Die tweede foto is trouwens niet de Nachtwacht.
Wel een verdraaid knap nagespeelde versie met acteurs.
Fietsindustrie en -ambachtseconomie
- robbebopper
- Forum-lid HC
- Berichten: 5713
- Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32
Nachtwacht360, idd heel mooi. De slider op de website is ook wel cool.https://www.nachtwacht360.nrobbebopper schreef: ↑09 jun 2020 19:17 Die tweede foto is trouwens niet de Nachtwacht.
Wel een verdraaid knap nagespeelde versie met acteurs.
De "achterafrechtvaardiging" en de 360loop met dit topic, nou ja, het middeleeuwse wapengilde heeft ook de basis gelegd voor het meer ambachtelijke smeedwerk in de framebouw zoals we dat nu nog kennen.
https://demonframeworks.com
De groeten
Vittoria tires, met een private equity fund CEO die voor de verandering WEL fietst.....
" Stijn Vriends is an avid cyclist with passion for this industry, who not only wanted to invest but also take the group’s helm" .
Bergamo draait uit op een Silicon Valley voor de fietsindustrie- en -ambachtseconomie?
https://www.bike-eu.com/people-careers/ ... 1594554229
" Stijn Vriends is an avid cyclist with passion for this industry, who not only wanted to invest but also take the group’s helm" .
Bergamo draait uit op een Silicon Valley voor de fietsindustrie- en -ambachtseconomie?
https://www.bike-eu.com/people-careers/ ... 1594554229
De groeten
En de winnaar is (lijkt):mackersv2.0 schreef: ↑21 mei 2020 11:30 Mogelijk perspectief voor Mavic.
https://www.cyclingnews.com/news/potent ... led-mavic/
Bourrelier (France): A company that owns a chain of home improvement retailers. Its plan retains 84 jobs and the St. Trivier facility.
http://www.bourrelier-group.com/wp-cont ... 200721.pdf
Een echt familiebedrijf...met 5 van de 6 leden in de " board".
Beter bekend van Karwei en Gamma.
De groeten
Overname Time gaat niet door; Time staat weer te koop
https://www.ledauphine.com/economie/202 ... u-en-vente
https://www.ledauphine.com/economie/202 ... u-en-vente
Naar aanleiding van een discussie in het Derosa draadje mijn reactie ook naar hier gekopieerd.
Deze discussie zou mi beter onder een nieuw of ander topic en meer fundamenteel gevoerd mogen worden. Het is niet exclusief des Derosa, waar deze discussie nu aan tipt. "We" weten het en we wisten het al dat de boodschappen bekijken via een website niet laat zien wat daarachter allemaal gebeurt. Er zijn liefhebbers - zoals ik - die dat interesseert want ik wil graag weten waar ik op fiets. De merken doen mi veel aan windowdressing, ik denk zowel voor de consument om de " brandkenmerken" en het imago die door de jaren heen zijn ontstaan hoog te houden en om de concurrentie (er zijn veel spelers op de markt, de markt heeft de economische kenmerken van ""volledige mededinging") geen inzicht te geven in de strategie. Ik zit me te bedenken dat een apart topic dus wel zou kunnen voorzien in een behoefte, maar dat een echt onafhankelijk onderzoek zoals journalisten van Follow the money dat doen waarschijnlijk een beter resultaat zou geven in hoe de markt van merken in elkaar zit. Ik denk dat de kennis er wel is, maar dat die niet aan de consumentenkant wordt geetaleerd. In die zin is de fiets wel een soort van voedsel, je wilt weten wat je vreet. Anders gezegd, je wilt niet voor dom worden gehouden. En als je het gevoel hebt dat je voor dom wordt gehouden, zoals nu doorklinkt in dit Derosa topic, dan kun je je afwenden van dit merk, maar waar ga je dan voor...en loop je dan niet tegen hetzelfde aan of erger? Is het ook erger of is het een ontwikkeling die positief is, maar waarom dan? Zijn er onder jullie die al weet hebben van dit soort onderzoeksartikelen? Zelf volg ik Rick Vosper https://www.linkedin.com/in/rickvosper/ omdat hij met zijn publicaties over samenhangende inzichten geeft in de fietsmerkenmarkt waar ik normaal niet makkelijk achter zou komen. Zelf heb ik enige tijd geleden dit topic geopend viewtopic.php?f=22&t=88184 viewtopic.php?f=22&t=88184&p=1463851#p1463851 om input te verwerven voor dit vraagstuk omdat er bij een aantal van jullie merkbaar kennis aanwezig is over dit - voor mij - vraagstuk.
Deze discussie zou mi beter onder een nieuw of ander topic en meer fundamenteel gevoerd mogen worden. Het is niet exclusief des Derosa, waar deze discussie nu aan tipt. "We" weten het en we wisten het al dat de boodschappen bekijken via een website niet laat zien wat daarachter allemaal gebeurt. Er zijn liefhebbers - zoals ik - die dat interesseert want ik wil graag weten waar ik op fiets. De merken doen mi veel aan windowdressing, ik denk zowel voor de consument om de " brandkenmerken" en het imago die door de jaren heen zijn ontstaan hoog te houden en om de concurrentie (er zijn veel spelers op de markt, de markt heeft de economische kenmerken van ""volledige mededinging") geen inzicht te geven in de strategie. Ik zit me te bedenken dat een apart topic dus wel zou kunnen voorzien in een behoefte, maar dat een echt onafhankelijk onderzoek zoals journalisten van Follow the money dat doen waarschijnlijk een beter resultaat zou geven in hoe de markt van merken in elkaar zit. Ik denk dat de kennis er wel is, maar dat die niet aan de consumentenkant wordt geetaleerd. In die zin is de fiets wel een soort van voedsel, je wilt weten wat je vreet. Anders gezegd, je wilt niet voor dom worden gehouden. En als je het gevoel hebt dat je voor dom wordt gehouden, zoals nu doorklinkt in dit Derosa topic, dan kun je je afwenden van dit merk, maar waar ga je dan voor...en loop je dan niet tegen hetzelfde aan of erger? Is het ook erger of is het een ontwikkeling die positief is, maar waarom dan? Zijn er onder jullie die al weet hebben van dit soort onderzoeksartikelen? Zelf volg ik Rick Vosper https://www.linkedin.com/in/rickvosper/ omdat hij met zijn publicaties over samenhangende inzichten geeft in de fietsmerkenmarkt waar ik normaal niet makkelijk achter zou komen. Zelf heb ik enige tijd geleden dit topic geopend viewtopic.php?f=22&t=88184 viewtopic.php?f=22&t=88184&p=1463851#p1463851 om input te verwerven voor dit vraagstuk omdat er bij een aantal van jullie merkbaar kennis aanwezig is over dit - voor mij - vraagstuk.
Laatst gewijzigd door Codalunga op 12 feb 2021 06:29, 1 keer totaal gewijzigd.
De groeten
Het is wel te volgen, het is niet te volgen. Time (als brand) uit elkaar getrokken en hoe gaat dit verder. Vraag me werkelijk af wat (zo'n) Rossignol nu met de pedalen en de schoenen gaat doen. Of het maakt duidelijk dat de frames en schoenen/pedalen al weinig met elkaar van doen hadden. Afdronk: velen zijn op jacht naar brands in de booming bikemarket. Lijkt me inmiddels een kwestie van op zoek naar de kruimels.havana schreef: ↑07 okt 2020 13:02 Overname Time gaat niet door; Time staat weer te koop
https://www.ledauphine.com/economie/202 ... u-en-vente
https://www.bicycleretailer.com/industr ... CVu6S2iEyk
De groeten
Gerucht gaat dat SRAM de pedalen wil kopen. Op die manier kunnen ze zelf met pedalen komen. Zou ook een Powertapversie van komen.
Klinkt plausibel. Timepedalen waren er nog niet met powermeter, maar wellicht zat dat er aan te komen en is de kennis al vergaard. Wat dat betreft hadden ze ook naar Assioma kunnen kijken. Assioma is toch wel een fijn product (vind ik).
De groeten
Time heeft een completer aanbod met ook mtb pedalen. Met quarq kunnen ze zelf de powerpedaal ontwikkelen. Maar ik denk dat ze bij Sram beide opties zullen bekijken. Gezien hun huidige strategie is uitbreiding met een pedalen aanbod vrij logisch.
Volledige sram groepset, zipp wielset en cockpit en dan moet je dat nog steeds afmaken met Shimano pedalen. Dat zal ze bij Sram al wel enige tijd een doorn in; het oog zijn.
Edit: canyon/sram team rijdt met speedplay. Zou ook nog een optie voor ze kunnen zijn.
Volledige sram groepset, zipp wielset en cockpit en dan moet je dat nog steeds afmaken met Shimano pedalen. Dat zal ze bij Sram al wel enige tijd een doorn in; het oog zijn.
Edit: canyon/sram team rijdt met speedplay. Zou ook nog een optie voor ze kunnen zijn.
Laatst gewijzigd door Douglas op 12 feb 2021 06:47, 1 keer totaal gewijzigd.
o'7o