Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Zit/scrotum problemen

ZoeterwoudeCycling
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 okt 2018 16:05

ZoeterwoudeCycling 04 okt 2018 16:19

Hallo allemaal,

Jullie zullen vast allemaal wel denken; het zoveelste topic rondom zitproblemen op de fiets maar ik heb toch het idee dat mijn probleem anders is dan de meesten.

Ik rij al enige jaren op de weg en in de winter doe ik aan spinning. Mijn probleem is echter dat ik na een rit van >100km eigenlijk altijd enkele dagen niet op de fiets kan omdat mijn huid rondom mijn balzak/scrotum moet herstellen. Een passend zadel (met sleuf), goede fietsbroek en chamois creme helpen absoluut maar het probleem gaat nooit helemaal weg.

Zelf heb ik het idee dat dit komt vanwege huidplooien die voor schuring zorgen; het is aan de linkerkant ook erger dan aan de rechterkant. Eigenlijk zou je dat op de een of andere manier willen straktrekken oid...

Het is gewoon irritant want hierdoor is het voor mij altijd lastig om meerdere dagen achter elkaar te fietsen.

Iemand vergelijkbare ervaringen en/of een oplossing? Of is het meer een kwestie van accepteren?

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 04 okt 2018 18:49

In mijn kennissenkring is iemand die dat soort klachten ook heeft en voor zichzelf de conclusie getrokken heeft dat ca. 100km dus kennelijk de max is voor hem.
In de categorie indiscrete vragen: "ben je beneden rond de plekken die je bedoelt geschoren, behaard of zwaar behaard? "(doe maar geen foto)*

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 04 okt 2018 18:56

Ik denk hierbij aan de maat van je fietsbroek. Zit die voldoende strak?
En anders, minder dan 100 km fietsen? ;-)

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5227
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 04 okt 2018 18:59

Hetzelfde probleem bij spinning?

FietsBie
Forum-lid