Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Het grote domme vragen topic

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 17 dec 2021 20:12

Vicenza schreef: 17 dec 2021 18:44 Hebben jullie voor elke fiets een apart zadeltasje met dus ook aparte bandenlichters, multitool, etc?
Ja. Want het is voorgekomen dat ik het spul vergeten was en dat het aan de fiets zat die in de schuur hing en niet aan de fiets waar ik mee rond reed

i-mac

i-mac 17 dec 2021 20:30

Voor de MTB een zadeltasje waar net een biba in past.
Voor de koersfiets en de gravel een apart tasje.

Maar in de winter gebruik ik m.u.v. de MTB geen zadeltasje meer. Ik kreeg vorig jaar met de feestdagen 2 Sticky Pod's. Deze passen perfect in de zakken van een achterjas. Voordeel is dat ik nooit meer iets vergeet. het enige wat ik wissel is een biba.

De kleine gebruik ik eigenlijk gans het jaar door. Die past ook netjes in de achterzak van een koerstrui. In die smalle versie zit mijn telefoon, ID kaart, bankkaart en nog een paar andere kaarten. Ik heb er ook een reservesleutel van thuis in zitten.

In de grote versie zit dan een biba, een topeak pompje, een grote bandenlichter, een Dynaplug en nog wat andere kleinigheden.

Smalle versie : Afbeelding

Grotere versie : Afbeelding

De noppen zorgen ervoor dat het tasje niet uit je zak kan wippen.

Afbeelding

Afbeelding

Prijzen en info : https://www.sticky-pod.be/

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 17 dec 2021 21:00

En jij noemt dat een tasJE ?

Heb een Topeaktasje met 2 binnenbandjes, 2 bandenlichters, pakje fastpatches en een tooltje aan iedere fiets.
Shirtzakjes vrij voor eten, telefoon en jackje.
Niet zijken maar reiden !

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 17 dec 2021 21:30

Elke fiets heeft een eigen tasje (anders wordt het toch maar vergeten)

In mijn zakken geen plaats om die rommel te steken, die zitten vol met eten (voor ritten van meer dan 5 uur moeten er veel suikerwafels mee, in de winter zijn Meli-koeken niet zo goed voor de tanden)
Afbeelding

Gebruikersavatar
De Tukker
Forum-lid
Berichten: 1422
Lid geworden op: 18 mei 2017 21:22
Locatie: Enschede

Gebruikersavatar De Tukker 18 dec 2021 01:15

Mijn MTB én mijn racefiets hebben beide een eigen hutkoffer. Domweg omdat de race bb een andere maat heeft dan de MTB bb.

Sterker nog, op de racefiets heb ik zelfs een zomer- en een winterkoffer. 's Winters heb ik daar ook een regen/windjasje in zitten (in de winter zit ik niet op de MTB).
Merckx Sallanches64
Cube Reaction Pro 2018

i-mac

i-mac 18 dec 2021 08:10

pino schreef: 17 dec 2021 21:00 En jij noemt dat een tasJE ?

Heb een Topeaktasje met 2 binnenbandjes, 2 bandenlichters, pakje fastpatches en een tooltje aan iedere fiets.
Shirtzakjes vrij voor eten, telefoon en jackje.
De kleinste van de 2 zit gewoon in de achterzak van een koerstrui, en steekt niet uit. Alleen voor mijn telefoon is het al goed, want die wordt beschermd tegen vocht en vuil. Dan heb ik nog steeds 2 achterzakken vrij voor eten. En eerlijk, ik passeer meer dan genoeg bakkers of andere zaken waar ik even kan stoppen om iets te nuttigen.

De grote gebruik ik alleen in de winter. En die zit netjes in de achterzak van mijn jas. Het stoort niets. Ik was ook wat weigerachtig over die grote tas, maar makkelijk is het wel.

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 18 dec 2021 09:14

In de winter gebruik ik een gereedschapsbidon, ik neem dan maar 1 bidon met drank mee.
Daarnaast in een Conti bandentasje een set bandenlichters, patronen + opzetstukje, quick link en ventielkerntooltje.
Dat tasje gaat in de achterzak met een multitooltje.
Op elke fiets zit onder het zadel 1 binnenband (MTB en Cyclocrosser) of 2binnenbandjes (Racer).
Elke fiets heeft tubeless banden met latex.

hayes

hayes 18 dec 2021 21:20

Idem. In de winter meestal een bidonnetje.
In de zomer bandenlichters, co2 pompje, twee co2 patronen, zo'n afneembar steekashendeltje en binnenbandje in middenste achterzak. Links eten, rechts gsm en eventueel mini statiefje.

Ik heb een tasje voor de bovenbuis, maar gebruik dat eigenlijk nooit.
Zadeltasje vind ik afbreuk doen aan de fiets. Hoe handig het ook is.

hayes

hayes 18 dec 2021 21:25

Gerwin89 schreef: 16 dec 2021 15:03 Euro of 75, geen decathlon.
Daar is normaal een apart topic over : viewtopic.php?f=13&t=93374&p=1452588&hi ... g#p1452588

Er is best veel te vinden in sales, black friday,...
Uit mijn hoofd en wat ik ken: Rogelli, Siroko, Spexcel (Ali), Sigr,...

Sulla
Forum-lid
Berichten: 1141
Lid geworden op: 19 jul 2018 14:49

Sulla 19 dec 2021 14:56

Snelle vraag: Als je Zwift gebruikt heb je toch verder geen software van Tacx nodig?

ted038
Forum-lid
Berichten: 1489
Lid geworden op: 10 dec 2004 16:13
Locatie: Zwolle

ted038 19 dec 2021 22:29

" ooit" 5 a 8 jaar geleden ( maar kan ook >10 zijn .. ) heel " fanatiek" eern flinke voorraad binnenbanden gekocht voor race en mtb, maar , vanwege blessures en " etc" is er de afgelopen jaren weinig lekke banden gereden , en is er nog aanzienlijke vrd in gevarieerde assorti ( waarvan ik NU geen benul heb hoe oud precies, maar minimaal 5 jaar )

Dus de ( domme) hamvraag is " hoe lang blijven rubberen binnenbandjes goed ? " ( binnen de doosjes waar ze in zaten, in donkere garage )

#geenzinomdatinpraktijktetesten....
(Als je iedere 50 km met leegloper staat langs de kant vd weg .. )

pino
Forum-lid
Berichten: 3287
Lid geworden op: 16 apr 2004 18:32
Locatie: Apendorp NL

pino 19 dec 2021 23:17

Sulla schreef: 19 dec 2021 14:56 Snelle vraag: Als je Zwift gebruikt heb je toch verder geen software van Tacx nodig?
Correct
Niet zijken maar reiden !

Plaats reactie