Pagina 13 van 27

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 19 jul 2022 23:02
door Philippos
Enzzo schreef: 19 jul 2022 22:06 Is (was) mijn hofleverancier voor onderdelen. Jammer! Ook wel vreemd trouwens; je zou verwachten dat dit gouden tijden zijn voor fietsonderdelen.
TOM handelt in alles wat vast en los zit met 3000 webwinkels onder het moederbedrijf. Waarschijnlijk gingen er 2999 toch niet zo goed.

Ik heb daar eens ballet schoenen voor mijn dochter gekocht. 2 kleuren in 2 maten. Met het idee, ze groeit in de grote maat vanzelf, kun je maar beter alvast in huis hebben. Ze hebben van alles gestuurd maar compleet fout. 2 keer een nieuwe zending totdat alles goed was. Ik hoefde wat ik bij de eerste 2 zendingen kreeg niet terug te sturen. Vreemde gang van zaken vond ik. Als dat het standaard is daar, dan vind ik het niet zo vreemd.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 27 jul 2022 14:19
door nielsve
De oudste producent van helmen, Lazer, failliet.. Nog niet zo lang geleden nieuw model gelanceerd.

https://www.tijd.be/ondernemen/sport/Be ... ce=dlvr.it

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 27 jul 2022 14:27
door 0475
nielsve schreef: 27 jul 2022 14:19 De oudste producent van helmen, Lazer, failliet.. Nog niet zo lang geleden nieuw model gelanceerd.

https://www.tijd.be/ondernemen/sport/Be ... ce=dlvr.it
Dat heeft wel alleen betrekking op de motorhelmen. Fietshelmen gedeelte is langere tijd geleden door Shimano overgenomen.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 27 jul 2022 15:48
door nielsve
Okk, de Tijd heeft het artikel en foto ook aangepast zie ik want dit onderscheid was oorspronkelijk niet opgenomen dus dan heeft het idd geen invloed op de fietssector.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 28 dec 2022 23:27
door mackersv2.0
Zijn na eerst de problemen bij de indoor trainer fabrikanten (Saris, Peloton, Wahoo) nu de fietsfabrikanten aan de beurt?

https://road.cc/content/news/giant-post ... ers-298285

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 28 dec 2022 23:31
door thestudent
toch te veel geproduceerd.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 29 dec 2022 08:04
door rikkert
Wat met de onderdelenschaarste op zich een prestatie van formaat is....maar goed, je moet ze wel verkopen.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 29 dec 2022 08:30
door velopierre
Een fiets kun je pas verkopen als alle onderdelen er zijn. Dus als je op een bepaald onderdeel lang moet wachten heb je een probleem.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 29 dec 2022 09:53
door daniel1975
velopierre schreef: 29 dec 2022 08:30 Een fiets kun je pas verkopen als alle onderdelen er zijn. Dus als je op een bepaald onderdeel lang moet wachten heb je een probleem.
Vrees dat dit inderdaad wel meespeelt.

Maar als dat langzaam weer beschikbaar wordt zie ik voor de consument wel weer betere tijden komen.
Afgelopen 2 jaar is er fors misbruikt gemaakt van de krapte met forse prijsverhogingen, denk dat langzaam de kentering wel zal komen.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 29 dec 2022 10:09
door nijkie
Ik verwacht dat fietsen boven de €5,000.00 wel langer blijven staan. Bijvoorbeeld bij Mantel staat al een tijdje een BMC roadmachine €6799,00 in maat 58.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 29 dec 2022 10:12
door bakboord1
Wat me daarnaast nog verbaast is de 15% prijsdaling bij Rose.
In deze tijd van schaarste willen ze dus een groter stuk van de markt “kopen”.

Re: Fietsindustrie en -ambachtseconomie

Geplaatst: 29 dec 2022 10:34
door Jans
bakboord1 schreef: 29 dec 2022 10:12 Wat me daarnaast nog verbaast is de 15% prijsdaling bij Rose.
In deze tijd van schaarste willen ze dus een groter stuk van de markt “kopen”.
Ik heb kortgeleden een artikel gelezen dat Rose een hele grote voorraad frames heeft