Fons bikes

Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!
kristofvs
Forum-lid

kristofvs 08 mar 2019 07:49

Desertstorm schreef:
14 feb 2019 21:09
Keezx schreef:
14 feb 2019 20:30
Supergrover schreef:
14 feb 2019 19:28
echt zinvolle info over Fons was en is er toch al niet....
is een wat overprijsde doorsnee racefiets.
Bevallen de kleuren en stickers? > kopen.
Zoals voor nog een hoop merken geldt :)
Inderdaad!!!

SqueeZer
Forum-lid

Gebruikersavatar SqueeZer 15 mar 2019 20:41

Met het risico van het forum gedragen te worden met pek en veren ........

Na een seintje van Jos binnen de geschatte leveringstermijn overigens, was het frame beschikbaar, dus vandaag snel overuren opgenomen en een fijne rit richting Breda.

Daar aangekomen opnieuw een hartelijke ontvangst, leuke babbel en ook meteen het nieuwe (broeder)merk mogen aanschouwen, borduurt voort op de richting die Fons uit had gezet maar dan met andere modellen en meer gericht voor de mannen. (up to date) Prijzen had ik al eens uitgepluisd op de site van Fons en het modelletje in de toonzaal van het nieuwe mannenmerk kreeg ik ook een prijskaartje te horen dat opzich toch gewoon netjes geprijsd is denk ik voor een naar wens gespoten en afgemonteerde fiets, als ik kijk naar welk materiaal gebruikt werd.

Fast forward, .. frame netjes in de kleurtjes zoals men schoonpa hem wou, die glunderde met zijn 67 lentes en het vooruitzicht op een carbonnen fiets, hier had hij nooit van gedroomd en hij wou het als rasechte Flandrien nooit kopen onder het motto 'tzien de bien da teln!' (voor de niet west vlamingen het zijn de benen die het moeten doen). maar stiekem wou hij toch ooit wel eens één carbon fiets aanvoelen en nu gaat hij er één hebben in dezelfde kleuren als zijn eerste fiets van 50 jaar terug. Hoe men hier nu ook staat op dit forum naar Fons toe ...... het plezier dat ik al gezien heb is uiteindelijk toch de bedoeling van onze hobby en hierin is het merk zeker geslaagd, namelijk plezier brengen in het leven van een oudere man die nog in de fleur van zijn leven is op lichamelijk vlak.

Opdracht morgen naar de FM met het frame, en de donor stukken van de Colnago die gebruikt gaan worden, al denk ik na het zien van het frame en de glimlach op men schoonpa zen gezicht .. dat er toch nog enkele zaken verkocht gaan worden en ik stuurpen en stuur zelf toch ook even iets anders voor ga laten kiezen.

Echte review zal zeker nog volgen maar de fiets moet nog opgebouwd worden en er zit ook geen haast achter maar alvast wat foto's (geen eigen moet ik nog maken maar na een lange rit is het nu wat te donker om propere foto's te nemen).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk even iets anders dan gebash op deze post, en tjah voor de mensen die het persoonlijk in mijn richting gaan spelen ...toch even een paar persoonlijke noten:

- Ik ben gelukkig ja dat ik voor de eerste keer ooit iets gewonnen heb, denk wel dat dit mag, niet?
- Ik weet dat sommige anderen hetzelfde artikel getoond hadden, maar volgens mij was ik weldegelijk de eerste die dit artikel ook linkte aan een medium van Fons zelf dus conform de voorwaarden van Jos zen uitdaging.
- Ik blijf na het zien van de fietsen, het zeker mooie frames vinden, en als ik de vergelijking maak met pakweg Thompson of andere merken zie ik ook weinig prijsverschil.
- Zijn er mogelijk wat zaken fout gegaan, vermoedelijk wel maar mijn huidige indruk is toch dat Jos probeert alles op punt te krijgen, wie weet is het gewoon wat te snel geboomd allemaal? Wat mij persoonlijk wel opvalt is dat zowel Jos als Janneke zwijgen .. mogelijk hadden beide partijen iets fout en iets goed en is er een overeenkomst dat beiden elkaar met rust laten en niks negatiefs melden? We gaan er nu van uit dat Janneke al het goede is en Jos de enige schuldige terwijl we er het fijne niet van weten (niet gebaseerd op feiten, pure observatie).
- Eerste indruk van Jos was wat bevooroordeeld vanwege al de negatieve posts en artikels die ik te lezen kreeg, dan kwam ik in contact met hem door die uitdaging en eerlijk is eerlijk mijn 'PERSOONLIJKE' ervaringen met hem zijn positief te noemen, zowel in het houden van zijn woord als communicatie als passie .. want ik merk wel dat hij toch een man van passie voor de fiets is. Ik ben altijd opgevoed geweest om voor mijzelf te denken en mijn mening over anderen op eigen ervaringen te baseren.

Ben ik nu naïef? Mogelijk wel, mogelijk niet ..ik blijf het al bij al leuke fietsen vinden van een jong merk waar er zoveel van zijn in een reeds veel te moeilijke wereld met weinig marges en mogelijk zijn ze iets te snel gehyped waardoor fouten zijn gemaakt .... maar hey VW heeft naar mijn mening zwaardere fouten gemaakt en daar gaat Jan en alleman nog kopen, iets met dubbele standaarden?

Zo, ik bereid me alvast voor:

Afbeelding
Laatst gewijzigd door SqueeZer op 15 mar 2019 21:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Jans
Forum-lid

Gebruikersavatar Jans 15 mar 2019 20:48

En nu weet je het verhaal over Janneke misschien ook wel? Maar je schoonpa gefeliciteerd met het frame. Trouwens, ik hoop dat hij 67 lentes is.

Vicenza
Forum-lid

Vicenza 15 mar 2019 20:56

Het ziet er fraai uit, hopelijk heeft je schoonvader er veel plezier aan!

Dat het er fraai uitziet heeft ook niemand denk ik eerder bestreden. Het ging om de poeha en leugens er omheen, om een fors hoge prijs te 'rechtvaardigen'.

ik ben wel benieuwd of de mannenframes ook specifiek voor mannenlichamen zijn gemaakt, en dat vrouwen die niet mogen kopen :twisted:

SqueeZer
Forum-lid

Gebruikersavatar SqueeZer 15 mar 2019 21:05

Is idd. 67 had hem even verward met mijn moeder die is er 69, mannen en datums he :oops: :lol:

Ik heb de indruk ivm. Janneke dat er ergens een overeenkomst is waarbij beide partijen op hun kant blijven.

Dit is niet uitgesproken en echt veel is er niet over gezegd ... maar het lijkt mij wel logisch als uitkomst bij een 'mogelijk' conflict tussen twee partijen waar beide partijen duidelijk niks meer over de andere partij melden.

Trouwens ik blijf het hier geen rechtbank vinden maar een fietsforum en bovenstaande is een eigen interpretatie, conspiracy theory, hoe je het ook wilt noemen

Ontopic.

Wie heeft voorstellen voor een leuk en mooie stuurpen / stuur combo.

Heb alvast een setje noname carbonnen wielen op de kop getikt die er nog wel redelijk netjes uitzien.

Afbeelding

alliance_0
Forum-lid

Gebruikersavatar alliance_0 15 mar 2019 21:10

Er stond en staat 67, Alleen is het geen lengtes maar lentes. Hoe groot is iemand van 67 lengtes eigenlijk ;-)

SqueeZer
Forum-lid

Gebruikersavatar SqueeZer 15 mar 2019 21:14

alliance_0 schreef:
15 mar 2019 21:10
Er stond en staat 67, Alleen is het geen lengtes maar lentes. Hoe groot is iemand van 67 lengtes eigenlijk ;-)
Er stond tussen wat edits heen nog 69, tot het moment dat ik besefte dat ik mensen verwarde :lol: en nu pas valt mijn Frank 'of was het Euro' dat ik een het woord verkeerd geschreven had :oops: .

Hele lappen tekst schrijven zijn duidelijk niet aan mij besteed, of ik heb een uur of 6 te lang in een wagen gezeten na een week met veel te veel overuren? :roll:

chrissiewizzie
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar chrissiewizzie 15 mar 2019 21:15

Hilarische ontwikkeling zeg. Nu ook gebakken lucht voor mannen ;-)

Maar fijn dat je het frame hebt natuurlijk. Een man van 67 op een vrouwenframe :mrgreen:

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 15 mar 2019 22:35

Nu krijgen we eindelijk dat hogere, meer naar achter geplaatste bracket waar we al jaren naar verlangen. Eindelijk neemt iemand ons serieus...

Ik vraag me af of ze bij de mannen dezelfde prijsstelling gaan hanteren want ik vrees dat er daar weinig in zullen trappen.

Wel een fraai frame zo in deze kleuren en het is Squeezer en zijn schoonvader van harte gegund!
Campagnolo Ultra Dork

japiecarbon
Forum-lid HC

Gebruikersavatar japiecarbon 15 mar 2019 22:52

chrissiewizzie schreef:
15 mar 2019 21:15
Hilarische ontwikkeling zeg. Nu ook gebakken lucht voor mannen ;-)
Die lucht bakken die andere fabrikanten toch al veel langer voor ons?

chrissiewizzie
Forum-lid HC
Contact

Gebruikersavatar chrissiewizzie 15 mar 2019 23:10

Dat is waar, maar die heeft een zoetere smaak. Dit is wat wrang.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 16 mar 2019 07:30

Ernie C. schreef:
15 mar 2019 22:35

Wel een fraai frame zo in deze kleuren en het is Squeezer en zijn schoonvader van harte gegund!
Dit had de toon moeten zijn in dit topic. Frame en spuitwerk is fraai, was ook mijn 1e gedachte. Als Joske het beter had aangepakt was dat het hele verhaal geweest.
De koffie loopt, veel sportiever wordt het niet vandaag

Plaats reactie