Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge Explore

anpa
Forum-lid
Berichten: 61
Lid geworden op: 10 mar 2015 13:48
Locatie: Olen

anpa 25 jun 2021 20:12

Kan ik via deze verder oppikken?

Is er ondertussen een update geweest zodat de Explorer wel compatibel is met de DI2 modules?

Ik heb namelijk een nieuwe fiets gekocht, met DI2 en het zou leuk zijn om ten volle te genieten van de functionaliteiten van Garmin-Shimano.

Mocht deze alsnog niet compatibel zijn geworden, ik vind er eerlijk gezegd niet veel van terug, zou ik naar een 530 willen gaan.

hayes

hayes 27 jun 2021 21:55

Snel even gezocht maar ik denk van niet.
Ik vermoed zelfs dat dit bewust is. Het budgetmodel mag niet té veel functies van de duurdere modellen overnemen.

hayes

hayes 14 jul 2021 15:59

Lipje achteraan afgekraakt. Garmin repareert niet maar bied een nieuw toestel aan voor 118 euro. Ik heb destijds 250 betaald, nu vind je ze aan 200 denk ik.
Ik heb ook al dogears besteld. M'n toestel is nu anderhalf jaar oud denk ik. Een nieuw toestel voor 118 euro is op zich niet mis.

What to do?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 14 jul 2021 18:43

Je krijgt geen nieuwe toestel maar een refurb. Het is dan altijd wat afwachten hoe de batterij is en een Explore houdt al niet over qua batterij. Ik zou de Dogears plaatsen (heb ik ook gedaan op mijn oude 800) en het geld in de zak houden.
Afbeelding

hayes

hayes 15 jul 2021 08:53

IK vreesde al zoiets. Er staat idd niet in dat het een nieuw toestel is. Als zoiets vaag omschreven wordt, is dat meestal niet onbewust.

"Voor schades die buiten garantie vallen bieden wij wel een omruilmogelijkheid. Tegen een vaste prijs (afhankelijk van het model) vervangen wij het toestel voor een ander exemplaar van hetzelfde type. De omruilprijs ligt aanzienlijk lager dan de nieuwprijs van het betreffende toestel.

thedutchmaster
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 09 jun 2009 01:09

thedutchmaster 17 sep 2021 09:54

hayes schreef: 14 jul 2021 15:59 Lipje achteraan afgekraakt. Garmin repareert niet maar bied een nieuw toestel aan voor 118 euro. Ik heb destijds 250 betaald, nu vind je ze aan 200 denk ik.
Ik heb ook al dogears besteld. M'n toestel is nu anderhalf jaar oud denk ik. Een nieuw toestel voor 118 euro is op zich niet mis.

What to do?
Zelfde verhaal hier. Een stukje van de "tab" afgebroken.
Contact met Garmin opgenomen, maar de Explore viel net buiten de garantie.
Externe schade valt overigens nooit onder garantie gaven ze aan.
Reparatie zou dan 118 euro kosten.
Gezien de nieuwwaarde en de kans dat je een gereviseerd toestel terug krijgt, was dat voor mij geen optie.

Ik opperde in mijn mail nog om de bevestiging misschien eens te herzien gezien het feit dat ik toch regelmatig iemand tref waarbij het lipje van een edge is afgebroken.
Reactie daarop was dat op het grote geheel (qua %) het geen situatie is waarbij ze geloven dat dit een breedgedragen issue is.

hayes

hayes 17 sep 2021 10:29

De volgende wordt alvast geen Garmin meer.
Op het forum van Garmin gaf iemand aan dat ze in 2012 toegaven dat er een probleem was en dat ze het gingen bekijken. In 2021 maken ze die lipjes nog steeds van hetzelfde breekbare materiaal terwijl er veel betere alternatieven zijn.

De klantendienst stelt trouwens gewoon zelf Dogears voor.

hayes

hayes 22 jan 2022 08:15

Als je de Edge Explore oplaadt, schakelt het toestel altijd automatisch aan.
Ik snap de logica hiervan niet en vroeg me af of je dit kan uitschakelen. Het is op zich niet veel moeite om uit te schakelen, maar ik begin het behoorlijk irritant vinden.

Waarschijnlijk hetzelfde op alle Garmins?

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 22 jan 2022 08:18

Is altijd zo en niet uit te schakelen.

Dit is zo omdat hij aan moet staan als je hem aan de PC hangt om te synchroniseren.
Afbeelding

hayes

hayes 22 jan 2022 14:14

TL@ schreef: 22 jan 2022 08:18 Is altijd zo en niet uit te schakelen.

Dit is zo omdat hij aan moet staan als je hem aan de PC hangt om te synchroniseren.
Nog veel onlogischer is dat hij ook opstart als je stopt met opladen.
Leren mee leven dus.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 22 jan 2022 14:39

Dat is dan weer omdat hij aan de pc nieuwe bestanden krijgt die dan ook verwerkt moeten worden.

Het is allemaal te verklaren maar heel handig is het uiteindelijk niet.
Afbeelding

hayes

hayes 22 jan 2022 20:10

Uiteraard is het een detail. Maar het zijn soms die k*tdetails die mega op je zenuwen beginnen werken.

Even op zoek naar m'n innerlijke zen.
Afbeelding

Plaats reactie