Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

fiets voor beginner

SamF
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 aug 2018 22:21

SamF 14 aug 2018 22:30

Hallo allemaal,

Ik ben 17 jaar en heb mijn hele leven gevoetbald, maar ik krijg steeds meer interesse in wielrennen. Daarom zit ik eraan te denken om een racefiets te kopen (ik heb zelf al een oudere GIANT mtb). Het liefst wil ik niet te veel geld uitgeven aan een fiets aangezien ik nog helemaal niet weet of ik het leuk vind. Nou ben ik de B'TWIN Triban 500 (449 euro) tegengekomen op de site van Decathlon en ik vroeg mij af of dit een goede fiets is om mee te beginnen.

Ik wil eigenlijk niet meer dan 500 euro aan een fiets uitgeven, alle aanbevelingen zijn welkom.

wielertje
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 19 jun 2010 23:25

wielertje 15 aug 2018 14:29

waarom nieuw, je kunt ook op marktplaats kijken?

flowik
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 dec 2017 12:19

flowik 15 aug 2018 19:48

Je kan ook kijken of je een paar keer een fiets kan huren.... En daarna iets mee ruitgeven. Eigenlijk beginnen de "knappe" nieuwe racefietsen pas vanaf 1000 euro. Of zoals wielertje zegt kijk op marktplaats. Maar nu moet je wel opletten dat je iemand meeneemt met veel kennis van wielrennen anders word je snel opgelicht.

En ga langs je lokale fietsenwinkel en vraag naar ocassions of overjarige modellen!

SamF
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 aug 2018 22:21

SamF 15 aug 2018 22:02

Bedankt voor de berichten.

Ik heb op marktplaats proberen te kijken maar ik heb geen flauw idee waar ik moet zoeken.. Misschien is het idd een idee om een keer een fiets te huren, goed idee.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 aug 2018 23:24

Een 17 jarige die 2x in de week een racefiets huurt om geld te kunnen sparen om er één te kopen? :roll:

Op zich is zo'n b'twin best ok maar het is geen super sportief model. De geometrie is meer ingesteld op rustig toeren, de remmen zijn speciaal voor dikke banden en eventueel spatbordjes ontworpen en remmen niet super en het weegt nogal wat.

Iemand die nog zo jong is zou iets ambitieuzer mogen zijn en voor een "echte" van Marktplaats of tweedehands bij de fietsenmaker mogen gaan.
Campagnolo Ultra Dork

flowik
Forum-lid
Berichten: 135
Lid geworden op: 27 dec 2017 12:19

flowik 15 aug 2018 23:39

Ernie C. schreef: 15 aug 2018 23:24 Een 17 jarige die 2x in de week een racefiets huurt om geld te kunnen sparen om er één te kopen? :roll:

Op zich is zo'n b'twin best ok maar het is geen super sportief model. De geometrie is meer ingesteld op rustig toeren, de remmen zijn speciaal voor dikke banden en eventueel spatbordjes ontworpen en remmen niet super en het weegt nogal wat.

Iemand die nog zo jong is zou iets ambitieuzer mogen zijn en voor een "echte" van Marktplaats of tweedehands bij de fietsenmaker mogen gaan.
Ik bedoelde meer 1/2 keer huren. Dan weet je zeker wat je wel of niet wilt... Natuurlijk niet wekelijks :lol:

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 aug 2018 23:54

Maar ook dan moet je al heel goed je best doen om meer verlies te maken op een fiets van Marktplaats.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 16 aug 2018 01:12

Sam, wat versta je onder wielrennen?
Wil je zo nu en dan een stukje fietsen? of wil toer tochten gaan fietsen ? of wedstrijden?....

SamF
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 14 aug 2018 22:21

SamF 16 aug 2018 18:15

Als ik het echt leuk blijk te vinden wil ik toch wel echt ermee bezig gaan. In de zin van uiteindelijk aansluiten bij een wielervereniging..

Met fietsen van marktplaats ben ik bang voor verborgen mankementen, ik heb wel een vriend die op wielrennen zit dus misschien een idee om hem dan mee te nemen?

Iemand toevallig een goede fiets op marktplaats tegengekomen? Suggesties zouden heel fijn zijn aangezien ik het zelf heel moeilijk vind om te oordelen..

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 16 aug 2018 18:48

Je kunt het beste nu al een keer langs gaan bij een wielervereniging. Voor jeugd en jongeren zijn er vaak mogelijkheden om het uit te proberen. Wielerverenigingen met een jeugdafdeling hebben vaak een paar fietsen hangen die je kunt gebruiken om het uit te proberen. Je bent zeker niet de eerste die met zo'n vraag komt. Er zijn voldoende ouders bij wie het geld niet op de rug groeit en die ook willen uitproberen of hun kind het écht leuk vindt. De club heeft daar een paar gebruikte fietsen voor. Na 5 á 10x proberen weet je vast en zeker of fietsen en wielrennen iets voor jou is.

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 16 aug 2018 19:17

Nee_Nee schreef: 16 aug 2018 18:48 Je kunt het beste nu al een keer langs gaan bij een wielervereniging. Voor jeugd en jongeren zijn er vaak mogelijkheden om het uit te proberen. Wielerverenigingen met een jeugdafdeling hebben vaak een paar fietsen hangen die je kunt gebruiken om het uit te proberen. Je bent zeker niet de eerste die met zo'n vraag komt. Er zijn voldoende ouders bij wie het geld niet op de rug groeit en die ook willen uitproberen of hun kind het écht leuk vindt. De club heeft daar een paar gebruikte fietsen voor. Na 5 á 10x proberen weet je vast en zeker of fietsen en wielrennen iets voor jou is.
+1
Volgens mij is dit het beste advies dat de TS kan krijgen :winkthumb:
En als je het bij die wielervereniging leuk vindt, zijn er gegarandeerd clubgenoten die je mee kunnen helpen bij het zoeken naar een geschikte fiets die past bij jouw budget.
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Gebruikersavatar
Christine
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 27 aug 2016 20:16

Gebruikersavatar Christine 16 aug 2018 20:46

Toen ik 19 was en net studeerde wilde ik fietsen, ik heb toen een goedkope Gitane fiets gekocht bij Piet Aandewiel. Er zat een Huret derailleur op. Na een jaar begon ik met wedstrijden, de eerste heb ik op die Gitane gereden. Maar wel toen een betere fiets gekocht, eentje die wat korter was en wat betere onderdelen had, frame op maat gemaakt door Piet Aandewiel. Maar dat kostte dan ook gelijk veel geld. Ik heb er nooit spijt van gehad dat ik het zo gedaan heb. Stel dat ik die dure fiets had gekocht van mijn studietoelage, en na een paar maanden weer gestopt was met wielrennen?

Plaats reactie