Man man man; wat een zinloze bedoening is dit zeg. Crank spuuglelijk, onnodige 12 speed en belachelijke vertandingen. Als dat echt komt door de beperkingen van de huidige naafbreedte heb je echt je huiswerk niet goed gedaan.
Ik zat bij mijn huidige V1-r al te twijfelen om naar 9150 te gaan, maar toch SR geworden omdat die toevallig op de fiets zat als totaalaanbieding, maar denk dat dit echt mijn laatste campagroep is geweest. Jammer
Campagnolo naar 12-speed ?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Less is bore
Ik zie geen verschil met de "oude" crank....cranks moeten 175 mm zijn en er moeten ouwe kettingbladen op passen, de rest interesseert me niet.
En je kan nu wel een 11-23 rijden zonder ook maar 1 tand over te slaan....
Wordt vast goed verkocht en een groot commercieel succes.,
En je kan nu wel een 11-23 rijden zonder ook maar 1 tand over te slaan....
Wordt vast goed verkocht en een groot commercieel succes.,
Laatst gewijzigd door Keezx op 09 apr 2018 13:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Het is even wennen en 12-speed vind ik onnodig (al vond ik dat ook van 11 en 10 speed), maar persoonlijk vind ik de crankstellen nog altijd stukken fraaier dan Shimano.
When I see a person on a bicycle I have hope for the future of the human race.
- H.G. Wells
- H.G. Wells
Shifters en derailleurs gaan nog wel - crank is spuuglelijk - echt nog lelijker dan de vorige editie , dus al met al een mager 6-je want de wielen zijn nu ook niet om over naar huis te schrijven. Gaat met het UD carbon steeds meer op Shimano lijken.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Ik vind het te gladjes, nog minder smoel hebben dan de huidige generatie.
De achterderrie vind ik ook niet bepaald fraai en dan is het nog maar de vraag hoe het met de duurzaamheid is van het geheel.
Ik blijf erbij dat ze beter op een betaalbare wireless EPS in hadden kunnen zetten.
De Bora's: wat moet je met zulke hoge wielen.....
De achterderrie vind ik ook niet bepaald fraai en dan is het nog maar de vraag hoe het met de duurzaamheid is van het geheel.
Ik blijf erbij dat ze beter op een betaalbare wireless EPS in hadden kunnen zetten.
De Bora's: wat moet je met zulke hoge wielen.....
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 1218
- Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25
Zoiets zal het wel zijn. De trukendoos volledig opentrekken om toch maar 12 kransjes op die standaard naaf te krijgen.mackersv2.0 schreef: ↑09 apr 2018 11:12 Nou ik denk dat de vertanding van de cassettes meer werd bepaald door de beperkingen als gevolg van de 130mm naafbreedte waaraan Campa vasthoudt. De enige manier om een extra tandwiel te plaatsen is om deze "buiten" de body te plaatsen, richting spaken. Een 27 is daarvoor te klein, vandaar die pizzaborden als grootste tandwiel. Waarschijnlijk hebben ze ook het kleinste kransje iets naar buiten geplaatst waardoor een 12 niet meer in alle frames zou passen en hebben ze gekozen voor alleen 11 tandjes als kleinste krans.
Een nuttige vertanding voor de laaglandfietser kun je dan ondanks 12 speed nog steeds niet krijgen. Eigenlijk best wel grappig.
-
- Moderator
- Berichten: 3078
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
Ik vind wel dat ze met deze stap een risico aangaan.
Nog afgezien van het uiterlijk dat dus niet iedereen aan zal spreken, lijkt het erop dat ze Record naar Chorus niveau aan het duwen zijn. Geen holle cranks meer, geen D-remset meer en bijna 100 gram zwaarder dan 2015 Chorus. Als ze die trend straks voortzetten met Chorus dan geven ze de concurrentie met Ultegra helemaal uit handen.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.
Geen tubes meer bij de Bora wielen lees ik..?
Ik zou eerder gokken op een Japanner