Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Eerste racefiets aankopen

Gebruikersavatar
Sebo
Forum-lid
Berichten: 634
Lid geworden op: 14 jun 2012 01:49

Gebruikersavatar Sebo 19 feb 2018 23:10

Ik sluit me bij Gene aan......

Prima fiets om mee te beginnen; je kunt er zelfs een paar jaar mee vooruit.

Shimano pedalen is idd het veiligst; echt overal ter wereld verkrijgbaar, en niet te duur.

Heel veel plezier van je aankoop gewenst ;)
Training is like fighting with a gorilla....
You don't stop when you're tired...
You stop when the gorilla is tired!!!

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 20 feb 2018 08:17

Hele mooie fiets! Heb je hem in het rood besteld?

Elow
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 feb 2018 11:26

Elow 20 feb 2018 13:00

Ik moet hem nog bestellen, maar ga voor rood ja.
Ik weet alleen niet hoe lang de leveringstermijn is, dus heb hen gemaild. Chatfunctie werkt al een week niet.

erikkie39
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 dec 2016 14:29

erikkie39 21 feb 2018 20:26

Al die goedbedoelde adviezen hier over testrijden, en jouw eigen opmerking dat je geen tweedehands fiets wilt omdat je dan niet zeker weet of de maat wel goed is. En dan vervolgens ongezien een fiets online bij een webwinkel gaan bestellen... Ik hoop oprecht dat je, net als ik toen ik 5 jaar geleden een barrel kocht voor 75 euro, veel plezier gaat beleven aan het fietsen.
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16217
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 feb 2018 21:15

De kans dat deze fiets niet past acht ik vrij klein. Deze is lekker kort voor een kleine fiets en dat doen veel merken een stuk slechter. De kans dat je bij een fietsenmaker een minder goed passend frame krijgt aangemeten, "omdat de maattabel dat aangeeft" is groter dan dat deze niet past.

Op dat barrel zou ik ook niet 50km naar mijn werk durven rijden als ik a-technisch zou zijn. Met deze fiets is dat de eerste paar jaar prima mogelijk. De kans dat er aan een duurdere fiets iets kapot gaat is in ieder geval niet kleiner
Alhoewel buiscommandeurs en 7 speed feitelijk superieur zijn voor dit doeleinde maar dan moet de fiets wel in prima staat zijn en dan is het geen barrel meer. Ook zijn STI's wel wat veiliger in het verkeer, zeker voor een beginner.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie