Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.
-
Orlok
- Forum-lid HC
- Berichten: 5878
- Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
- Locatie: Almere
Orlok
10 nov 2022 12:29
Oppbogga schreef: ↑10 nov 2022 11:12
Ik bedoelde inderdaad SKF en ja ik heb de lagers goed gemonteerd en ja zit er voldoende marine grease op om ze goed tegen de weersinvloeden te beschermen.
Toch brak na één jaar.
Gister nieuwe lagers besteld. Eerst gekeken bij Lasaulec, bijna 100 pleuris p.stuk later nog even gekeken bij Lagerkoning en daar voor beide incl. versturen e.d. € 41,00.
Ik kan dat verschil in prijs niet verklaren... wie wél?
Kwaliteitsverschil in hardheid en zuiverheid van het materiaal.
Neemt niet weg dat je voor deze prijs via
Aliexpress ceramische lagers koopt.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
abdr
- Forum-lid
- Berichten: 559
- Lid geworden op: 09 mar 2019 14:16
abdr
10 nov 2022 14:41
Oppbogga schreef: ↑10 nov 2022 11:12
Ik bedoelde inderdaad SKF en ja ik heb de lagers goed gemonteerd en ja zit er voldoende marine grease op om ze goed tegen de weersinvloeden te beschermen.
Ik begrijp dat niet goed, gesealede industrielagers invetten. Een klein beetje vet op de buitenkant om montage te vergemakkelijken, ja, maar voor de rest gaat dat vet alleen maar vuil aantrekken en in het lager wikken naar mijn bescheiden mening.
-
Oppbogga
- Forum-lid
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14
Oppbogga
12 nov 2022 15:21
Waaraan herken je of je de échte SKF lagers hebt?
...
-
senior
- Forum-lid
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 27 jul 2004 01:27
senior
12 nov 2022 15:32
Het certificaat van echtheid
-
1094
- Forum-lid
- Berichten: 1654
- Lid geworden op: 07 feb 2015 16:59
1094
13 nov 2022 00:31
Ik heb in mn auto een telefoonhouder die werkt met een magneet (achterop telefoon een metalen plaatje geplakt) is er zoiets ook voor een fiets te krijgen? Nergens te vinden (is ook niet heel handig met dat getril maar voor mn indoorfiets zou t een uitkomst zijn)
-
Ramon73
- Forum-lid
- Berichten: 2137
- Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31
Ramon73
13 nov 2022 16:33
Oppbogga schreef: ↑08 nov 2022 10:53
Is het SKS BB30 61806 2RS lager geschikt voor een Cannonondale BB30 bracket?
Ik vraag het hierom omdat fabrikanten nogal eens de neiging hebben er nog een eigen sausje overheen te gooien!
Die heb ik er in zitten, gekocht bij Lagerkoning. Neita heeft ze ook voordelig.
Het is eigenlijk 6806 2RS wat je moet hebben. SKF maakt er 61806 2RS van, geen idee waarom maar past en rijdt prima.
Dogma F
-
Ramon73
- Forum-lid
- Berichten: 2137
- Lid geworden op: 28 aug 2017 09:31
Ramon73
13 nov 2022 16:37
jbams schreef: ↑09 nov 2022 22:12
Ramon73 schreef: ↑03 nov 2022 22:21
Band om voorwiel van de gravelbike verliest druk. Tubeless setup met latex. Kan nergens gaatje ontdekken, band ingespoten met zeepsop aan de buitenkant, geen bubbels. Ventiel aan buitenkant ingespoten met zeepsop, geen bubbels. Latex bijgevuld, helpt niet.
Wat kan ik nu nog doen? Yellowtape vervangen? Maar lijkt zo overbodig...ik zou anders toch wel érgens bellen moeten zien?
Ook de top van het ventiel gecheckt? Er kan lucht komen uit aansluiting van de kern in de huls.
Er zat toch een lek in de band, zowat midden in het loopvlak. Vloeistof dichtte het niet af.
Prop erin, klaar.
Dogma F
-
Chefske
- Forum-lid
- Berichten: 734
- Lid geworden op: 28 sep 2019 13:22
- Locatie: Zuid-Holland
Chefske
13 nov 2022 17:03
Ramon73 schreef: ↑13 nov 2022 16:33
Oppbogga schreef: ↑08 nov 2022 10:53
Is het SKS BB30 61806 2RS lager geschikt voor een Cannonondale BB30 bracket?
Ik vraag het hierom omdat fabrikanten nogal eens de neiging hebben er nog een eigen sausje overheen te gooien!
Die heb ik er in zitten, gekocht bij Lagerkoning. Neita heeft ze ook voordelig.
Het is eigenlijk 6806 2RS wat je moet hebben. SKF maakt er 61806 2RS van, geen idee waarom maar past en rijdt prima.
61806 is volgens mij ook de officiele benaming voor dit type lager, maar dat wordt vaker afgekort naar 6806. Zelfde met 61803, 61903 etc: daar verdwijnt vaak ook de "1" uit de beschrijving.
Bianchi Infinito - Ultegra R8000 - FFWD F4R FCC/DT240
Surly Cross Check - 105 11s - DT RR511/DT350
-
Oppbogga
- Forum-lid
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14
Oppbogga
14 nov 2022 10:34
Dank allen.
...
-
0475
- Forum-lid
- Berichten: 812
- Lid geworden op: 05 apr 2020 09:56
0475
14 nov 2022 12:54
Apart zeg, iemand dit ook als een gemerkt? Het volgende:
Ik zet de slijtagemeter in de ketting, oh, prima, nog net niet 0,75%, ik meet een schakel verder, huh?, nu wel 0,75%. Wat blijkt, als ik meet vanaf de binnen liggende schakel dan meet ik iets meer lengte in de ketting dan wanneer ik meet vanaf de buiten liggende schakel. Reproduceerbaar over de hele ketting heen. Betreft een een Shimano HG701 ketting.
-
borgmonster
- Forum-lid
- Berichten: 808
- Lid geworden op: 11 mei 2006 14:29
borgmonster
17 nov 2022 15:30
Meet je de afstand van twee schakelbusjes die beide aan dezelfde binnenste schalm zitten of die beide aan dezelfde buitenste schalm zitten?
Wellicht komt het door een ongelijke maatvoering van binnenste en buitenste schalmen.
In dat geval: Niet netjes, want dat induceert ongelijke belasting en daardoor verhoogde slijtage van de bussen op kortere afstand.
Maar het zou na een tijdje wel gelijkgesleten moeten zijn dus kan dit eigenlijk niet de oorzaak zijn.
Kortom: geen idee hoe dat komt! .
ex-CUBE Litening full carbon Ultegra 3x10
ex-Benotto SL Campagnolo Record 2x6