Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Kickr Core

derxx
Forum-lid
Berichten: 726
Lid geworden op: 16 dec 2020 12:34

derxx 19 okt 2022 09:48

Ik denk dat als je een refurb koopt, het enige wat niet nieuw is is het chassis en het vliegwiel.
Vaak zijn dat toch units die teruggekomen zijn van RMA's of demo units. Electronica en de aandrijfband is denk ik het enige wat daar echt kapot aan kan gaan, en dat is zo vervangen door Wahoo. Misschien als ze pech hebben nog een lagertje ofzo en een nieuwe cassette body.
Ik heb de mijne toen nieuw gekocht omdat er al een tijd geen refurb meer te krijgen was, en hij bij futurum in de aanbieding was plus dat ik nog een kortingscode had, maar voor 499,- is het een no-brainer imho.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2439
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 19 okt 2022 14:59

Fietskanon schreef: 18 okt 2022 22:13
Kiekeboe schreef: 15 okt 2022 20:51 als ik zo de reviews lees, dan vind je wel wat horrorverhalen, over de refurbished core. (defect bij levering, ontbrekende onderdelen)
Ik zou denk ik altijd voor een nieuwe gaan, en niet voor een refurbished.

https://eu.wahoofitness.com/devices/ind ... r-core-buy
Geen horror verhaal maar helaas wel een klein missend onderdeel, geen spacer ring in de verpakking.
Verder ziet de trainer er prima uit!
Horror was misschien een beetje overdreven van mij ;)
Dan heb je wel een goede koop gedaan, €499 voor een Core is wel een scherpe prijs.
Misschien dat ik er mezelf dan toch ook één aanschaf :D

Gebruikersavatar
The RowingCyclist
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 jun 2022 11:53

Gebruikersavatar The RowingCyclist 19 okt 2022 21:14

Kiekeboe schreef: 19 okt 2022 14:59
Fietskanon schreef: 18 okt 2022 22:13
Kiekeboe schreef: 15 okt 2022 20:51 als ik zo de reviews lees, dan vind je wel wat horrorverhalen, over de refurbished core. (defect bij levering, ontbrekende onderdelen)
Ik zou denk ik altijd voor een nieuwe gaan, en niet voor een refurbished.

https://eu.wahoofitness.com/devices/ind ... r-core-buy
Geen horror verhaal maar helaas wel een klein missend onderdeel, geen spacer ring in de verpakking.
Verder ziet de trainer er prima uit!
Horror was misschien een beetje overdreven van mij ;)
Dan heb je wel een goede koop gedaan, €499 voor een Core is wel een scherpe prijs.
Misschien dat ik er mezelf dan toch ook één aanschaf :D
Mijn ervaringen met een refurbished kickr core sluiten helemaal aan bij die van Fietskanon - zelfs tot aan de ontbrekende spacer... Heb er een eigen spacer opgezet omdat ik 10 speed heb. Werkt helemaal goed. Prima aankoop voor 500 euro :winkthumb:

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2439
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 20 okt 2022 12:12

Ik lees dit op de site van Wahoo aangaande garantie:

WARRANTY ARE IN LIEU OF ANY OTHER WRITTEN WARRANTY, WHETHER EXPRESS OR IMPLIED, WRITTEN OR ORAL, INCLUDING ANY LIMITED WARRANTY POLICY
Wahoo Fitness expressly warrants products to be free from defects in materials and workmanship for the original purchaser under normal use for one year from the original date of purchase. Defects that have resulted from improper or unreasonable use or maintenance, accidents, excess moisture, insects, improper packing, lightning, power surges, or unauthorized tampering, alteration or modification are not covered. Wahoo Fitness will, at its discretion, repair or replace with a comparable product, at no charge to the customer for parts or labor. The customer is responsible for shipping costs, including any packing or shipping materials needed to re-box the item. For trainers and KICKR BIKE, we recommend keeping the original packaging for the length of the warranty period should the item need to be returned. Replacement products may be new, refurbished or reconditioned and are warranted for the unexpired period of the original purchase, or 60 days from shipment (whichever is greater). Any products replaced become the property of Wahoo Fitness.

For consumers within the European Union, the limited warranty does not affect your statutory rights under EU law.

Wahoo Fitness does not warranty any items purchased through unauthorized dealers. We do not warranty products sold through eBay or purchased at REI "Garage Sales".

WHERE PERMITTED, THE PROVISIONS OF THIS LIMITED WARRANTY OF MERCHANTABILITY OR FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE IMPOSED BY LAW. IN NO EVENT SHALL WAHOO FITNESS BE LIABLE FOR SPECIAL, INCIDENTAL, CONSEQUENTIAL OR INDIRECT DAMAGES. SOME PLACES DO NOT ALLOW LIMITATIONS ON THE EXCLUSION OR LIMITATION OF LIABILITY TO SPECIFIED AMOUNTS, SO THE ABOVE LIMITATIONS OR EXCLUSIONS MAY NOT APPLY TO YOU.


Begrijp ik nu goed, dat bijvb in de VS, de garantie maar één jaar is, maar dat voor de EU andere regels gelden?
Twee jaar garantie voor ons in Nederland en België dus?

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2439
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 21 okt 2022 15:09

Woensdag dan ook maar een refurbished core besteld voor €499.
Was donderdagavond al in huis, levering vanuit Nederland naar België met DPD, niet verwacht dat het zo snel zou gaan.
Op het eerste zicht ziet de trainer er nog heel netjes uit. Je kan wel zien aan de adapters, dat deze niet meer nieuw zijn, tevens was de spacer voor de 10 speed cassette ook ontbrekend.
Fingers crossed, dat het ding doet wat het moet doen
Mijn Kickr Snap was na één dag te koop te staan, al verkocht.

Fietskanon
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 jul 2017 19:15

Fietskanon 22 okt 2022 07:45

https://youtube.com/shorts/dCxqQFnplkY?feature=share

Iemand een idee wat dit ratel / brommend /tril geluid kan zijn?
Het is in de zwaarste 4 versnellingen, daarboven gaat het weg.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2439
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 22 okt 2022 10:40

Er zijn heel wat dingen terug te vinden op het net over rare geluiden, wanneer de ketting op de kleinste kransjes ligt.
Meestal is het probleem een nieuwe cassette met een oudere ketting, of afstelling van de derailleur.

Fietskanon
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 jul 2017 19:15

Fietskanon 22 okt 2022 22:10

Kiekeboe schreef: 22 okt 2022 10:40 Er zijn heel wat dingen terug te vinden op het net over rare geluiden, wanneer de ketting op de kleinste kransjes ligt.
Meestal is het probleem een nieuwe cassette met een oudere ketting, of afstelling van de derailleur.
Er zit een nieuwe cassette op de trainer, ketting is al vrij oud. Nieuwe ketting zou dus kunnen helpen?

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2439
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 23 okt 2022 13:13

Lijkt me toch het proberen waard.

Gebruikersavatar
StevieSeagal
Forum-lid
Berichten: 162
Lid geworden op: 17 apr 2013 12:59

Gebruikersavatar StevieSeagal 25 okt 2022 11:16

Het klinkt een beetje alsof er speling op de cassette zit. Heb je deze goed vastgedraaid en/of een juiste spacer geplaatst?
Afbeelding

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2439
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 28 okt 2022 17:21

Net even contact gehad met Wahoo, over de ontbrekende 1.8mm spacer bij de refurbished Core.
Antwoord van Wahoo:
The 1.8mm spacer isn't included as standard with the certified reconditioned KICKRs but I would be more than happy to send you one. I have just placed an order for this, we'll get it to you asap!
Have a lovely weekend,

Netjes van Wahoo.

Fietskanon
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 jul 2017 19:15

Fietskanon 30 okt 2022 14:22

StevieSeagal schreef: 25 okt 2022 11:16 Het klinkt een beetje alsof er speling op de cassette zit. Heb je deze goed vastgedraaid en/of een juiste spacer geplaatst?
Zit goed vast en zit gemonteerd met spacer :)

Plaats reactie