Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2018

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 27 jul 2018 20:12

Duidelijk een verzonnen verhaal...in werkelijkheid is in de supermarkt geen ijsje meer te vinden (fair enough, er staat niet dat hij met ijsjes terugkwam).
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 27 jul 2018 20:19

Oegstgeest drinken ze geen blik bier.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 27 jul 2018 21:45

anderson99 schreef: 27 jul 2018 20:19 Oegstgeest drinken ze geen blik bier.
Beetje sneu voor de drie bierkoeriers, twee brouwerijen en de bierproeverij in Oegstgeest ;)
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 27 jul 2018 22:09

Naar mijn weten hebben die bierbrouwers alleen flesjes de bierkoeriers weet ik niet misschien verkopen ze blik.

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 27 jul 2018 22:20

timo2.0 schreef: 27 jul 2018 19:28
Zorro schreef: 27 jul 2018 18:34 Je loopt achter. Thomas Dekker fietst niet mee.
...en Cesare Facciani is dit jaar precies tachtig jaar dood
En ik ga verder echt niet in op je onvolledige quote aangezien je vast wel hebt gelezen dat ik regeerde op daniel1975 zijn post:


daniel1975 schreef: 27 jul 2018 18:29 Wie zou TD dan nog van plek 3 moeten stoten? CF niet, wie we?
en jij wilt hier voor de zoveelste keer lopen stoken.

Einde verhaal en ik reageer verder niet maar moest dit toch even kwijt.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 27 jul 2018 22:24

Zorro schreef: 27 jul 2018 22:20
timo2.0 schreef: 27 jul 2018 19:28
Zorro schreef: 27 jul 2018 18:34 Je loopt achter. Thomas Dekker fietst niet mee.
...en Cesare Facciani is dit jaar precies tachtig jaar dood
En ik ga verder echt niet in op je onvolledige quote aangezien je vast wel hebt gelezen dat ik regeerde op daniel1975 zijn post:


daniel1975 schreef: 27 jul 2018 18:29 Wie zou TD dan nog van plek 3 moeten stoten? CF niet, wie we?
en jij wilt hier voor de zoveelste keer lopen stoken.

Einde verhaal en ik reageer verder niet maar moest dit toch even kwijt.
Yup, en ik ben het met je eens vandaar dat ik er speciaal een renner bijzocht wiens voornaam met een C begint en achternaam met een F want dat suggestieve gebruik van initialen begint op te vallen :winkthumb:
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 27 jul 2018 22:45

@zorro: TD en CF zijn (zeker in deze context) zooooooo overduidelijk, dat heeft niets met stoken of wat dan ook te maken. Hooguit gemak en nonchalance.
Less is bore

Deleted_User
Forum-lid
Berichten: 3564
Lid geworden op: 03 nov 2009 01:25

Deleted_User 27 jul 2018 22:51

Hopelijk krijgt Roglic morgen geen spijt van de 1 a 2 seconden die hij vandaag op de streep liet liggen door ruim voor de streep al overeind te komen.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27561
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 28 jul 2018 00:24

Afgezien de inittialenfittie hier hebben we vandaag wat mij betreft gewoon een enorm attractieve etappe zien. Niks afwachtwielrennen, vanaf de Tourmalet werd aangevallen. Hoe lang is dat geleden? De afgelopen jaren was het wachten tot 2 km van de meet en dan pakte iemand 20 sec. Ook ik heb heb herhaaldelijk beweerd dat het huidige wielrennen met z'n verbeterde controles saai was, maar vandaag was daar geen sprake van.

Alle topper en subtoppers probeerden iets te forceren. Dat Thomas en Sky niet kraken is misschien jammer, maar als je heel eerlijk bent is hij gewoon de verdiende winnaar. Heel jammer dat hij voor de verkeerde ploeg rijdt, daar zal iedereen het over eens zijn. Er is echt voor gestreden, iedereen gooide z'n kaarten op tafel.

Ik zeg eerlijk dat ik vandaag echt genoten heb en dat is een hele lange tijd geleden. Heb genoten van

- Kruijswijk die aanviel terwijl hij eigenlijk niet veel over had
- Dumoulin die meermaals aanviel
- het doorzettingsvermogen van Froome
- het doorzettingsvermogen van Sagan
- het op kop rijden van Gesink
- de aanvallen van Roglic
- Bardet die het probeerde
- Katusha die er nog wat van probeerde te maken
- Bernal en Gaudu die op jonge jonge leeftijd fantastisch rijden
- Movistar die al vroeg de koers open probeert de breken
- etc, etc.

Dit was wat mij betreft hét bewijs dat een finish bergaf niet per hoeft te betekenen dat het een saaie koers wordt. Net zoals een korte etappe niet meteen betekent dat het een attractieve koers wordt.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16238
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 jul 2018 07:24

Of Geraint Howell Thomas echt de sterkste was weten we pas vanmiddag. Het kan ook nog zijn dat inclusief de tijdrit Tom Dumoulin de sterkste is. Geraint Howell Thomas is alleen helemaal niks tegen gekomen en heeft de sterkste ploeg vs Tom Dumoulin in z'n uppie. Geraint Howell Thomas heeft hooguit een km met zijn neus in de wind gereden.
Als Tom Dumoulin in de Sky train had gereden was dat gebroken wiel ook niet gebeurd. Tel daar de 11 secondes van de ploegentijdrit bij op en de achterstand was minimaal. Volgens mij heeft Tom Dumoulin nog nooit zo goed de schade weten te beperken bergop.
Voor Roglic en Kruijswijk geldt eigenlijk hetzelfde.
Gister was echt een geweldige rit, inderdaad veel beter dan die rit van 65km. Het nadeel van die korte rit was ook nog eens dat hij nogal verlammend werkt op de rit er voor. Iedereen hield toen zijn kruid droog.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 jul 2018 07:37

Zonder die gebroken spaken was het een heel andere koers geworden, want dat had Thomas gemoeten.
Voor nu het ik vrede met zijn overwinning. Niet gestolen, een van de sterkste renners in koers en beetje geluk gehad.
Hopen dat Tom zijn frustratie van gister kan verwerken en een goede TT rijdt en 2e blijft.
Less is bore

Neburhop
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 26 aug 2014 16:04

Neburhop 28 jul 2018 08:59

Gelukkig:

Froome is menselijk en kan eraf gereden worden. Petje af voor zijn wilskracht.

Tom Dumoulin is een echte topper!

Team Lotto Jumbo heeft me blij verrast. Dubbel doel met sprinttrein voor Dylan en gedeeld kopmanschap van Primoz en Steven. En dan ook nog 3 etappes (+1 vandaag).

Er wordt lekker aggressief gekoerst door meerdere teams/renners.

Allaphillipe is een geweldige ADHD’er en een lust om naar te kijken. Quick Step rules, mooie club renners bij elkaar.

Mijn voorspelling dat Primoz Roglic door zou breken correct is (ja dikke veer in mijn eigen reet).


Helaas:

Sky kan bellen wat ze willen en blijven veel te dominant. Ze kunnen wel verdomde goed rekenen in die teamauto.

Ritchie Porte weer eruit voordat het vuurwerk begint. Was mooi geweest als hij eindelijk weer eens mee had gekoerst.

Het gemis van Wilco Kelderman. En 20 sec straf en een kapotte spaak. Wegvallen van Matthews.

Gesink als dolle stier naar boven, wel mooi en dapper maar niet handig. Zal toch slimmer moeten koersen. Maar die actie van gisteren als knecht was meesterlijk.


Years to come:

Kelderman en Oomen mee voor Tom.
Sprinttrein TLJ
Tolhoek, Kruiswijk en Gesink als superknechten voor Roglic

Fabio Jakobsen
Danny van Poppel

Dat ziet er allemaal zeer rooskleurig uit voor het Nederlandse wielrennen.

Plaats reactie