Canyon Endurace CF SL met DI2 of niet?
Geplaatst: 11 mar 2018 15:31
Afgelopen zomer is tijdens de zomervakantie mijn racefiets gestolen.
Helaas viel de uitkering van de verzekering tegen en moest er eerst weer goed gespaard worden voordat ik een nieuwe racefiets kon gaan aanschaffen.
Voordeel hiervan is dat je ruim de tijd kunt nemen om je te verdiepen in een nieuwe racefiets.
Ik heb veel gelezen en ook proefgereden op diverse merken en modellen.
Ik ben uiteindelijk uitgekomen op de Canyon Endurace CF SL Disc 8.0. De keuze die ik nu nog moet maken is ga ik voor de SL of voor de DI2.
Zie de vergelijking:
https://www.canyon.com/nl/tools/bike-co ... bike2=4216
De DI2 is € 300,- duurder. Hij heeft DI 2 t.o.v. de SL maar ik geloof de mindere wielen van de 2 en hij mist de H31 ergocockpit.
Ik heb alleen DI 2 ervaring tijdens mijn test rondjes rond het Canyon complex, maar vond dit wel heel lekker schakelen.
Als ik nu een nieuwe fiets koop moet ik daar weer 5 tot 10 jaar mee vooruit. Ik denk dat ik DI2 nu niet nodig heb, maar ga ik daar spijt van krijgen aankomende jaren aangezien het ook wel erg lekker schakelt. De € 300,- die ik overhoud besteden aan nieuwe fietskleding is natuurlijk ook leuk.
Wellicht handig om te weten. Ik woon op de Veluwe en fiets dus zelden berg op. Alleen tijdens de zomervakanties verblijf ik 2 weken in de lage alpen, dus ik fiets hooguit 2 of 3 x per jaar een berg op.
Wat is de beste keuze en waarom?
Helaas viel de uitkering van de verzekering tegen en moest er eerst weer goed gespaard worden voordat ik een nieuwe racefiets kon gaan aanschaffen.
Voordeel hiervan is dat je ruim de tijd kunt nemen om je te verdiepen in een nieuwe racefiets.
Ik heb veel gelezen en ook proefgereden op diverse merken en modellen.
Ik ben uiteindelijk uitgekomen op de Canyon Endurace CF SL Disc 8.0. De keuze die ik nu nog moet maken is ga ik voor de SL of voor de DI2.
Zie de vergelijking:
https://www.canyon.com/nl/tools/bike-co ... bike2=4216
De DI2 is € 300,- duurder. Hij heeft DI 2 t.o.v. de SL maar ik geloof de mindere wielen van de 2 en hij mist de H31 ergocockpit.
Ik heb alleen DI 2 ervaring tijdens mijn test rondjes rond het Canyon complex, maar vond dit wel heel lekker schakelen.
Als ik nu een nieuwe fiets koop moet ik daar weer 5 tot 10 jaar mee vooruit. Ik denk dat ik DI2 nu niet nodig heb, maar ga ik daar spijt van krijgen aankomende jaren aangezien het ook wel erg lekker schakelt. De € 300,- die ik overhoud besteden aan nieuwe fietskleding is natuurlijk ook leuk.
Wellicht handig om te weten. Ik woon op de Veluwe en fiets dus zelden berg op. Alleen tijdens de zomervakanties verblijf ik 2 weken in de lage alpen, dus ik fiets hooguit 2 of 3 x per jaar een berg op.
Wat is de beste keuze en waarom?