Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

iQ2 vermogensmeter

lars88
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 mei 2017 09:03

lars88 15 dec 2021 09:47

Jans schreef: 15 dec 2021 09:19
lars88 schreef: 14 dec 2021 22:50 Leuk stukje werk voor een onderzoeksjournalist.... Ik denk dat hier genoeg te onderzoeken valt plus wat er met het geld is gebeurd (miljoenen).
Moet het wel een onderzoeksjournalist zijn die iets met vermogensmeters heeft. Anders zijn er nog wel wat meer start-ups die het leven gelaten hebben. En waar vaak nog veel meer geld er doorgedraaid is, zonder wenselijk resultaat
Maar die zijn dan (vaak) eerlijk en geven updates. Slecht nieuws is ook nieuws, maar het lijkt er haast op dat men telkens met een ander smoesje/verhaal komt om de 'kopers' (of backers) aan het lijntje te houden.
Er zijn ook consumenten die daadwerkelijk de pedalen hebben gekocht via de website, dus niet het project hebben gebacked via een van de bekende platformen (indiegogo, kickstarter).

In dat geval lijkt het er op dat men gewoon iets heeft verkocht wat er helemaal niet is... dat zou je als een vorm van oplichting kunnen zien.
Volgens mij weet echt niemand wat de huidige status is? Ik zie dat er destijds meerdere artikelen zijn geschreven en o.a. op de Telegraaf en Nu.nl zijn geplaatst. Misschien dat die ook wel benieuwd zijn hoe het staat met het project en waar al die miljoenen zijn gebleven.

Ik kwam bijv. ook dit bericht op LinkedIn tegen:
https://www.linkedin.com/posts/oscarvan ... 14272-C5Um

En de community op Facebook is ook niet heel positief:
https://www.facebook.com/iQ2powermeter/ ... e_internal

DELTAROMEO
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 mei 2016 12:09

DELTAROMEO 15 dec 2021 19:45

@1094 . Actief posten? 30 september....🙃

@ lars88. Als het een journalist is met affiniteit race fietsen prima. Op het gebied vermogen als je €€€ bedoelt😉 ook goed.

Ik heb wel een mailtje gestuurd naar Alberto Stegemans, wie weet ziet hij er wat in.
De politie heeft op z'n site toch wel een " red allert" melding staan voor IQ2. Toch ook wel een vaag voorteken.
Diegene die ingestapt zijn via Kickstarter en Indiegogo zitten met een vieze smaak in de mond. De Webshop Customers daar in tegen hebben wel recht van spreken tot vervolgakties.
En toch blijf ook ik als Backer zwaar protesteren. Het kan niet zo zijn dat je als Creator de funding begint om de productie op te starten. Je vervolgens je Backers volledig in de kou laat staan, de Webshop Customers hun verzoek tot refund niet regelt, Je meer dan vier maanden niks van je laat horen.
Tja dan kan je je afvragen is zo'n platform als Kickstarter niet een legale vorm van fraude wat nader onderzocht moet worden?
Laten we afwachten wat een journalist er over gaat schrijven. Ik ben er van overtuigd dat er één in de pen klimt. Ik hoop het van harte.

Vicenza
Forum-lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 28 mei 2012 20:30

Vicenza 15 dec 2021 20:07

Van het begin af aan was het risicovol. Ik ben ook een kickstarter backer. Het straalt toch ook wel slecht op kickstarter af. In het verleden heb ik ook leuke dingen wél gekregen, maar hun handelen in dezen vind ik toch wel heel laks. Ik heb daar een keer een klacht ingediend waarna een slap verhaal kwam van kickstarter, toen ik daarna wat verder aandrong op actie, kwam de vraag 'wat zou je suggereren', waarna er weer een slap excuus kwam na mijn suggestie. Zij zeggen simpelweg dat ze communicatie tussen bedrijf en backer faciliteren, en geen juridische partij zijn verder, en dus ook het bedrijf niet tot actie kunnen dwingen. Zelfs niet om bijvoorbeeld de financiele boeken te openen.

DELTAROMEO
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 14 mei 2016 12:09

DELTAROMEO 15 dec 2021 20:26

https://www.nu.nl/277734/video/nederlan ... et-nu.html

De journaliste van nu.nl die dhr. Klant interviewde heb ik ook benaderd en gevraagd of zij niet een vervolg op haar interview wilde, maar nu van de andere kant gezien.....
" ik ga het bekijken, bedank" was haar reactie. Dat was begin oktober 2020, eind november 2020 reminder gestuurd. Helaas niks meer gehoord.

Luister vooral goed naar de intro..
" je zou haast weglopen....." zegt dhr. Klant
Anno 2021; het lijkt erop......

lars88
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 mei 2017 09:03

lars88 15 dec 2021 21:55

De Telegraaf heeft er ook ooit een artikel over geschreven, zie:
https://www.telegraaf.nl/financieel/274 ... fietsmarkt

Ik zal haar ook wel eens vragen of ze ooit nog iets heeft vernomen van dit bedrijf.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 15 dec 2021 22:08

Vicenza schreef: 15 dec 2021 20:07 Van het begin af aan was het risicovol. Ik ben ook een kickstarter backer. Het straalt toch ook wel slecht op kickstarter af. In het verleden heb ik ook leuke dingen wél gekregen, maar hun handelen in dezen vind ik toch wel heel laks. Ik heb daar een keer een klacht ingediend waarna een slap verhaal kwam van kickstarter, toen ik daarna wat verder aandrong op actie, kwam de vraag 'wat zou je suggereren', waarna er weer een slap excuus kwam na mijn suggestie. Zij zeggen simpelweg dat ze communicatie tussen bedrijf en backer faciliteren, en geen juridische partij zijn verder, en dus ook het bedrijf niet tot actie kunnen dwingen. Zelfs niet om bijvoorbeeld de financiele boeken te openen.
Platform economie proforma, makkelijk je (forse) percentage pakken en vooral zelf geen enkele waarde toevoegen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

scottwilko
Forum-lid HC
Berichten: 4347
Lid geworden op: 23 feb 2005 20:44

scottwilko 15 dec 2021 22:09

Is het niet gewoon een BV? Dan zijn de financiële stukken toch gewoon op te vragen bij de kvk?
Maar goed, mijn geld is al wat jaren geleden van de rekening gehaald en heb ik reeds afgeschreven. Risico van iets backen op Kickstarter. Het zou alleen prettig zijn geweest als er eerlijk en duidelijk gecommuniceerd zou zijn.
Voor de webshop bestellers is het wel zuur, die zijn voorgelogen

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 15 dec 2021 22:24

Eigenlijk hadden wij backers het kunnen weten: als iets te mooi is om waar te zijn ...
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

Rolandos
Forum-lid
Berichten: 312
Lid geworden op: 18 nov 2020 22:47

Rolandos 16 dec 2021 12:09

Dat jullie hier nog steeds tijd in stoppen :) Kickstarter = risico, soms krijg je leuke spullen. Soms komt het nooit van de grond. Dat is het risico van dergelijke projecten. Gebruik je IQ2 korting en koop een P2M powermeter en wees gelukkig.

Die IQ2 gaat er nooit maar dan ook nooit komen ;)

lars88
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 02 mei 2017 09:03

lars88 16 dec 2021 16:05


Marckx
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 dec 2021 20:12

Marckx 16 dec 2021 20:16

Maar ze hebben toch daadwerkelijk powermeters gemaakt, getest door oa DC Rainmaker. Ze staan ook met hun gezicht op de site. Ik geloof daarom best dat dit met de beste bedoelingen is gestart. Ze zijn alleen hopeloos gefaald, vooral in de communicatie.

Maruss
Forum-lid
Berichten: 807
Lid geworden op: 18 mei 2013 21:31

Maruss 18 dec 2021 16:55

falen is niet het probleem, als je dat tenminste op een gegeven moment dat aangeeft en duidelijk maakt dat het einde van het project nu is en dat je niets meer hoeft te verwachten. Ik denk dat iedereen dat al denkt, maar toch wel zo aardig als het van de bron komt. Nu moet je de faillisements registers bij gaan houden.

Plaats reactie