Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Giant TCR, Specialiced Tarmac of een Roubaix

DeletedUser04
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mei 2018 16:42

DeletedUser04 16 mei 2018 17:12

Hi allemaal,

2 jaar geleden heb ik zonder enige wielren ervaring een fiets gekocht. Nu ben ik verslaafd aan de sport en 1000en kilometers verder merk ik dat ik mij als meer ga irriteren aan het aantal versnellingen die ik heb. Ik heb momenteel een Specialized Allez met Claris groep.

Na langs te gaan bij de dealer werd ik positief verrast voor het bedrag dat ik terugkrijg bij inruil, waardoor ik het een mooie stap vind om een stap omhoog te gaan qua fiets. Hier zijn de volgende keuzes uit voortgekomen:

- Specialized Roubaix 2018 met tiagra groep en disc remmen (1900€)
- Specialized Tarmac sl4 met 105 groep (1900€)
- Giant TCR met 105 groep en disc remmen (1850€)

Ik zoek een fiets waarbij het frame goed genoeg is om ruime tijd te houden en welke te upgraden is wanneer nodig. Denk hierbij aan wielen, of toch ooit een hogere groep etc.

Is er echt zoveel verschil tussen een endurance fiets of een wedstrijd fiets? Zal ik echt heel veel verschil merken tussen een Roubaix of een Tarmac? Een fietswinkel heeft me echt afgeraden om een tarmac te kopen omdat het echt een racebeest is en zij merken dat niemand zo diep zit. Daarnaast twijfel ik om zoveel geld uit te geven aan een tarmac omdat deze qua techniek al 6 jaar oud is. De roubaix heeft mijn voorkeur qua looks alleen zit hier een tiagra groep op. Is een Tiagra goed genoeg of moet ik toch voor een fiets gaan met 105? Ik wil niet volgend jaar weer hetzelfde probleem hebben als nu namelijk.

Ik vind de Giant een mooie fiets, echter de kleuren die in deze prijsklasse beschikbaar zijn, vind ik niet heel mooi..

Ik hoor graag van jullie!

Gebruikersavatar
Leim 17
Forum-lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 dec 2015 21:07

Gebruikersavatar Leim 17 16 mei 2018 18:36

Neem de fiets waar je het beste op zit. Dit kan je bepalen door een (externe) bikefit, hierbij kan je ook laten kijken hoe jij je nog evalueert qua houding op de fiets.

Zelf lijkt me de TCR een mooie keuze, goed frame en met de 105 een prima groep. Op termijn kan je de wielen nog upgraden.
De TCR is er ook met velgremmen, stukje goedkoper
Die kerel fietst zo scherp als een mes; als je brood tegen hem gooit, krijg je het gesneden terug

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15947
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 16 mei 2018 18:55

mikenoord schreef: 16 mei 2018 17:12 ...........
- Specialized Tarmac sl4 met 105 groep (1900€)
....................
Een fietswinkel heeft me echt afgeraden om een tarmac te kopen omdat het echt een racebeest is en zij merken dat niemand zo diep zit.
Daarnaast twijfel ik om zoveel geld uit te geven aan een tarmac omdat deze qua techniek al 6 jaar oud is. .....................
Hoe komt het dan dat de Tarmac een van de meest verkochte Specialized wegfietsen is?
De Tarmac is een all-rounder, maar is de aanbieding een oude fiets?
De Roubaix met tiagra is niets verkeerd aan maar als het de fiets is met schijfremmen dan vrees ik dat dit mechanische schijfremmen zijn en dat zou ik niet kopen.

Kijk eens rond wat je met jouw budget nog kan kopen:
- Nieuwe (model 2017) bmc team machine slr 02 met 105 van €2299 nu €1499,- !!
- Nieuwe sensa giuliaero Ultegra R8000 !!( van €2700 nu €1599,- nog enkele op=op)
I know myself like no one else
Nothing to defend

DeletedUser04
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mei 2018 16:42

DeletedUser04 16 mei 2018 20:05

@leim 17,

Ik ga morgen vragen of ik een testrit kan doen op de tcr. Toch blijf ik de specialized fietsen mooier vinden qua kleurstelling. Zou je velgremmen aanraden of schijfremmen?


@lcsmet

Het betreft geen aanbieding. Maar ik las dat de sl4 al lange tijd op de markt is qua model. Vandaar dat ik mij afvroeg of het nog slim is om deze te kopen. Wat is er verder mis met de mechanische schrijfremmen?

Het betreft de volgende twee fietsen:
- https://www.specialized.com/nl/nl/mens- ... 239-128877
- https://www.specialized.com/nl/nl/rouba ... 079-128887

DeletedUser04
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 mei 2018 16:42

DeletedUser04 16 mei 2018 20:25

Lcsmet schreef: 16 mei 2018 18:55
mikenoord schreef: 16 mei 2018 17:12 ...........
- Specialized Tarmac sl4 met 105 groep (1900€)
....................
Een fietswinkel heeft me echt afgeraden om een tarmac te kopen omdat het echt een racebeest is en zij merken dat niemand zo diep zit.
Daarnaast twijfel ik om zoveel geld uit te geven aan een tarmac omdat deze qua techniek al 6 jaar oud is. .....................
Hoe komt het dan dat de Tarmac een van de meest verkochte Specialized wegfietsen is?
De Tarmac is een all-rounder, maar is de aanbieding een oude fiets?
De Roubaix met tiagra is niets verkeerd aan maar als het de fiets is met schijfremmen dan vrees ik dat dit mechanische schijfremmen zijn en dat zou ik niet kopen.

Kijk eens rond wat je met jouw budget nog kan kopen:
- Nieuwe (model 2017) bmc team machine slr 02 met 105 van €2299 nu €1499,- !!
- Nieuwe sensa giuliaero Ultegra R8000 !!( van €2700 nu €1599,- nog enkele op=op)
De Sensa valt helaas af. Ik vind deze iets te log ogen. De BMC is ook een mooie fiets. Daar ga ik even naar op zoek.

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 1992
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 16 mei 2018 22:09

Tarmac en TCR zijn redelijk vergelijkbaar qua geometrie.

Plaats reactie