Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Canyon - Red Bull - Cannondale - Specialized

kurtres
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 jun 2010 15:04

kurtres 21 jun 2010 16:54

Dag beste medesportievelingen!

Ik ga mij opnieuw een racefiets aanschaffen.
Graag jullie input over de voorgestelde modellen en hun onderlinge 'krachts'verhoudingen;

Canyon Ultimate AL 8.0 2010
Red Bull Pro SL 3000 2010
Cannondale CAAD9 105 2010
Specialized Alu

Mijn doel is dus;
Betaalbaar (onder 1500€) ,
Aluminium ,
Degelijk materiaal.
Ik ga niet meteen de vele duizende Km malen maar heb wel een zwak voor goed materiaal.

Canyon
+
Degelijk, Goede afmontage!, ziet er goed uit.
-
Geen winkels, doorverkoop?

Red Bull
+
Testwinnaar onder 1500€!, goede afmontage, verbeterd uitzicht (naden).
-
1Winkel, doorverkoop/waarde tweedehands?? Naambekendheid? Beetje saai uiterlijk. Zwaar kader.

CAAD9
+
Topkader. Vaak al gelezen dat dit kader één van de beste ooit gemaakt is.
Met betere afmontage nog lang goed mee.
-
Iets duurder voor minder afmontege (105/Ultegra), traditioneel kader.
Echt wel zo goed?

Specialized heb ik er ook bij gezet omdat ik er wel in geinteresseerd ben maar er niet veel info over heb. Het zou dan over de Alu modellen gaan - als ik mij niet vergis - Tarmac en Allez.

Maar dus die eerste drie zijn mijn top kandidaten. in juli heb ik verlof en dan ga ik ze individueel bekijken bij hun verkopers.

Grtn,
Kurt
Canyon Ultimate Al 8.0 2010
Trek Superfly 6

foosho
Forum-lid
Berichten: 3597
Lid geworden op: 02 jan 2008 00:32

foosho 21 jun 2010 20:58

Als je geen speciale gevoelens hebt bij een Cannondale zou ik het zeker bij een vd eersten houden, die bieden gewoon meer voor je geld.
Bij Rose kun je langs gaan in Bocholt (goede service), in Heerlen kun je proefritjes op Canyons maken (en dan via internet kopen).

't Is wel handig als je zelf wat kunt sleutelen, de FM zit dan niet op de hoek.. 't Stelt niet zo veel voor meestal, maar als je dat niet wilt/kunt kun je beter in de buurt wat kopen.

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 21 jun 2010 21:28

Overigens is het "kader" van die Red Bull volgens mij niet zwaar. Van deze fietsen is de Red Bull gewoon het beste. Inmiddels heeft dit merk ook al een behoorlijke reputatie. Over eventuele verkoop hoef je je geen zorgen te maken. Kenners weten wel wat zo'n fiets waard kan zijn (mits goed onderhouden natuurlijk).

En als je wacht tot eind juli, dan heben ze in Bocholt (bij Roseversand) hun grote zomeruitverkoop. In hun magazijn staan dan echt tientallen (honderdtallen?) fietsen met flinke korting.

kurtres
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 jun 2010 15:04

kurtres 21 jun 2010 21:54

Alvast bedankt voor de reacties.

Ik heb wél een speciaal gevoel bij de CAAD9 eigenlijk. Eveneens bij de Canyon.
Verschillende experts hebben op het internet al laten vallen dat de CAAD9 gewoon het beste is wat er te bereiken is met aluminium. Is dat waar of reclame??
Ook vind ik het ambachtelijke aan de fiets ook wel erg knap. Dat heeft toch iets, niet? In onze massaproductiemaatschappij...

Ik was zeer te spreken over het gevoel dat ik had over alles rond Canyon. Dat testcentrum in Heerlen leek me zo goed georganiseerd. En dat idee om daar rond te kunnen rijden met gps op de fiets van jouw keuze vind ik ook al ideaal. Dat is dan een echte test.
Ik voel me het minst 'aangetrokken' tot de Red Bull. Maar ik heb er al zoveel goede dingen van gehoord dat ik twijfel. Ik begin te denken dat dat de rationele keuze zou kunnen zijn.

Ivm met gewicht heb ik hier URL geplakt van Duitse review van de Pro SL:

http://www.bike-tv.cc/2009/10/21/red-bu ... nen-preis/

Hier halen zij het gewicht aan als nadeel.

Ik ben zelf geen klusser. Toch niet aan de fiets. Band vervangen en ketting smeren lukt natuurlijk nog wel. Maar zoiets als de trapas zelf vervangen, zou ik toch laten doen door iemand met iets meer verstand van fietsen als mezelf! Zeker als je een degelijke racefiets koopt. Dan pruts je daar niet zelf aan vind ik.
En het onderhoud valt ook wel mee hè. 1 à 2 keer per jaar eens binnenbrengen dat is nu ook niet het probleem. Heerlen en Bocholt zijn beide max 40min rijden voor mij (met auto). Dat is ook niet zo extreem.

Ben je zeker dat die Red Bull zoveel beter gaat zijn dan die Canyon? Ik lees van de Canyon ook niets dan goed. (Al eindigt de Red Bull wel steevast hoger in de tabellen.)

En die Specialized? Zit daar niets tussen dat vergelijkbaar is met deze heren?

Hoe meer reacties, hoe liever!
Grtn,
Kurt
Canyon Ultimate Al 8.0 2010
Trek Superfly 6

kurtres
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 jun 2010 15:04

kurtres 21 jun 2010 21:56

Robbebopper schreef:Overigens is het "kader" van die Red Bull volgens mij niet zwaar. Van deze fietsen is de Red Bull gewoon het beste. Inmiddels heeft dit merk ook al een behoorlijke reputatie. Over eventuele verkoop hoef je je geen zorgen te maken. Kenners weten wel wat zo'n fiets waard kan zijn (mits goed onderhouden natuurlijk).

En als je wacht tot eind juli, dan heben ze in Bocholt (bij Roseversand) hun grote zomeruitverkoop. In hun magazijn staan dan echt tientallen (honderdtallen?) fietsen met flinke korting.


Aha. Dat is interessant informatie. Eind juli zegt u? Huuum. Ik veronderstel dat dat dan toch gaat over nieuwe fietsen, geen tweedehands.
Over welke korting gaat dat dan zoal?

Grtn,
Canyon Ultimate Al 8.0 2010
Trek Superfly 6

kurtres
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 jun 2010 15:04

kurtres 22 jun 2010 10:06

Ik lees hier op het forum in een andere topic dat Red Bull zijn frames laat maken. Weet iemand door wie dan wel?

Is Rose versand dan wel dé winkel om na verloop van tijd je fiets te gaan upgraden? Maw verkopen ze voldoende 'randmateriaal' zoals wielen aan eveneens goede prijzen? Of zijn ze op dat vlak gewoon duur bv.

Grtn,
Canyon Ultimate Al 8.0 2010
Trek Superfly 6

perik
Forum-lid
Berichten: 2998
Lid geworden op: 14 jan 2007 17:40
Locatie: Rotterdam

perik 22 jun 2010 10:24

Ik denk dat je verhalen over de Caad9 als "ambachtelijk" en het beste wat je met alu kunt bereiken met een klein korreltje zout moet nemen. Uiteindelijk ontlopen de Cannondale, Canyon en Red Bull elkaar niet zoveel. Ze zijn allen top!

Gebruikersavatar
ld001
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 04 jan 2006 14:16

Gebruikersavatar ld001 22 jun 2010 10:57

Als je geen fietsklusser bent dan koop je niet alleen de fiets maar ook de fietsenmaker erbij. Service, even binnen kunnen lopen met iets kleins, garantie en oprecht enthousiasme van je fietsenmaker voor jouw fiets hou ik persoonlijk ook rekening mee als ik een fiets koop. Daarom zou ik altijd gaan voor een Cannondale als je die bij een goede fietsenmaker kunt kopen.

NB: de geometrie van een Cannondale (lang) verschilt nogal van die van een Canyon (kort). Daar zou ik ook even goed naar kijken.

redbull-erik
Forum-lid
Berichten: 89
Lid geworden op: 18 mei 2010 11:57

redbull-erik 22 jun 2010 11:09

Ik heb begin dit jaar ook een nieuwe racefiets aangeschaft. Destijds ook erg getwijfeld tussen (onder anderen) de Cannondale CAAD9 en de RedBull Pro SL3000. Voor mijn budget zou ik bij Cannondale net een 105-groep kunnen aanschaffen. Bij RedBull hield ik nog geld over bij Ultegra-groep! Dat verschil gaf toch wel de doorslag. Je krijgt gewoon meer fiets voor je geld. Bij Cannondale betaal je ook voor de naam.
Heb nog geen moment spijt gehad: de RedBull is echt een fijne fiets. En je wordt in Bocholt prima geholpen.

kurtres
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 jun 2010 15:04

kurtres 22 jun 2010 11:15

LD001 schreef:Als je geen fietsklusser bent dan koop je niet alleen de fiets maar ook de fietsenmaker erbij. Service, even binnen kunnen lopen met iets kleins, garantie en oprecht enthousiasme van je fietsenmaker voor jouw fiets hou ik persoonlijk ook rekening mee als ik een fiets koop. Daarom zou ik altijd gaan voor een Cannondale als je die bij een goede fietsenmaker kunt kopen.

NB: de geometrie van een Cannondale (lang) verschilt nogal van die van een Canyon (kort). Daar zou ik ook even goed naar kijken.


Dat is inderdaad zo. Daarmee dat ik het ook bij de negatieve punten aanhaal bij Canyon en Red Bull. Een goede fietsenmaker in de buurt is handig. Maar dan moet het ook een goede zijn en geen oplichter. Degene waar ik ging en die het meest voor de hand ligt voor mij, ga ik niet meer. Net om die reden.

Ivm die geometrie... Als ik u goed begrijp dan refereer je naar de meer racehouding op de Cannondale.
Het mag wel wat comfortabeler zijn voor mij.
Ik ga er woon-werk verkeer mee doen en vooral interessante toertochtjes met vrienden in het weekend. En zoals in juli met een groep naar de Belgische Ardennen om wat heuvelwerk te doen (rit van +/-130Km). Doel is om uiteindelijk de grote toeristische ritten te gaan doen zoals de korte Ronde van Vlaanderen, Marmot, Alpe d'huez, Ventoux. Maar daarvoor moet ik eerst nog veel trainen. Dus mag het nog comfortabel zijn. Dus een korter kader, waardoor je rechter/hoger zit is momenteel nog geen probleem.
Kan als geoefende nog altijd overschakelen naar meer race. Daarom dat ik mij vragen stelde bij de 'herverkoopbaarheid' van een Red Bull bv.

Grtn,
Canyon Ultimate Al 8.0 2010
Trek Superfly 6

kurtres
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 21 jun 2010 15:04

kurtres 22 jun 2010 11:21

RedBull-Erik schreef:Ik heb begin dit jaar ook een nieuwe racefiets aangeschaft. Destijds ook erg getwijfeld tussen (onder anderen) de Cannondale CAAD9 en de RedBull Pro SL3000. Voor mijn budget zou ik bij Cannondale net een 105-groep kunnen aanschaffen. Bij RedBull hield ik nog geld over bij Ultegra-groep! Dat verschil gaf toch wel de doorslag. Je krijgt gewoon meer fiets voor je geld. Bij Cannondale betaal je ook voor de naam.
Heb nog geen moment spijt gehad: de RedBull is echt een fijne fiets. En je wordt in Bocholt prima geholpen.


Dag Erik,

Heb jij een model 2010 gekocht? Of een ouder model in de uitverkoop?
Was de prijs nog onderhandelbaar? Of kreeg je nog wat extra's?

Wat bedoel je meer concreet met goed geholpen worden? Spenderen ze voldoende tijd aan een klant? Niet zo een massagebeuren waarbij jezelf maar moet zien te behelpen? Klopt het dat er vele medewerkers zijn die je gewoon in het Nederland kunnen helpen?
Je mag ook altijd links plaatsen naar foto's van je fiets! Of ze mij mailen.
Ben zeer benieuwd naar je antwoord!

Grtn,
Canyon Ultimate Al 8.0 2010
Trek Superfly 6

franks14
Forum-lid
Berichten: 103
Lid geworden op: 09 apr 2010 13:13

franks14 22 jun 2010 11:27

Ik zie bij Rose net een aanbiedig voor 999€

Red Bull Carbon Pro-3000 (carbon frame dus) met Ultegra afmontage (behalve cassette is 105)

http://rose.nl/fietsen/bikes/wielrenfie ... ail2=32155

ben geen echte kenner (beginnend fietser) maar dit lijkt wel een mooie aanbieding.

Plaats reactie