Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Canyon aeroad, wat laatste advies

seelsk
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 mei 2018 16:00

seelsk 24 mei 2018 17:31

brekson schreef: 24 mei 2018 17:19 Ik heb zowel een ultimate DI2 met disc , en een Aeroad DI2 met velgremmen
Omdat ik met de aeroad liever rijd, maar enkel bij mooi weer ( die carbonvelgen worden zo vies bij regen ) , wordt de volgende fiets een aeroad DI2 met Disc
Ik heb > 30000km ervaring met Canyon, heb al 2 aeroads en 3 ultimates gekocht
Als je twijfelt over de maat en de wielen die er bij zitten ( 61cm is wel hoog bij een kleine fiets ) zou ik je aanraden eens tot koblenz te rijden en ze in het echt te bekijken
Kan je ook eens proefrijden
naar koblenz rijden was eigenlijk wel de bedoeling. Ik ben maar bang dat de agressieve zit mij parten gaat spelen. Langs de andere kant denk ik ook dat elke goed afgestelde fiets goed zit.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6100
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 25 mei 2018 02:29

elke goed afgestelde fiets zit goed.., dat is nogal een dood doener natuurlijk ;). Andersom, als een fiets niet goed zit, betekent dat niet automatisch dat de fiets slecht is afgesteld.
Als de geo niet past bij jouw lijf, kan het zijn dat je de fiets niet naar wens afgesteld krijgt. bij Canyonmodellen met geintegreerd stuur/stuurpen, heb je wat dat betreft ook nog eens minder flexibiliteit... al kan je wel het hele stuur omruilen, maar dat kost je wel wat acties en geduld.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1478
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 25 mei 2018 06:16

seelsk schreef: 24 mei 2018 12:12 Ik val blijkbaar tussen twee maten in zeggen ze bij canyon. Dus een small of een medium. De small zal dieper zitten waarschijnlijk. Alhoewel mijn huidige Tarmac redelijk “recht” is afgesteld zou ik wel dieper willen zitten. Ik heb nu soms het gevoel dat constant in de beugel rijden moeilijk is omdat ik dan nog te recht zit. Klinkt mss raar. ;)

Zowieso heb je 30 dagen bedenkingstijd. Zou ik zowieso de small eerst proberen?

En kan je dieper zitten op een manier aanleren? Ik GA zowieso naar een kinesist gaan om core oefeningen te krijgen met het oog op wedstrijden rijden.
Doe dan die afstelling met of zonder bikefit met je huidige fiets. En laat je lichaam er een aantal weken aan wennen.
Meten is weten. En jou lichaam in een prima meeetinstrument

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 25 mei 2018 08:20

Als je wedstrijden gaat rijden dan zou ik geen disc fiets kopen. Want als je dat wel doet mag je daarmee geen wedstrijden rijden.

Overigens kreeg je vroeger korting als je een licentie had, maar dat kan ik nu zo snel niet terug vinden op de site, dus weet niet of dat nog steeds is.

seelsk
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 mei 2018 16:00

seelsk 25 mei 2018 08:28

japiecarbon schreef: 25 mei 2018 08:20 Als je wedstrijden gaat rijden dan zou ik geen disc fiets kopen. Want als je dat wel doet mag je daarmee geen wedstrijden rijden.

Overigens kreeg je vroeger korting als je een licentie had, maar dat kan ik nu zo snel niet terug vinden op de site, dus weet niet of dat nog steeds is.
Je krijgt nog steeds korting met een licentie hoor. In België zijn discs natuurlijk weer wel toegelaten ;)

seelsk
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 mei 2018 16:00

seelsk 02 jun 2018 15:32

okay hier ben ik terug met een update die er niet al te best uit ziet.

Heb voor de eerste keer terug met een peleton meegereden tegen een hoger tempo dat ik gewoon ben.

De laatste 15km kreeg ik enorme lage rugpijn. is dit gewenning?
dit zal de keuze voor een aeroad er niet op bevorderen denk ik, wat ik spijtig vind iig. imho zijn er dit jaar zeer weinig goed uitziende racefietsen.

Wat is jullie gedacht? moet ik mijn lichaam wat late wennen.

ps de dag erna was ik vooral stijf maar niet echt pijn.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 03 jun 2018 07:00

Tegen een hoger tempo dan je gewoon bent?
Dan ga je op een gegeven moment vanuit je onderrug pedaleren wat dan resulteert in die pijn in je onderrug!
Dus leren dat hoger tempo te trappen of beter met gelijkgestemden kwa snelheid te fietsen......
Pijn in je onderrug komt meestal omdat je benen het niet meer alleen kunnen bijbenen en je de spieren in je onderrug ook aan gaat spreken.
Je trapt dan ook niet meer op souplesse, maar op kracht.(Door dat te hoge tempo).

marin30
Forum-lid
Berichten: 149
Lid geworden op: 24 mei 2018 19:13

marin30 03 jun 2018 12:19

Ik hoorde van de week Erben Wennemars op de radio uitgebreid benadrukken dat het belangrijk is om naar je lichaam te luisteren. De meeste sportblessures ontstaan omdat men zich, in z'n enthousiasme, erg overschat en te zwaar/te lang traint, zonder rust te nemen.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6100
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 03 jun 2018 13:23

Tegelijkertijd is het nodig om soms uit je comfortzone te komen voor vooruitgang. Als je voor het eerst (sinds een tijdje) in een peloton gaat rijden. In de beugel moet, en veel langer intensief door moet beuken. Ga je altijd dingen voelen die je niet gewend bent.
Als het na een paar dagen maar weer wegtrekt. En bij voorkeur de volgende keer (over 1 of 2 weken, niet over een half jaar), bij eenzelfde pelotonkoers, later gebeurd, dan kan je er al beter tegen en is het gewenning.
Gaat het niet na een paar dagen over, of ervaar je het elke koers weer opnieuw (minstens 3x), dan past er iets niet. Is de fiets niet geschikt, de houding op de fiets, of wellicht nog net niet voldoende goed getraind voor specifiek deze belasting (souplesse in 't draaien en/of core stability)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

seelsk
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 mei 2018 16:00

seelsk 03 jun 2018 21:50

top, mss dan het echt wel van overdaad kwam.

Plaats reactie