hij gaat nog steeds erg goed.

Ben er nog steeds blij mee.
Afbeelding

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12475
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 16 feb 2021 10:45

Schilder je vrouw maar weer af als traag :D

Dat is wel een groot voordeel van de neobike, mijn vrouw en de oudste willen ook wel. Dat kan nu niet (makkelijk).

Ik denk dat ik deze zomer een MTB opbouw voor op de trainer, met een starre vork en een groepsetje ben ik er, de rest heb ik. Die kan ik dan makkelijk verstellen.

Voordeel nu is dat je meteen in de goede houding traint, dat is ook wel lekker op je eigen fiets.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 16 feb 2021 12:24

Ze is ook traag :lol: (niet echt, ze ziet gewoon niet graag af waardoor de trainingen nooit volgas zijn voor haar)

Ik heb de Neobike ook exact hetzelfde afgesteld als mijn koersfiets. Ligt een briefje bij de fiets met mijn nummers en haar nummers, duurt minder dan 30 seconden om alles goed in te stellen en het zadel te wisselen. Opstarten van de PC + Sufferfest duurt langer :mrgreen:
Afbeelding

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 12 mar 2021 19:04

Ik heb te vroeg geroepen dat ik geen problemen heb met de Neobike.
Deze week tijdens spurt intervallen begon de riem te slippen (bij 500-600W) en vandaag slipte het ding al bij 400W.

Even open gedaan, overal kleine stukjes van de riem en de riem zelf is serieus aan het raffelen:
Afbeelding
Afbeelding

Heb een mailtje naar Tacx gestuurd en alvast een nieuwe riem besteld (als Tacx er ook nog 1 stuurt, heb ik er in ieder geval al 1 op reserve)

Ik vind het best snel dat die riem al na 250uur gebruik om zeep is, ik zou gedacht hebben dat die toch minstens 4 keer zo lang moest mee gaan.

Op zich geen probleem natuurlijk, als ik weet dat ik hem elk jaar moet vervangen, dan zorg ik dat ik er altijd 1 heb liggen, gaat niet langer duren dan 5 minuten om het ding te vervangen.
Afbeelding

Plaats reactie