Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Kickr Core

Fietskanon
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 jul 2017 19:15

Fietskanon 15 okt 2022 11:39

Is het vermogen wat je kan trappen dan het enige verschil tussen deze 2?
Ik neig nog steeds naar de Elite direto alleen vind ik hem eigenlijk qua prijs nog te hoog. Hoop op een mooie sale ergens alleen ben ik bang dat dit niet de periode is voor sale op een indoor trainer.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 5811
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 15 okt 2022 12:19

Ik heb de Kickr Core en ben er meer dan tevreden van. De reden voor mij dat ik de Kickr Core gekocht heb is dat :

* Deze geen plastic omhulsel heeft - hoorde toentertijd klachten van krakend plastic bij de Tacx trainers.
* Wattage is ruim genoeg voor me
* Stabiele trainer - ook bij sprintjes, alhoewel ik op de weg meer wattage trap dat op de Kickr

Later een bijkomend voordeel is dat ik nu ik een Wahoo Element Roam heb ik dat ik ritten na kan rijden die ik gedaan heb. Franse ritjes zoals een ronde over bepaalde klimmen of een ritje in Limburg met wat klimwerk vind ik erg leuk. Je moet wel wat inbeeldingsvermogen hebben om te weten waar je fietst. Meestal dan ook een film op van Netflix. Ook heb ik een Abbo op BigRing wat erg goed te doen is, ritten in Spanje - Frankrijk en knallen maar.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Fietskanon
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 jul 2017 19:15

Fietskanon 15 okt 2022 13:12

rene schreef: 15 okt 2022 12:19 Ik heb de Kickr Core en ben er meer dan tevreden van. De reden voor mij dat ik de Kickr Core gekocht heb is dat :

* Deze geen plastic omhulsel heeft - hoorde toentertijd klachten van krakend plastic bij de Tacx trainers.
* Wattage is ruim genoeg voor me
* Stabiele trainer - ook bij sprintjes, alhoewel ik op de weg meer wattage trap dat op de Kickr

Later een bijkomend voordeel is dat ik nu ik een Wahoo Element Roam heb ik dat ik ritten na kan rijden die ik gedaan heb. Franse ritjes zoals een ronde over bepaalde klimmen of een ritje in Limburg met wat klimwerk vind ik erg leuk. Je moet wel wat inbeeldingsvermogen hebben om te weten waar je fietst. Meestal dan ook een film op van Netflix. Ook heb ik een Abbo op BigRing wat erg goed te doen is, ritten in Spanje - Frankrijk en knallen maar.
Ik heb geen Wahoo roam maar een Garmin Edge 530 dus dat voordeel heb ik niet ;)
Maar is het wattage verschil het enige grote verschil tussen deze 2?

Gebruikersavatar
The RowingCyclist
Forum-lid
Berichten: 140
Lid geworden op: 07 jun 2022 11:53

Gebruikersavatar The RowingCyclist 15 okt 2022 13:20

Fietskanon schreef: 15 okt 2022 11:39 Is het vermogen wat je kan trappen dan het enige verschil tussen deze 2?
Ik neig nog steeds naar de Elite direto alleen vind ik hem eigenlijk qua prijs nog te hoog. Hoop op een mooie sale ergens alleen ben ik bang dat dit niet de periode is voor sale op een indoor trainer.
De direto kan hoger wattage aan en hoger stijgingspercentage simuleren (16%van de kickr tegenover 24% direto). Maar ik heb voor de kickr gekozen omdat de Direto minder stil is en het rijgevoel wat minder schijnt te zijn. Daarnaast lees ik eigenlijk alleen maar lovende reacties over de Kickr.

Gisteren m'n eerste ritje erop gemaakt met Fulgaz. Is heel goed bevallen en smaakt naar meer, hiermee kom ik de winter wel door :D

Fietskanon
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 jul 2017 19:15

Fietskanon 15 okt 2022 14:00

Ik begin nu toch wel erg te twijfelen.
500 voor een refurbished kickr core
600 voor een nieuwe Elite Direto xr

Keuzes keuzes

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 15 okt 2022 20:51

als ik zo de reviews lees, dan vind je wel wat horrorverhalen, over de refurbished core. (defect bij levering, ontbrekende onderdelen)
Ik zou denk ik altijd voor een nieuwe gaan, en niet voor een refurbished.

https://eu.wahoofitness.com/devices/ind ... r-core-buy

Woefdram
Forum-lid
Berichten: 2212
Lid geworden op: 06 jan 2012 17:48

Woefdram 15 okt 2022 21:02

Kickr Core nieuw bij Van Bon incl cassette €679.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2426
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 17 okt 2022 10:40

Bij de Decathlon kan je nu blijkbaar een nieuwe Direto X kopen voor €500. (niet de XR dus).
Is dat geen idee, in plaats van een refurbished Core?
Of zou die Direto X ook een gebruikte zijn, die ze nu als nieuw verkopen?

Gebruikersavatar
JPAR
Forum-lid HC
Berichten: 5217
Lid geworden op: 11 jul 2013 12:57
Locatie: Leeuwarden

Gebruikersavatar JPAR 17 okt 2022 11:13

Kiekeboe schreef: 17 okt 2022 10:40 Bij de Decathlon kan je nu blijkbaar een nieuwe Direto X kopen voor €500. (niet de XR dus).
Is dat geen idee, in plaats van een refurbished Core?
Of zou die Direto X ook een gebruikte zijn, die ze nu als nieuw verkopen?
Nee, dat mag niet. Moet je altijd vermelden.
Basso Astra - Wilier Gran Turismo - http://www.dvn.nl/

Fietskanon
Forum-lid
Berichten: 165
Lid geworden op: 24 jul 2017 19:15

Fietskanon 18 okt 2022 22:13

Kiekeboe schreef: 15 okt 2022 20:51 als ik zo de reviews lees, dan vind je wel wat horrorverhalen, over de refurbished core. (defect bij levering, ontbrekende onderdelen)
Ik zou denk ik altijd voor een nieuwe gaan, en niet voor een refurbished.

https://eu.wahoofitness.com/devices/ind ... r-core-buy
Geen horror verhaal maar helaas wel een klein missend onderdeel, geen spacer ring in de verpakking.
Verder ziet de trainer er prima uit!

Kornuit
Forum-lid HC
Berichten: 5017
Lid geworden op: 25 aug 2011 11:53

Kornuit 18 okt 2022 22:20

Kiekeboe schreef: 15 okt 2022 20:51 als ik zo de reviews lees, dan vind je wel wat horrorverhalen, over de refurbished core. (defect bij levering, ontbrekende onderdelen)
Ik zou denk ik altijd voor een nieuwe gaan, en niet voor een refurbished.

https://eu.wahoofitness.com/devices/ind ... r-core-buy
Nooit problemen mee gehad. Zag er uit als nieuw.

i-mac

i-mac 19 okt 2022 07:55

Kiekeboe schreef: 15 okt 2022 20:51 als ik zo de reviews lees, dan vind je wel wat horrorverhalen, over de refurbished core. (defect bij levering, ontbrekende onderdelen)
Ik zou denk ik altijd voor een nieuwe gaan, en niet voor een refurbished.

https://eu.wahoofitness.com/devices/ind ... r-core-buy
Probleem is, is dat mensen alleen klagen als er iets verkeerd gaat. En dan gaan ze op het internet op zoek naar een oplossing, of gaan ze er klagen. Als het goed is verlopen, hoor of zie je bijna niemand. Het is altijd een beetje een dubbeltje op zijn kant.

Plaats reactie