Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Eerste racefiets aankopen

velopierre
Forum-lid
Berichten: 174
Lid geworden op: 03 jun 2017 11:58
Locatie: Midden Nederland

velopierre 18 feb 2018 19:02

Het probleem is dat als je nog moet beginnen je niet weet wat voor fiets het beste bij je past. Voor het budget kun je een hele mooie fiets kopen maar wat als later blijkt dat je juist een endurance racer zoekt of juist niet.
Ik zou proberen om een nieuw overjarig model aan te schaffen. Voor de helft van het budget moet je een hele mooie fiets kunnen kopen. En later zie je dan wel weer. Ik zou dan wel voor Tiagra of 105 gaan.
Bijvoorbeeld:
https://www.12gobiking.nl/cube-axial-wls-race-2017

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 18 feb 2018 19:59

Dat lijkt me al overkill als eerste fiets voor iemand die nog nooit heeft gefietst.
Maar als je perse (te veel) geld wil spenderen dat is Pierre zn voorstel meer dan genoeg.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 19 feb 2018 08:46

Maar van de andere kant, als jij heel gemakkelijk 2500 eur kan missen, dan ga naar een lokale fietswinkel, laat je goed op een fiets zetten, koop ook daar wat kleding etc en ben in 1 x klaar.
Als het bevalt kan je de komende jaren goed voorruit en als het niet bevalt, kan je hier met je tweede topic iemand heel gelukkig maken, met een mooie bijna niet gebruikte fiets incl. assecoires ;-)

Veel succes met het maken van een (goede!!!) keuze en laat ons weten wat het is geworden.

Elow
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 feb 2018 11:26

Elow 19 feb 2018 11:03

Het is zo dat ik schrik heb dat als ik geen goeie kwaliteit heb, ik misschien fietsen toch niet zo plezant vind. Uiteindelijk wil je alles hebben waardoor je het graag zult doen!

Ik ben er bijna uit, maar...
moet nog kiezen tussen aluminium https://www.canyon.com/nl/road/endurace ... l-7-0.html of carbon https://www.canyon.com/nl/road/endurace ... f-7-0.html .
En daarnaast is er ook nog wel de leveringstermijn. Voor de carbon is het pas begin mei. :( Maar hier ook hetzelfde, als ik dan wat langer moet wachten op een goeie fiets.

Waarom ik twijfel?
Carbon zou comfortabeler zijn. Is dit zo? Merk je echt het verschil? Ga ik liever met de fiets rijden als ik een fiets heb uit carbon? En is carbon het wachten waard?

P.S. ik deed ook mee met de wedstrijd van Canyon... fingers crossed, misschien win ik wel een fiets! :D probleem opgelost!

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 19 feb 2018 12:20

Meest bepalend zijn nog altijd de dingen die contact met de weg maken, namelijk de banden, daar is veel te halen.
Als je er met een alu frame geen lol in hebt, dan wordt het sowieso niks, dan kan je beter een andere hobby kiezen.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16214
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 19 feb 2018 14:17

Eiphos schreef: 18 feb 2018 13:09 Ik zou graag een tweedehandsfiets kopen, maar het is zoals Keezx aangeeft. Het is heel moeilijk om die keuze te maken voor een tweedehandsfiets.
Uit het niets 100km fietsen, dat is niet het idee. Maar ik denk wel dat ik dmv trainig ‘s morgens 50 en ‘s avonds terug 50 km, moet aankunnen. De zomer is nog wel een eindje weg.
Maar als je een goeie tweedehandsfiets op het oog hebt, posten maar die handel!
Je gaat woon werk verkeer doen met de fiets? In dat geval ga ik even advocaat van de duivel spelen: met 2500 euro zit je heel dicht bij het budget voor een speed pedelec. Dat scheelt je toch een uur per dag t.o.v. een racefiets.

Ik zou er in ieder geval niet zomaar vanuit gaan dat je die 2x 50km leuk gaat vinden. Ik zou toch echt wat goedkoper starten. Ik fiets heel graag maar ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken 4 uur op de fiets te moeten zitten voor mijn werk.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15951
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 feb 2018 15:32

Ernie C. schreef: 19 feb 2018 14:17............... Ik fiets heel graag maar ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken 4 uur op de fiets te moeten zitten voor mijn werk.
Volledig mee eens. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Elow
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 feb 2018 11:26

Elow 19 feb 2018 15:52

Ik denk dat ik beslist heb.
Dan toch maar voor de "goedkope" Canyon, alumodel, tiagra. https://www.canyon.com/nl/road/endurace ... l-6-0.html
De boodschap, als ik hier niet graag op zal fietsen, dan zal de kans wel klein zijn dat ik plots wel ga houden van fietsen als ik op een carbon fiets zit.

Maar... Kunnen jullie me nog tips geven bij de aankoop van de pedalen? Ik zocht wel even op het forum, maar vond niet onmiddellijk een topic.
Wat is het verschil tussen Look en Shimano? Moet ik nadenken over het aanschaffen van carbonpedalen, of is een goedkope set ook goed?
Ik dacht om deze mee te bestellen bij de Canyon site.

En ik heb nog geen fietsschoenen, dus hier alvast geen rekening mee te houden.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 19 feb 2018 16:05

Ik heb laatst met een kameraad deze gekocht bij Decathlon en er een mooi schoentje bijgezocht.
Shimano is zo universeel dat je er geen buil aan kunt vallen. Over de hele wereld ook reserve cleats etc te krijgen.
Look en Campa is dan wat lastiger, andere exoten helemaal uitgesloten.

https://www.decathlon.nl/p/racefiets-pe ... p-X8303144

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 19 feb 2018 16:09

Waarschijnlijk kan je ze ook wel bij Canyon vinden, verwacht aleen dat ze dan iets duurder zijn. Misschien ook wel slim om 1 of 2 bidonhouders en 2 bidons erbij te nemen. Maar ook die kan je weer overal krijgen. Persoonlijk vind ik de Canyon bidonhouders wel stijlvol.

Elow
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 13 feb 2018 11:26

Elow 19 feb 2018 16:26

Suggestie bij de fiets is Shimano PD-R550 SPD-SL Road Pedals Gray voor 54,50€ (ik ga ervan uit dat dit per paar is!) :)

Ik dacht aan 1 bidonhouder, om te beginnen, maar mss is het wel sneu als je dan 2 verschillende bidonhouders hebt. En dat zal de prijs nu ook niet maken.
https://www.canyon.com/nl/accessories/? ... T#id=17426 (wit of zwart dat weet ik nog niet - moet ik nog eens over nadenken)

Een bidon dacht ik wel ergens anders te kopen, vind zo'n zonde voor een stuk plastic, dat je soms zomaar ergens krijgt.

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 19 feb 2018 16:33

Goede keuze van fiets gemaakt. Over pedalen zou ik me niet te druk maken, vanaf 50 € koop je prima pedalen van Look of Shimano.
Ei idd best 2 bidonhouders, eentje kan evt ook dienst doen voor bidon
met reservebandjes.

Plaats reactie