Ik ben van een Sigma Rox 10 naar een Garmin 520 gegaan, dat was op zich een verbetering. Tot ik nabij Barcelona in het donker niet over een zandpaadje wilde (waar de GPX trail me langs wilde sturen), was ff vervelend om dan op je smartphone in het donker de weg te zoeken.
Dus toen maar de Garmin 820 gekocht, die dus wel zelfstandig kan routen als je even anders wilt rijden.
Ondertussen ook een Hammerhead Karoo gekocht, ietsje groter maar die kan pas echt routen en re-routen als je afwijkt van de route.
my 2 cents
Overstap van Sigma Rox 10.0 naar Garmin 820 of?
Oh ja en je hebt dus de karoo en de 820?
Welke zou jij aanbevelen en waarom? Hoe zit het met accuduur? Op navigatie rijd ik soms wel 5-6 uur.
Zijn de sensoren van garmin te gebruiken op de karoo?
Vind het wel een heel interessant apparaat met potentie!
Welke zou jij aanbevelen en waarom? Hoe zit het met accuduur? Op navigatie rijd ik soms wel 5-6 uur.
Zijn de sensoren van garmin te gebruiken op de karoo?
Vind het wel een heel interessant apparaat met potentie!
De Hammerhead Karoo is alleen direct te bestellen via internet. Op dit moment zit ik op ongeveer 10% accu verbruik per uur (met GPS en 2 sensoren ANT+ aan: Wahoo Tickr hartslag en Wahoo Speed/Cadans combi).
Ik mis nog wel een aantal zaken die de Garmin 820 wel heeft:
- Live Segments van Strava
- Lap HR in %
Wat ik op beide mis, en wat wel op de Garmin 130 (nieuw budget model) zit is de mogelijkheid om te zien waar je zit op je route (en dan bedoel ik het hoogtemeter profiel, hoe ver zit ik op een klim enz)
Goede nieuws van de Karoo is wel dat er elke 2 weken een update is, met telkens weer nieuwe features.
O ja, en op mijn andere fiets zit de GSC-10 sensor van Garin, dat werkt ook prima.
En op de binnenfiets een Sigma ROX 10 Cadans sensor, en die doet het ook
Ik mis nog wel een aantal zaken die de Garmin 820 wel heeft:
- Live Segments van Strava
- Lap HR in %
Wat ik op beide mis, en wat wel op de Garmin 130 (nieuw budget model) zit is de mogelijkheid om te zien waar je zit op je route (en dan bedoel ik het hoogtemeter profiel, hoe ver zit ik op een klim enz)
Goede nieuws van de Karoo is wel dat er elke 2 weken een update is, met telkens weer nieuwe features.
O ja, en op mijn andere fiets zit de GSC-10 sensor van Garin, dat werkt ook prima.
En op de binnenfiets een Sigma ROX 10 Cadans sensor, en die doet het ook
Canyon Aeroad in 2XL: 2022 CF SLX, Ultimate in 3XL: CF SL 2018 EL & AL SLX (Tacx NEO)
Als ik DC rainmaker goed begrijp kan je een adres invoeren via de app op de Bolt (zie https://www.dcrainmaker.com/2017/03/wah ... eview.html ). Automatische rerouting zit dan weer niet in het navigatiepakket, al vraag ik me af of dat nu zo'n ramp is als je wel een kaartje van de nabije omgeving op het scherm hebt.k33z schreef: ↑26 apr 2018 15:29 De keren dat ik ermee genavigeerd heb was dit via het uploaden van een GPX bestand naar de Wahoo. Vind het super dat ik dit kan doen zonder tussenkomst van een PC, maar simpelweg via smartphone.
Wat de Elemnt Bolt niet kan (voor zover ik weet) is navigeren naar een adres. Maar wie weet kan dit ook wel, ik gebruik dat nooit.
Voor mij persoonlijk zouden zowel de Hammerhead Karoo als de Garmin Edge 1000/1030 vanwege het formaat niet echt een optie zijn, maar dit is Spurlie zijn/haar topic.
Het moet inderdaad via de app, het kan niet op het apparaat zelf.
Navigatie is rudimentair, maar het werkt prima. Zodra je van de route afwijkt (om wat voor reden dan ook) ben je min of meer op jezelf aangewezen. Als je uitzoomt verlies je al heel snel het meeste kaartdetail en de kaart bewegen kan niet.
Navigatie is rudimentair, maar het werkt prima. Zodra je van de route afwijkt (om wat voor reden dan ook) ben je min of meer op jezelf aangewezen. Als je uitzoomt verlies je al heel snel het meeste kaartdetail en de kaart bewegen kan niet.
Scheelt dit heel veel met een Edge 820? Officieel moet een 820 kunnen rerouten, maar ik lees er erg gemengde verhalen over. Iemand met een 820 die dit vaak gebruikt?havana schreef: ↑29 apr 2018 18:25 Het moet inderdaad via de app, het kan niet op het apparaat zelf.
Navigatie is rudimentair, maar het werkt prima. Zodra je van de route afwijkt (om wat voor reden dan ook) ben je min of meer op jezelf aangewezen. Als je uitzoomt verlies je al heel snel het meeste kaartdetail en de kaart bewegen kan niet.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4362
- Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44
Zie mijn reactie op de vorige pagina.
Met navigeren naar een adres toe (ingegeven op de 820) werkt het heel goed, met een voorgeladen gpx bestand niet.
Ah, excuus, die had ik even gemist doordat ik later instapte waarschijnlijk. Dan zijn ook qua navigatiemogelijkheden de Bolt en de Edge 820 zeer vergelijkbaar, alleen krijg je er bij de laatste een kleurenbeeldscherm en een touchscreen bij. Bedankt iig, ik ben er wel uit geloof ik.
-
- Forum-lid
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 04 jul 2010 15:52
- Contact
Ben zelf ook overgestapt van de Rox 10 naar de Hammerhead Karoo. Nog geen seconde spijt van gehad!
Stevens Fluent XT
Apex Vektor Ultegra 8050
Apex Vektor Ultegra 8050
En geeft de 820 dan ook een beetje goede en leuke routes als je bijvoorbeeld vanuit thuis naar punt b navigeert en dan weer naar huis? Of krijg je dan nagenoeg dezelfde route iedere keer?scottwilko schreef: ↑30 apr 2018 15:40
Zie mijn reactie op de vorige pagina.
Met navigeren naar een adres toe (ingegeven op de 820) werkt het heel goed, met een voorgeladen gpx bestand niet.
Andere optie is natuurlijk om van punt a naar b, c, etc en vervolgens weer naar punt a te navigeren?
De hammerhead karoo vind ik op dit moment toch nog een beetje te vaag... en je zit dan ook aan een behoorlijke prijs als je daar nog sensoren bij moet kopen.