Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Sigma Rox 12.0

tweetywashere
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 02 jul 2016 09:09

tweetywashere 15 jun 2019 17:38

Hoewel ik erg happy ben met mn nieuwe Garmin: Hoe heb je dat gedaan?? Ik heb me wild gezocht...

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 15 jul 2019 19:02

Vandaag stond er een nieuwe firmware update klaar voor de rox 12.0
De kaarten zijn nu van een hoger contarst en de te fietsen lijn is nu donkerblauw ipv licht groen. De lichtgroene lijn was vaak moeilijk te onderscheiden in een bosgebied, was wel vaak irritant. :winkthumb:

PepperDust
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jul 2019 22:36

PepperDust 21 jul 2019 22:42

turfke schreef: 26 jun 2018 13:21 Je kunt jammer genoeg je smart bluetooth 4.0 hartslag en combi sensor niet koppelen, en dat in 2018. Het is een kwestie van goed lezen in de specs ;-) #zucht
Ik heb recent de ROX12 gekocht. Dat was even wennen na steeds mijn GSM gebruikt te hebben.

Maar merk nu ook dat het koppelen via bluetooth niet lukt.
Ik probeer een TomTom HRM te koppelen, maar de ROX12 vind hem nooit.
Strava (op de GSM) direct. En mijn TomTom toestellen ook. Dus niks mis met de HRM.

Vreemd, want de specificaties spreken wel van Blutooth Low Energy (Smart)...

Mijn TopEak Cadence & Speed combi sensor vond die direct, waarschijnlijk dan via Ant+? Want dat ding is ook bluetooth. Maar je kan dus niet zien hoe die verbonden is.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 29 sep 2019 14:46

Onlangs een Rox 12 aangeschaft als opvolger voor mijn Rx 10.o wel nog even verder gekeken, is altijd gezond natuurlijk , Maar de Rox 12 was toch precies wat ik zocht. Dat samen met de goede ervaringen met de rox 10, maakte de keuze dus eenvoudig.

Nu aantal ritten mee gemaakt en bevalt me weer prima! Heb een rit van A naar B gereden door een Track te volgen. Waar ik heel even aan moest wennen was dat als ik bewust de Track verlaat de Sigma een route berekent terug naar de track. De Rox10 liet dan een dun stippellijntje zien richting de track. Dat berekenen van een route daar heb ik met een ander merk GPS niet zulke beste ervaringen mee, dus was er wat angstig over. Onterecht, want je wordt niet gestuurd naar waar je de track verloor, Maar naar waar je 'm weer op kunt pakken. Dat is op zich prima, Het bewust afwijken deed ik op bekend terrein maar kwam onderweg ook een weg-opbreking tegen met een hele slechte omleiding en toen was het terugsturen naar de route wel makkelijk.

Ik ben trouwens tijdens het rijden van de track geen een keer foutgereden (en dat is voor mij best bijzonder) daar helpt het onderliggende kaartje wel! Twijfelde eerst namelijk nog of ik wel een kaartje wilde, maar toch blij mee.

met het volgen van een track en kaartje voor was het batterijverbruik iets minder dan 10% per uur. Vind ik zeker acceptabel, want dat de Rox 12.0 de 10 niet zou evenaren op dat gebeid dat wist ik wel. En dit lijkt me prima voor een paar lange ritten zonder opladen.

Afleesbaarheid is prima en het kaartje reageert ook snel. (sneller dan de 10) Wel vreemd vond ik at ik tijdens de eerste rit opeens geen snelheid meer had, en de sigma ook Autopauze aangaf terwijl het kaartje (dus de GPS) wel gewoon beweging zag. Mijn sensor was naar beneden gegleden, maar dan pakt de Rox kennelijk niet direct de GPS op. Dat is jammer.

Wat ik ook wel mooi vind werken is de Sigma cloud, Ok... ik had mijn vriendin even nodig om het wachtwoord in te tikken, want dat lukte mij maar niet met mijn dikke vingers en kennelijk te slechte ogen. Maar wel lekker dat als ik nu thuis kom ik de rit direct kan analyseren met Datacenter. en... op al mijn laptops.

Top ook dat er gewoon 3 houdertjes in het doosje zitten, en ik gebruik 'm in principe op 3 fietsen. Heel soms nog op een 4e fiets, dus nog maar achter 1 extra houdertje aan.
Het koppelen met de oude sensors was ook werkelijk plug en play.

Kortom heel tevreden met mijn aankoop tot nu!

er is echter 1 dingetje (er is natuurlijk altijd wat te zeuren) wat ik echt wel heel vervelend vind en dat ik er nog niet achter ben hoe dat uit moet. (tips zijn dus welkom) en dat is dat er steeds een schermpje met soort van rondetijden opkomt. Voor mij is dat echt non informatie. Daar zou ik wel van af willen...

Verder.... Aanrader!
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 30 sep 2019 15:32

depoldertoerist schreef: 29 sep 2019 14:46

er is echter 1 dingetje (er is natuurlijk altijd wat te zeuren) wat ik echt wel heel vervelend vind en dat ik er nog niet achter ben hoe dat uit moet. (tips zijn dus welkom) en dat is dat er steeds een schermpje met soort van rondetijden opkomt. Voor mij is dat echt non informatie. Daar zou ik wel van af willen...
Na een avondje prutsen heb ik het gevonden : Als je naar Sport profiles gaat en je kiest daar voor Edit a profile (via tandwieltje/instellingen) en je kiest dan een profiel, is de eerste optie Autom. Lap. Dat staat dus standaard aan. ik heb het nu uitgevinkt.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

franciscus2007
Forum-lid
Berichten: 73
Lid geworden op: 07 aug 2011 22:53
Locatie: Leiden
Contact

franciscus2007 19 okt 2019 11:41

Mijn Rox 12.0 wil niet koppelen met Sigma Data Center op mijn pc. MIjn oude Rox 11.0 doet het wel. Heeft iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen? Heb al meerdere snoertjes gebruikt en ook al een harde reset uitgevoerd. Dan doet ie het even maar daarna steekt het probleem de kop weer op.
Het is de liefde voor de fiets!

Gebruikersavatar
leocuypers
Forum-lid
Berichten: 495
Lid geworden op: 10 feb 2005 22:10

Gebruikersavatar leocuypers 19 okt 2019 14:23

franciscus2007 schreef: 19 okt 2019 11:41 Mijn Rox 12.0 wil niet koppelen met Sigma Data Center op mijn pc. MIjn oude Rox 11.0 doet het wel. Heeft iemand een idee waar dat aan zou kunnen liggen? Heb al meerdere snoertjes gebruikt en ook al een harde reset uitgevoerd. Dan doet ie het even maar daarna steekt het probleem de kop weer op.
Volgens mij kun de rox 12 niet koppelen met een kabeltje. Data uitwisselen gaat via de WiFi

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 19 okt 2019 15:59

Koppelen met kabel is geen probleem bij mij... Gebruik je de meegeleverde kabel? De ene of andere kabel wil wel eens uitmaken.

Maar je hebt al diverse geprobeerd zie ik. Je zou nog een andere USB poort kunnen gebruiken. En tot slot.. staat de sigma aan als je hem aansluit? heel soms maakt dat ook wel eens wat uit bij een apparaat. (ik heb het nog niet ervaren met de sigma, maar in het kader van "je kan nooit weten" als het dan nog niet werkt zou ik eens met Sigma zelf contact opnemen.
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

mouse
Forum-lid
Berichten: 686
Lid geworden op: 06 jan 2007 22:12

mouse 24 okt 2019 10:46

Voor de prijs, 255 euro, waar je dit toestel nu kan voor vinden is dit denk ik momenteel de beste keuze. Enige wat mankeert is bluetooth verbinding met GSM.

jer81
Forum-lid
Berichten: 637
Lid geworden op: 06 aug 2014 17:21

jer81 21 mei 2020 21:55

Zijn er meer mensen die de laatste dagen zo nu en dan problemen ondervinden met opstarten?
Heb er uiteindelijk een foutmelding uit kunnen krijgen en die gaf aan dat de verbinding met Strava niet tot stand kon komen oid. Vanochtend deed hij het weer. Vreemd genoeg was bij thuiskomst de rit al naar Strava geupload voordat ik goed en wel binnen was.

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1745
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 10 jun 2020 16:30

Geen problemen met opstarten hier. Maar heb ook behalve Sigma cloud verder andere services waar ik connectie mee maak. Dus als dat er mee te maken heeft (kan he, dat er een service uitligt of erg druk is etc.) is het logisch dat ik het niet ervaar.

Wat ik wel ervaar is dat de start van de trainingstijd standaard een uur later is dan dat ik begonnen ben. Nou kan ik dat in DAtacenter wel aanpassen, maar dat wordt ik nu wel beetje zat. Over dit issue heb ik ook al contact over gehad met Sigma, Die hebben de vraag doorgestuurd naar de ontwikkelafdeling, maar helaas nog geen antwoord daarvan. Jammer, meestal zijn ze juist nogal snel met antwoorden .
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Joskoopman
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 dec 2015 14:30

Joskoopman 11 jun 2020 12:52

Hoi, weet iemand of de snelheids- en de cadans-sensor van Garmin ook werken voor de Sigma Rox 12.0 ?

Plaats reactie