Pagina 83 van 100

Re: Tour 2018

Geplaatst: 27 jul 2018 12:45
door ted038
mrcoffee schreef: 27 jul 2018 10:29 .... maar als er daarvoor niks gebeurd zit SKY daar rustig met 5 man. Dan rijden Castroviejo en Kwiatkowski vol op kop zichzelf leeg en is er voor Thomas niks aan het handje met "Jody" Bernal en Poels nog in de achterzak....
Klimmen achter knechten kost nog steeds energie, zo het zoveel schelen dan dat je achter knechten klimt tov alleen ? Komt nog steeds stuk eigen "klasse" bij kijken, wapperen er immers ook genoeg af achter de "mindere " sky-knechten....

Re: Tour 2018

Geplaatst: 27 jul 2018 13:55
door mrcoffee
ted038 schreef: 27 jul 2018 12:45 Klimmen achter knechten kost nog steeds energie, zo het zoveel schelen dan dat je achter knechten klimt tov alleen ? Komt nog steeds stuk eigen "klasse" bij kijken, wapperen er immers ook genoeg af achter de "mindere " sky-knechten....
Ja dat kost energie. Kort gezegd zijn er 3 krachten waar een renner tegen moet vechten in een klim: zwaartekracht, aerodynamische weerstand en rolweerstand. In een klim wordt de rol van de zwaartekracht steeds groter, maar vanaf ca 16km/u kun je voordeel gaan halen uit het achter iemand aan rijden. Naarmate de snelheid groter wordt heeft het steeds meer voordeel.

Onder de 16 km/u heeft het aerodynamisch geen nut meer, echter....
Die knechten rijden het liefst één strak tempo, afgemeten aan de prestaties van de kopman, zodat andere renners een te grote inspanning moeten doen om weg te komen. Knechten van andere kopmannen kunnen dan mogelijk niet meer volgende en komen geisoleerd te zitten. Precies zoals je zelf al zegt.

Je ziet het ook mooi aan de SKY train.: die reageren nergens op en rijden gewoon tempo door. Er moet wel iemand wegrijden die meer vermogen op de trappers legt zoals bijv in etappe 17 Quintana. Die loopt dan 1 minuutje uit terwijl bijv op dat moment een Kwiatkowski op kop rijdt Dan hebben Thomas of Froome "alleen" nog maar hoeven volgen. Een gelijkmatig tempo op hoog vermogen is meer efficient dan schoksgewijs, steeds explosief demarreren dus proberen ze gewoon te voorkomen door een strak tempo erop te leggen volgens een doordacht template.

Re: Tour 2018

Geplaatst: 27 jul 2018 16:31
door havana
Gesink trekt z’n hele kader uit elkaar, mooi hoor. Rijdt in z’n eentje een minuut eraf.

Re: Tour 2018

Geplaatst: 27 jul 2018 16:33
door daniel1975
Hebben jullie gezien hoe vaak die mannen in de skytrein zitten te bellen? Ik blijf erbij dat het gewoon verboden moet worden, ga zelf maar weer koersen en nadenken. Een ploeg bij elkaar houden vanuit de auto en team keuzes maken vanuit de auto is veel gemakkelijker dan op de weg.


Edit toevoeging: Robert is echt goed bezig zo.

Re: Tour 2018

Geplaatst: 27 jul 2018 16:35
door robbebopper
Ja, echt mooi om te zien. Hopelijk levert het ook iets op.

Re: Tour 2018

Geplaatst: 27 jul 2018 16:41
door Enzzo
Tolhoek zit ook niet te slapen hoor. Loto Jumbo nog met 3 man er bij :like:

Re: Tour 2018

Geplaatst: 27 jul 2018 16:49
door daniel1975
En Tom mist echt wel serieuze ondersteuning.

Re: Tour 2018

Geplaatst: 27 jul 2018 16:51
door daniel1975
Kruiswijk gaat het weer proberen. Hopelijk nu beter resultaat dan bij de AdH.

Re: Tour 2018

Geplaatst: 27 jul 2018 17:06
door nijkie
10km afzien nog,Roglic lijkt mij de sterkste.

Re: Tour 2018

Geplaatst: 27 jul 2018 17:34
door daniel1975
En wie zei er dat Thomas niet kan dalen?
Die gaat straks nog de rit winnen vrees ik.

Re: Tour 2018

Geplaatst: 27 jul 2018 17:47
door robbebopper
Goed gezien Nijkie.

Re: Tour 2018

Geplaatst: 27 jul 2018 17:47
door nijkie
daniel1975 schreef: 27 jul 2018 17:34 En wie zei er dat Thomas niet kan dalen?
Die gaat straks nog de rit winnen vrees ik.
Nope,wel een verdiende overwinning ga we veel van genieten in de toekomst.